raspberry pi 3b+ reklamskärm

Permalänk

raspberry pi 3b+ reklamskärm

jag har byggt en reklamskärm och har köpt en raspberry pi att sätta i den. tanken är att en film ska rulla på repeat/loop hela tiden, dag som natt, vardag som helg. jag kan inget om raspberry egentligen, den lilla erfarenhet jag har är att jag köpte en förinstallerad raspberry för att ha som mediacenter. hur installerar man ens saker till den? kan man koppla den till datorn på nåt sätt?

alla tips motages tacksamt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EatenMoth72:

jag har byggt en reklamskärm och har köpt en raspberry pi att sätta i den. tanken är att en film ska rulla på repeat/loop hela tiden, dag som natt, vardag som helg. jag kan inget om raspberry egentligen, den lilla erfarenhet jag har är att jag köpte en förinstallerad raspberry för att ha som mediacenter. hur installerar man ens saker till den? kan man koppla den till datorn på nåt sätt?

alla tips motages tacksamt

Varför ska vi googla åt dig? Information som dessutom är oerhört lätt att hitta då Raspberry Foundation har flera guider hur man kommer igång.

Visa signatur

NUC med Hackintosh • ThinkPad Bärbar

Permalänk
Medlem

https://www.raspberrypi.org/help/
Finns gott om guider på hur du ska göra på deras hemsida redan.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.