Permalänk
Medlem

Denna ger mig alltid rysningar

Permalänk
Medlem

Tipsar om Epic Gaming på spotify, enbart epic soundtracks från film/spel.

Några exempel från ovanstående:
(hela God of War ost är bra maffigt)

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Mycket fantastisk musik i den här tråden.

Måste tipsa om gruppen M83 som gjorde soundtracket till en av de bättre scifi filmerna på länge, Oblivion.

Här är ledmotivet, det tycker jag är mäktigt. Lyssna på hög volym.

Även ledmotivet från filmen "Requiem for a Dream" är rätt mäktigt även om filmen nog var nått av det dystraste jag sett.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Mäktig musik är ju väldigt individuellt vad man själv finner mäktigt
För mig så ligger svenska Skraeckoedlan mig varmt om hjärtat tack vare min förkärlek för rock med tungt distade gitarrer samt vinyl på hög volym

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk

Caladan Brood - Echoes of Battle (platta)
Summoning - Dol Guldur (platta)
Summoning - Stronghold (platta)
Summoning - Let Mortal Heroes Sing Your Fame (platta)
Summoning - Nightshade Forest (EP)
Summoning - Oath Bound (platta)
Antonin Dvorak - Symphony no. 9 (framför allt 4e momentet men också till viss del första)
Rhapsody - Legendary Tales (platta)
Rhapsody - Symphony of Enchanted Lands (plattor, både del I och II)
Blind Guardian - And Then There Was Silence (låt)
Blind Guardian - At the Edge of Time (platta)
Blind Guardian - Nightfall in Middle Earth (platta)
Twilight Force - Heroes of Mighty Magic (vissa delar av plattan, typ There and Back Again och Heores of Might Magic)
Equilibrium - Mana (låt)
Derdian - New Era pt 1 och 2 (plattor)
Modest Mussorgsky - Night on Bald Mountain
Lustre - Typ allt han gjort
Emperor - At the Nightside of the Eclipse (platta)
Månegarm - Typ alla deras plattor förutom de två sista. Låten Hemfärd är särskilt episk.

Det är väl typ detta jag kan komma på spontant. Mycket Power- och Black Metal är ofta väldigt episk och det går att hitta många Folk metal-band med många mäktiga låtar. Annars är Dvorak, Beethoven och romantikens kompositörer rätt storslagna och pompösa.

Edit: Det finns en jäkligt bra tributeplatta till Summoning gjort av många bra black metal-band som heter In Mordor Where the Shadows Are. Vissa av coverlåtarna är nästan bättre än originalen.

Permalänk
Medlem

Låtar som långsamt byggs upp och fullkomligt exploderar på slutet, ett par favoriter: