Permalänk
Medlem

Förstår inte varför larm inte är ett alternativ riktigt?
Hade jag bott i villa och haft värdesaker, (smycken, värdepapper osv) så hade larm varit det första jag skaffat, föräldrarna har Verisure som dom är otroligt nöjda med. Kanske inte det billigaste, vad vet jag. Men dom är oroligt enkla att ha att göra med, tillmötesgående och har inte strulat nånting än så länge under dom 5-6 åren som dom haft det.

Utöver det hade jag spenderat en betydande stor summa på nåt liknande detta: https://www.arkivexperten.se/vardeskap/klassade-vardeskap-enl... (honestly) på ett golvförankrat kassaskåp på typ ett ton eller liknande. Inte nåt som dom bara kan bära ut.

Nåt kassaskåp av bra kvalitet oavsett.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort några §8isch-inlägg.

On topic:

@Datagubben123 Bor du i hus eller lägenhet?

Plocka undan stegar som ligger och skräpar, verktyg som kan användas som brytverktyg osv. Håll koll på ex. mynt o.a. som ligger vid dörren eller annat som plötsligt har trillat och ligger och skräpar, det kan mycket väl vara tjuvar som bevakar området.
Gör det klart för tjuven att det blir jobbigt att ta sig ut, dvs. vettiga lås överallt som kräver nyckel (bortasäkert) för att ta sig ut, säkra dörren med brytskydd, bakkantsbeslag så att det inte går att lyfta av dörren, ha fejk-övervakningskameror och sist men inte minst, be grannen att hålla ett vaket öga på huset.

Stöldskyddsföreningen har en del mer eller mindre tramsiga videos på Youtube.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...