Permalänk
Medlem

Köpetid eller väntetid?

Hejsan allihopa,

Nu är det som så att jag är i tankarna om att köpa en ny burk efter Jul, eller åtminstone uppgradera på en eller flera fronter.
Datorn jag har just nu är den som jag har i sign.

Jag har kollat mycket på JayzTwoCents och liknande videos där de nämner ifall en uppgradering eller köpa ny dator är värt i nuläget som det ser ut på marknaden idag, tyvärr så får man inte en hel del svar av dessa då de mest säger att "några saker är bra - andra är dåliga, gör som du vill". I slutändan så är det väl så, att jag gör det om jag vill men...

Då vänder jag mig istället till er Sweclockare. Om ni hade en budget på 20 000 - 30 000, skulle ni då köpa en dator som marknaden är i nuläget, vad skulle ni köpa och varför? Den som inte skulle göra det, varför inte?

Jag vill ha en ny dator, ny datorhörna och diverse men jag är alltför kluven kring allt vad alla dessa företag släpper i tid- och otid.

Mvh

Alexander

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muddyvaines:

Hejsan allihopa,

Nu är det som så att jag är i tankarna om att köpa en ny burk efter Jul, eller åtminstone uppgradera på en eller flera fronter.
Datorn jag har just nu är den som jag har i sign.

Jag har kollat mycket på JayzTwoCents och liknande videos där de nämner ifall en uppgradering eller köpa ny dator är värt i nuläget som det ser ut på marknaden idag, tyvärr så får man inte en hel del svar av dessa då de mest säger att "några saker är bra - andra är dåliga, gör som du vill". I slutändan så är det väl så, att jag gör det om jag vill men...

Då vänder jag mig istället till er Sweclockare. Om ni hade en budget på 20 000 - 30 000, skulle ni då köpa en dator som marknaden är i nuläget, vad skulle ni köpa och varför? Den som inte skulle göra det, varför inte?

Jag vill ha en ny dator, ny datorhörna och diverse men jag är alltför kluven kring allt vad alla dessa företag släpper i tid- och otid.

Mvh

Alexander

Låt inte några internetidioter tala om för dig vad du ska göra. Om du har en så bra budget så skulle jag personligen direkt knipa en ny dator och skärm. Alla pengar som blir över skulle gå till datorhörnan.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte köpa en ny dator för jag har redan en vettig. Jag hade köpt en resa till japan.

Permalänk
Medlem

Du har ju redan en kalasdator så om jag vore du skulle jag fixa med datorhörnan så länge och se vad AMD utannonserar. Zen 2 kanske bara blir prutt och/eller kommer om 1 år, samtidigt som Nvidias RTX-serie ser inte kalas ut just nu, men om 2-3 månader kanske det finns spel med raytracing som gör dem oumbärliga trots prislappen. Min dator gick sönder för 2 veckor sen och jag är så osugen på att köpa nytt just nu att jag nog får dras med laptophelvetet ett tag till trots att jag skulle behöva nåt nytt bara för att det ser rätt rörigt ut på marknaden nu. Du gör ju som du vill men så går mina tankar i alla fall.

Permalänk
Avstängd

Känns som 50% av alla trådar kring hårdvara och även kommentarer innehåller ordet ”vänta”. Ska jag köpa nu eller vänta till x? Jag väntar på navi. Jag väntar på zen2.

Vill man köpa och behöver man köpa: köp. Kommer VÄLDIGT sällan ett guldtillfälle att köpa något så man får en sjukt tillfredsställande känsla att man väntade. Brukar snarare bli jobbigt och det man väntar på kommer aldrig, kommer senare än vad man väntade sig eller så va de inte som man trodde.

Visa signatur

FD Meshify C TG | 9600k @ 4800Mhz (1.27v) | Cryorig H7 Quad Lumi
MSI Z390-A PRO | G.Skill 16GB 3200Mhz CL16 | Samsung 860 EVO
Palit RTX 2070 | Seasonic Prime Ultra 750W