Halloween-rea på Steam och GOG – vad köper ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Själv varit sugen flera gånger men aldrig nappat. Läst att det är ett bra spel som patchas flitigt men som tydligen fortfarande har en del buggar. Det är dessutom rätt så svårt så det får man vara beredd på. Sägs vara väldigt realistiskt.

Ja, det är väldigt svårt tycker jag. Spelat en bit och jag tycker det är spännande...men svårhetsgraden är väldigt hög från början. Första fighten där man skulle hämta pengar åt sin pappa tex, 4 försök behövde jag och då hade jag flyt.
Annars ett väldigt bra och realistiskt spel.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Hunt: Showdown

Fast det köpte jag förstås en dag före rean...
Inte kört så länge, men spelet är väldigt atmosfäriskt, framförallt ljuden ger en mäktig känsla. Finns saker att önska, spelet är i Early Access, men Crytek verkar jobba på med sitt projekt, innehållspatch att vänta inom kort. Det går snabbt att göra sig en bra bild av spelet, så köp och prova, finns gott om tid kvar att refunda.

Sen blev det Witcher 3 GoTY

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av iknight:

Blir kanske Hunt Showdown, men det känns lite segt att köpa spel, både eftersom jag borde spela mindre varje kväll, och eftersom jag har redan massor av spel som jag har inte ens installerat...

Är typ i samma sits. För mig känns det dock inte värt att köpa spel bara för att det är billigt då man har över 100 spel i Steam man knappt har spelat. Generellt sätt så nöjer jag mig med det jag har.

Även om jag ser något jag vill spela nu så kan jag alltid köpa det någon annan gång och då lär priset också vara lägre. Dessutom behöver man ju inte köpa spelen via Steam för att det skall vara billigt. Det är sällan Steam är billigast. Blir då bättre att hitta någon pålitlig cd-nyckel hemsida/försäljare med bra omdöme och köpa därifrån istället.

Vid större reor över Steam så brukar priserna på diverse cd-nyckel sidor gå ner också, något som innebär att du sparar ännu mer pengar. Brukar vara första stället jag kollar på och har aldrig haft problem att köpa och aktivera nycklar över varken Steam eller Uplay.

Har tänkt att köpa Dishonored 2, Wolfenstein, Mafia 3, Hellblade: Senua's Sacrifice och Watch Dogs 2 någon gång i framtiden. Sedan finns det ju många andra spel som inte är släppta ännu såsom Mutant, dock kanske det blir ett köp ändå vid lanseringsdatumet i början av December. Ser även fram emot större titlar såsom Elder Scrolls 6 och Cyberpunk 2077 men de titlarna kommer förmodligen dröja minst 4 respektive 2 år. Det är många spel som är intressanta men man skall ju också hinna/orka spela och ha en dator som kan köra dem också

Permalänk

Hade sneglat på Cities: Skylines ett tag. Men det var lite mycket pengar. Nu blev det det, med några expansioner. Och några andra spel.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Skrivet av star-affinity:

Måste ha en släng av dyslexi — läser det som R2D2 varje gång jag ser någon skriva det.

för mycket star wars kan i sällsynta fall orsaka dyslexi

Permalänk
Medlem

Har tillräckligt men skräp jag inte har spelat.