Tävling: Berätta om ditt bästa LAN-minne och vinn biljetter till Dreamhack Winter 2018

Permalänk
Melding Plague

Tävling: Berätta om ditt bästa LAN-minne och vinn biljetter till Dreamhack Winter 2018

Nostalgin flödar inför årets Dreamhack Winter. För dig som vill besöka datorfestivalen bjuder Komplett upp med en tävling, där dina bästa LAN-minnen kan ge inträdesbiljetter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag har tyvärr aldrig varit på Dreamhack så har noll i bildväg att delge..
Hade planer på det som yngre men blev aldrig av. :/

Minns dock mitt första "LAN". Var typ 15-20 år sedan..
Anordnades av en fritidsgård där vi brukade vara efter skolan.

Jag var lite rädd och försiktig på den tiden överlag. Lite skygg.
Uppe på "hyllan/scenen" i stora salen satt de coola och stora grabbarna som kunde det här med Gaming på 90-talet och nere på golvet satt vi andra dödliga som i en hästsko.

Mitt i hästskon stod ett bord med router/switch och dit alla skulle koppla sin kabel.
Då jag aldrig hade varit på LAN innan så sa en kille till mig att gå och koppla i kabeln i ett ledigt fack. Av en ren slump hände något orelaterat som gjorde att internetuppkopplingen dog och hela "hyllan" ställde sig rakt upp och skrek.
VEM F*N DROG UR KABELN!?

Där står jag som en relativt liten grabb med en kabel i handen (och är oskyldig) men de ville hitta en syndabock och då fick det bli jag som stod närmast routern/switchen.

#&)!)%3#! skreks från hyllan och jag försökte någonstans hitta luften men lyckades bara snyfta fram: Det var inte jag..

Men det hjälptes inte..
Jag blev livrädd, sprang iväg, ringde pappa och bad han hämta mig.
Han hade dock tagit en pilsner om jag kommer ihåg rätt så det slutade med att han skickade efter en taxi som hämtade mig och jag åkte hem efter att ha "nästan LANAT" i typ 15 minuter.

Var ju knappast min bästa LAN-upplevelse då men nu många år senare är det en rätt kul historia att titta tillbaka på.

Permalänk
Medlem

Vet inte så mycket om "bästa minne", men minns hur jag på ett LAN nån gång 2003 snubblade på en elkabel på väg till sovsäcken, vilket fick en förgreningsdosa bli strömlös. En hel rad datorer slocknade plötsligt några meter bort och jag hörde någon ropa "Neeej, mitt under bränningen!" (RIP den skivan.)

Feghet och överlevnadsinstinkt tog över, så jag bockade mig ner, kopplade i dosan och fortsatte hukat gå mot sovsäcken som att inget hade hänt.

Skyller på att jag var ung, dum(klumpig) och sömdrucken.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Roligaste måste ju vara när man gick mellan raderna och såg folk sitta och halvsova samtidigt som vissa kollade på p-rulle helt öppet. 😁

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Första lanet minns jag att vi drog min dator på en pulka hemifrån mig till kompisen som vi var hemma hos. Närverksporten var full med snö när vi kom fram.
Haha. Vi var verkligen sugna på lan. Herregud det här var minst 15år sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Roligaste måste ju vara när man gick mellan raderna och såg folk sitta och halvsova samtidigt som vissa kollade på p-rulle helt öppet. 😁

Man måste ju kontrollera varorna man laddat ner via DC++, och hårddiskutrymmet på den tiden var ju minst sagt begränsat.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

ska kolla om jag hittar bild, men kan dela mitt bästa minne ändå!

Det var DH Summer 2017, var där som crew och jag tillsammans med julia och och en annan, va det markus?(dom var crew där iaf) och vi gick runt med en ananas och fota den på märkliga platser någonstans på kvälls kvisten/natten(sov på dagarna då jag hade natt skift)

Det var helt sinnes, minns inte om det var från IT eller logisitk vi fick den från, tror det var någon på logistik som tyckte det var en bra idé att beställa in en ananans

Permalänk
Medlem

Minnen från forntiden, när man använde koaxialkablar för att lana, doom, quake 1, duke nukem 3d och warcraft . Internet och att spela fps spel med mus var BARA en fluga ;).
Glädjen som infann sig när man kom hem och hade både T-kors och motstånd kvar. (Ngt som av någon märklig anledning alltid fick fötter)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^_^

