Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
44°45'38.5"N 17°11'19.4"E
Registrerad
Jun 2011

Beställa från Conrad

Hej

Som det står i rubriken, funderar jag att beställa från Conred sida. https://www.conrad.se/.
På tanke att det finns så mycket falska webbsidor, då undrar jag om det är något från Sweclockers, som beställde därifrån.
Är det nåt webb butik som man kan lita på. Eftersom dom vill att jag ska registrerar mig.

mvh
Njanja

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 8GB/2X500GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Conrad är absolut pålitliga men vad jag förstår riktar de sig väl främst mot företag och att priserna är därefter.
Tips: Via Prisjakt kan man alltid kolla upp omdömen för butiker. Conrad har just nu 6.7/10 med ca 2.500 röster: https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=2545

Lenovo X1 Carbon / ASUS PB278Q 1440p

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Jun 2011

Server

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Näsåker
Registrerad
Jul 2006

Inga problem att köpa därifrån, har det mesta, inte förstahandsvalet när det gäller datorprylar.

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Ath. 2 X4 645 8GB ram W7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 2st 15,6"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av njanja:

Hej

Som det står i rubriken, funderar jag att beställa från Conred sida. https://www.conrad.se/.
På tanke att det finns så mycket falska webbsidor, då undrar jag om det är något från Sweclockers, som beställde därifrån.
Är det nåt webb butik som man kan lita på. Eftersom dom vill att jag ska registrerar mig.

mvh
Njanja

De är ett stort och väletablerat företag, de har bara inte haft en svensk hemsida fram till för ett antal år sedan.
Ibland har de faktiskt enstaka grejer till hyggligt bra priser om man söker mer eller mindre konstiga saker.

Jag beställde därifrån senast igår (ett gäng adaptrar till belysningsarmaturer jag gått bet på att hitta i Sverige...). Det har fungerat snabbt och smidigt när jag beställt därifrån tidigare, om du loggar in så går det att välja avgiftsfri faktura (efterkrav) om du inte vill förskottsbetala, då betalar du när du fått varorna, tror man har tre veckor på sig, så det är ganska generöst med tid, jag har själv använt den när jag skulle beställa delar till en dyrbar värmepistol för plastarbeten. Det kom ett brev med en räkning man kunde betala till exempel med kontoöverföring (du kan också välja tex kort i menyn) och man gör en enklare form av kreditupplysning som INTE påverkar ditt låneregister, bankens register, eller liknande.

Vänligen Besvara också de SISTA inläggen i trådarna inte bara de första! (Det första inlägget kan mycket väl ha hunnit bli inaktuellt.)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Mar 2011

Jag har beställt därifrån ett par ggr. Har alltid gått bra.
Men har hört att deras support är allt annat än bra. Det är dock baserat på forumsrykten som bör tas med en nypa salt.

Fractal Design Define R3 | MSI P67A-GD55 | 2600k @ 4,2 GHz | GTX 970 | 16GB DDR3 | Samsung 840 EVO 250GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015

Conrad dropshippar det mesta från nått lager i Tyskland så räkna med rätt långa leveranstider.
Som sagt, ingen leverantör man föredrar och deras prissättning är högst diskutabel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006

Ja, som med alla företag så är det utomordentligt viktigt att man läst på det finstilta innan man gör någonting annat om man behöver returnera en vara, annars kan man råka på problem med att man själv får bekosta returfrakt och liknande.

Vänligen Besvara också de SISTA inläggen i trådarna inte bara de första! (Det första inlägget kan mycket väl ha hunnit bli inaktuellt.)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av njanja:

Hej

mvh
Njanja

Jag har beställt därifrån.
Dock skickades varor från Tyskland och i individuella paket vid sambeställning.
När paketet kom fram var hela emballaget helt söndertrasat...

"Obefintlig" kundsupport. Svarar efter några veckor på mail.
Är det inte något ömtåligt du ska beställa, är det bara att köra.

i7-2600k 3,4GHz | Asus Geforce GTX1080 | Corsair Vengeance 16GB | Corsair Force GT 120GB | P8P67 Deluxe | Asus PG348Q 34"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Jun 2011

@griid:

Tänker beställa:
19" strömfördelare 8x Eurolite BOARD 1 U

mvh
njanja

Server

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

Jag har beställt därifrån ett antal gånger utan problem. De har en del datagrejer som varit svåra att hitta. Det är som vanligt när man ska handla att man får leta lite för att hitta just den prylen till rimligt pris.

De har ett centrallager i södra Tyskland och därifrån går paketen med långtradare till Köpenhamn och lämnas till PostNord för transporten till kund. Det gör att det kan ta ett dygn extra innan paketet dyker upp i track-and-trace.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
TX-225 GAVw
Registrerad
Dec 2017

Ett bra företag. När jag skall ha saker till lödning brukar jag köpa från dom.

🖥 Fractal Design Define Mini C. Fractal Design Integra M 550W. Intel Core i5-8400. GIGABYTE X370M D3H. 2x8GB Ballistix Elite 2666MHz. GIGABYTE GTX 1080 Turbo OC. 250GB + 1TB WD BLUE 3D NAND. 32 GB Intel Optane Memory. 2TB WD Black. SAMSUNG SE-218.
AOC G2460FQ. GUNNAR VAYPER ONYX. Logitech G603. Logitech G240. Logitech G613. Logitech G933. Luxorparts Headphone Stand.