Skrivet av perost:
Det där är ju lite bakvänt resonerat. Du är alltså missnöjd med att DLSS inte ska sänka prestandan lika mycket när det är påslaget jämfört med annan AA?
Har du läst Sweclockers artikel om Turing förresten? De tar upp flera tekniker som tensorkärnorna planeras att användas till, och det kommer säkert mer i framtiden när utvecklarna fått leka mer med dem.
Jag tror inte att du förstår vad jag menar. Om man hade tagit de extra transistorerna som man använt till tensor cores och lagt dem på cuda och sm i stället så hade man själv fått välja vad man skulle använda prestandan till.
Det enda som står i artiklen är DSAA, bättre upscaling och AI som anpassar sig efter spelaren.
Vill du ha uppskalad grafik? Vill du ha AA som du inte kan stänga av för att få bättre prestanda.
Om man hade lagt transistorerna på cuda och sm i stället för tensor cores så hade man kunnat stänga av AA och få högre FPS. Om man stänger av sin DSAA så händer ingenting med ens fps. Det är ren bullshit.
2080 Ti har 18.9b transistorer, 1080 Ti har 12b. Det är lite mer än 57% fler transistorer.
2080 har 21% flera cuda kärnor, när den borde kunnat ha 57% i stället. (om man skulle ta bort RT också)
Men låt oss säga att de transistorerna är jämnt fördelade på RT och Tensor. Om man hade skippat Tensor så hade man kunnat ha 39% flera cuda/sm i ställer för 21%. En ökning på nästan det dubbla i stället för det som vi ser idag. Vi hade haft ett riktigt prestandamonster som hade kunnat motivera priset.
Skrivet av Ureet:
Men i så fall måste man välja mellan höga FPS och kantutjämnad grafik.
Och nu får du: Alltid kantutjämnad grafik med lägre FPS, för det har nvidia bestämt att du ska ha.