Permalänk
Medlem

Tyvärr bara haft små-LAN med mina två polare när jag var typ 11-15, men vi hade skoj xD
Ett genomgående tema verkade vara att jag alltid svor på att hålla mig vaken, jag halsade 7-8 flaskor Jolt-cola men trots detta så somnade jag pick kl 12 utan undantag varje gång xD

Skrivet av wasted:

Första lanet minns jag att vi drog min dator på en pulka hemifrån mig till kompisen som vi var hemma hos. Närverksporten var full med snö när vi kom fram.
Haha. Vi var verkligen sugna på lan. Herregud det här var minst 15år sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, jag minns att mina polare brukade ta en skottskärra, och fylla den med kuddar, för att till sist lägga i datorn... good times xD

Permalänk
Medlem

När man lyckades första gången själv, D v s två datorer, två vänner.
Båda på samma spel/bana samtidigt.

Och man hörde vännen skrika: -Ser du mig? Jag ser dig springa omkring!
Och jag skrek tillbaka: - Ja jag ser dig med!

Och båda dör av lycka att det funkar

Tog nog en vecka innan man käka nån "riktig" mat

Är nog mitt bästa "LAN" minne

Är många år sen, men kommer aldrig att glömma det.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

2002 så var jag med i "Graphics CG" tävligen på Dreamhack hade med mig ett projekt jag jobbat på länge.
Jag var sjukt blyg och väldigt tillbakadragen men jag tänkte att jag ska testa vara med för det var mitt intresse och jag hade sett bidrag från åren innan och tänkte inte mycket på det.

Tiden gick och jag väntade ivrigt på att de skulle visa alla bidragen. Och när jag fick se mitt bidrag på den stora duken sken jag upp som en sol, första gången jag var stolt över något.

Tänkte sen inte mer på det var bara glad att få ha mitt bidrag uppe på stora duken framför 5000 personer drygt, eller var de färre 2002?

I alla fall på söndagen när de skulle presentera vinnarna så kommer jag ihåg hur de sa

På 3e plats har vi bidragen Sagan om Scenen med 435 poäng
På en andra plats har vi bidraget Windygirl med hela 487 poäng.
---Här tänkte jag, och får komma tillbaka nästa år och testa igen. För jag tyckte Windygirl var riktigt snygg och jag har ingen chans mot den, måste vara något annat som fått kompisröster.--

Och på en första plats med överlägsna 686 poäng har vi Bidraget "The war" av Downup.

---------

Jag kommer ihåg hur jädrans nervös jag var för att gå upp på scen och ta emot mina priset. De bad mig säga något i micken och det blev bara ett "tack" med en extremt nervös röst.

Kommer ihåg att jag vann
24x Jolt flak
Icemat + IntelliMouse 3.0
Något grafikkort från Nvidia, vad kan varit topp modell 2002? Geforce 4 (xxxx)
och en pokal.

Så nöjd och glad, Tycker det är väldigt tråkigt att Kreativ delen av Dreamhack har försvunnit.

Permalänk
Medlem

Skulle ha lan med tre kompisar för första gången och så kommer en av dem med en stor teve för att spela på. Sen varje gång vi öppnade en burk cola så ropade vi "GET READDYYYY". Vi skrattade varenda gång.

Visa signatur

hatar företag

Permalänk
Medlem

Tror det var 2003 när vi var med på ett Lan på vår gamla skola, ställde i vanlig ordning upp i CS turneringen som var. Vi hade vart en kille kort och lånat in en kille som en i klanen kände lite löst. Allt gick bra genom gruppspelet och kvarten men i semin så gick den lånades kille dator sönder. Krashade totalt men vi lyckades på ngt sätt till slut vinna matchen. Finalen skulle spelas några timmar senare och killen skulle "lösa detta", han försvann och kom tillbaka några timmar senare med en burk. Väl i finalen så förlorade vi tyvärr mot våra "ärkefiender".. Lanet fortsätter in på natten och vid runt 0100 så kommer det 2 poliser. (många skärmar som släcktes då). Går fram och tar med sig killen som vi lånat in, det visar sig då att datorn som han hade kommit tillbaka med hade han vart nere och "lånat" på det lokala internetcaféet.

