Webhallen stänger sin butik i Helsingborg

Permalänk
Mattecoach

@Flygplanet:

Jo, men samtidigt har de ju öppnat i Nordstan, bara några hundra meter bort, och Sisjön. Kanske någon mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zapy:

samma i mos, helt sjukt att man öppnat så många butiker, vad kostar inte det med inredning, hyra, personal, helt onödigt.
Jag förstår typ, Rotebro (lager m butik), Fruängen (Gamla lagret), Sveavägen (Sekvencias gamla lokaler) och Medborgarplatsen (visste inte ens att dom öppnat där) och eventuellt Solna Business Park, men resten? helt onödiga, med dom få butikerna ovan täcker man ju in ett stort geografiskt område samt att man ligger nära tunnelbana/pendeltåg vilket är det bästa, menar, är folk så lata att dom inte kan åka från Fridhemsplan till Sveavägen för att köpa dataprylar? tar 10 min med tuben.

Bergshamra öppnade men kräver mer eller mindre bil för att komma till (samma med rotebro då men det är iaf centrallagret)

Täby Centrum
Mall of Scandinavia
Kista Galleria
Farsta Centrum
Barkarby Handelsplats
Liljeholmstorget
Sickla Köpkvarter

Ingen av dessa butiker kan ju gå bra eller med +siffror, bör räkna in Bergshamra där med, Liljeholmstorget kan ju säkerligen gå bra, stor knutpunkt för tub, buss, tvärbana, men resten, MOS och Kista är ju inte en kotte i typ, hur är resten för er som bor omkring där?

Fridhemsplan ligger bättre till än Sveavägen. Är en hub för bussar (bla 3 blå linjer) och 2 tunnelbanor, jämfört med 1 tub och 1 blå buss.

Skrivet av Container:

Mall of Scandinavia tror jag går bra. Jag jobbar åvanför stället och vistas upp mot 4 gånger om dagen i mallen och det är väldigt sällan utan kö.

Hyran är säkert skyhög också bara för lokationen. Dock så är det vettigare med mallen istället för solna business park eftersom man väldigt enkelt med pendeltåg tar sig till mallen till skillnad från solna business park som i stort sett kräver bil.

MOS kommer faila, det håller på att bli en ungdomsgård för folket från blåkulla.

Skrivet av Grabben_83a:

Det räcker väl med 2 butiker i Stockholm Centrallagret i Upplands Väsby samt den på Sveavägen.
Har de inte även stängt butiken i Örebro hade för mig att de hade en butik även där.
Tråkigt för de ställen de stänger ner på men tror det är otroligt tufft för butiker då de flesta handlar på nätet.

Netonnet som någon nämnde är också bra men de överlever nog bättre då de ofta ligger på helt off ställen där man i stort sett behöver bil för att ta sig till vilket säkerligen medför lägre kostnader för hyra. Sen förlitar de sig liksom Webhallen mycket på nätshoppingen också och att antingen hämta i butik eller få skickat till sig mot fri frakt.

De som numera gäller för butikerna är att erbjuda bra service vilket kan få kunder att komma tillbaka igen och handa det i kombo med ok pris. Med ok pris menar jag bra pris men kanske inte alltid lägst pris. Service kostar också.

Fridhemsplan är smidigare än Sveavägen och då bor jag ändå geografisk närmare Sveavägen, nästan dubbelt så långt till Fhp men går normalt sett fortare i tid och nej jag bor inte längs nån av dom tuberna som passerar Fhp.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Blev också väldigt besviken på nerläggningen, jag har handlat en hel del därifrån just för att jag vill stödja fysiska butiker och bra service.
Det var i princip alltid kunden där och även om lagret kanske inte var det bästa har jag mycket svårt att tänka mig att de inte skulle gå med vinst även om hyrorna på Väla måste vara hutlösa.
Jag gissar att de inte genererade tillräckligt mycket pengar :/

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niczo:

Om 10-20 år kommer vi sitta här och känna nostalgi över tiden då man gick till en affär, bemannad med människor och köpte saker över en disk. Kanske ibland med papperspengar till och med.

Med risk för att låta gammal kommer jag nog aldrig glömma Mega Store vid Sergels torg. En enorm butik på flera våningar med musik känns väldigt främmande idag.

Här är lite mer om Webhallens stängning av butiken i Helsingborg.
http://www.ehandel.se/E-handelskedja-stanger-butik-efter-for-...