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Avstängd

17 år lanar med 5 polare.
vi röker en feting innan vi börjar lana left for dead.
vi lanar.
röker en till.
lanar lite till.
röker en till o kollar film.
läggdags.

samma sak nästa dag. kan inte bli bättre lan.

Permalänk
Medlem

Norrköping typ 2004. Orkade inte släpa med gamingburken utan tog med en laptop istället, samt min kära trackball

Helvete vad ”trackad” man blev

Vi var främst ett gäng ur en clan som mest körde COD, men blev en hel del SoF2 också.
Ägde rätt bra som sniper med min trackball

Varför detta är bästa LAN-minnet är pga vi gick ut ena kvällen. Mitt på danshaket hänger en väldigt mörkhyad snubbe ut sin dase varpå en i clan-gänget gör detsamma och den mörkhyade högt utbrister ”VILKEN JÄVLA DRAKE!”

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Oj, det var nog ett av mina första LAN som 14-15-åring när vi småskitar fick hänga med till en storebrors LAN i en föreningslokal omgiven av en lekplats i ett bostadsområde.

De stora grabbarna drog och käkade pizza och en kompis fick den schyssta idén att hitta deras hemliga mappar och sätta på nåt kul för dem att se på när de kom tillbaka. Vi hittade en olåst dator och en fäbojäntan eller liknande att sätta på och gick sen till vårt hörn, in i vår egen lilla värld och lirade CS.

Varmt som det var på sommaren så öppnade vi ett gäng fönster också. När de sen kom tillbaka från pizzerian möttes de av ett stort gäng småbarn som stod staplade på varann i rabatten utanför fönstret tittande på Samsons (?) bravader i stallet. Aldrig skrattat så mycket som när han skulle förklara för ungarna vad de tittat på

Permalänk
Inaktiv

Det här måste ha varit i början av nittiotalet. Det var en avlägsen släkting som var några år äldre och tog med mig på ett LAN i en stuga i smålandsskogarna. Första gången jag dygnade, den gången hade jag inte med mig någon dator, men jag minns att någon hade ett 2400modem med sig och kopplade upp sig mot BBS. Det var ett 20-tal personer och en höll på med att modellera en delfin i 3D.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bästa minnet var nog när vi runt 2001-2004 satt och hade fått ihop ett HALO-lan (halo2?). En av bästa vännerna hade fått ihop 16 pers (4 konsoler, 4 per CRT-tv, max på den tiden) i deras familjs hus, några satt i garaget, lillstugan etc. Kablar över allt för att få det o funka, för allt var tvunget att patchas med kabel.

Turneringar o annat kul hände, men problemet med det spelet var att om något tryckte på B (rödknapp) när timern för spelet var igång innan man spawnade så resettades tiden. "Vem i H_lvete trycker på B???!?!!?!" var en ganska vanlig kommentar just då... En match tog över 30 min o starta

Kul var det och ännu bättre blev det av att jag kom tvåa och en annan bra vän satt och sura resten av helgen över att det inte borde varit jag på prispall xD

PS. Jag är inte intresserad av DH, tyckte det bara var kul att delge minnet

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk

Roligaste jag varit med om själv var nog ett mindre LAN i samband med att WoW: The Burning Crusade släpptes. Vi var väl en 4-5 pers som hade spelat vanilla tidigare men tagit en paus i samband med avtäckandet av TBC. Hur som helst hade jag väl varit vaken en bra bit över 30 timmar, och kommit in i det där stadiet där man börjar bli lite svajig i sinnet och fullständigt tappat närminnet. Jag befann mig i Terokkar Forest, ni vet, och questade. Slogs väl mot nån fas-skiftande katt-ödla när jag blev flankerad av en fladdermus och en gris som jag antar legat i bakhåll. Jag fick se mig besegrad. Happ, sprang tillbaka till kroppen, klickade på "resurrect now" eller vad det nu står, och fick omedelbart grisen på mig igen. Denna gång hade han även sina kompisar med sig, den fega jäveln. Slog vilt omkring mig, men förgäves, och stupade även denna gång. Nej nu fick det vara nog, jag måste få sova. När jag vaknade, många timmar senare, masade jag mig upp och satte mig vid datorn igen. Såg då att jag hade ett filmklipp sparat i fraps-mappen på skrivbordet (den var öppen). När jag öppnar den ser jag att hela det här idiotiska händelseförloppet sparats på film, och det sjuka är att filmen är på EN OCH EN HALV TIMME!. Det hade känts som 10 minuter ungefär. Och det är vad det normalt hade tagit. I mitt sömndruckna tillstånd hade jag fullt sjå med att inte springa in i träd och ut för stup osv, ibland stog jag bara och "auto-sprang" in i en trädstam i fem minuter, för att plötsligt stanna upp och ändra riktning. Antar att jag somnade till eller nåt i de lägena. Förstår att det kanske låter milt, men jag skrattade halvt ihjäl mig när jag såg filmen. Fyfan vad värdelöst tidsslöseri.

Permalänk
Medlem

Dreamhack Summer 200... 4 kanske?

På tredje lan-dagen står jag och en polare och kollar på ett filmklipp som crew har klippt ihop på när de väcker trötta lanare med megafon och förklarar att de inte får sova under skrivbord och i gången osv. Vi skrattar gott åt alla de nyvakna och förvånade tonåringarna. Sen helt plötsligt skriker polaren till (på härligaste dalmål) "Meh! De är ju duu!". Lo and behold, jag var med i klippet med en ytterst yrvaken blick, jag kommer inte ens ihåg att de väckte mig och sen flydde väldigt röd i ansiktet från platsen

Permalänk

Roligaste måste vart när en kompis var iväg på toa i typ en halvtimme, bestämmer mig för att "låna" hans stol under tiden, och som genom magi öppnar han dörren så fort jag satte mig, och detta hände inte bara en gång, utan 2 gånger inom 24 timmar. Helt övertygad att han har ett sjätte sinne.

Permalänk
Medlem

Ett LAN-minne när man har så många bra, vilket välja?
Vi har lanat i stugor, lägenheter, på min altan, i ett hönshus, Dreamhack Borlänge 98, 99 00, Dreamhack Elmia, Bärzanparty i Linköping, Lidköping, Stockholm, Flen m.m bara för att nämna några. Ett tag lanade vi mer eller mindre jämt på helgerna. En sommar stod min dator hos en kompis hela sommarlovet vill jag minnas. Nätterna spenderades med att spela Diablo 2 och mecka med datorerna. Standard var att gå hem när hans mamma/pappa gick till jobbet på morgonen.

Av alla olika och extremt roliga LAN jag varit på måste jag dock säga att internetuppkoppling, el, platser, värme, sovplatser m.m m.m ändå kommer som det sekundära. Jag har alltid LANat för att jag träffat IRL likasinnande människor som jag än idag fortfarande är riktigt goda vänner med, vid och utanför datorernas miljö. Det är människorna som gör lanet, inte internetuppkoplingens prestanda.

Idag är jag 39år och åker på ca ett gubblan varje år med ett gäng kompisar, mest för att träffa och tjöta lite med dem, men samtidigt dra några rundor CS eller vad det är som gäller. Några öl slinker så klart ner också.

Framtiden ser dock ljus ut! Jag har 2 tjejer 9 och 11 år som båda blev eld och lågor när jag började prata med dem om att vi skulle spara ihop till 3st Dreamhack biljetter tills nästa vinter. Det är något jag verkligen ser fram emot. Kanske inte primärt att själv delta, utan att få vara med och vidareförmedla denna fina tradition till nästa generation.

Permalänk
Medlem

Ett av dom roligaste LAN:en jag har upplevt var när jag och flickvännen bestämde oss för att åka till Dreamhack 2015 vi åkte dit för att se invigningen som var riktigt mäktig! Men även för att träffa min ny startade clan + tog med lite vänner sammanlagt var vi 8st som man pratat via teamspeak, skype, messanger. Vi hade spelat under en längre tid, Ingen av oss hade träffat varandra tidigare men vi hittade varandra väldigt fort då och hade väldigt roligt tillsammans. Vi spelade så mycket att man sov typ 6 timmar på 3 dagar, så man vart helt död när man kom hem efter lanet, men det var det fett värt! än idag pratar vi om dessa roliga händelser och minnen med varandra.

Under lanet kollade vi montrar, små käkade tillsammans, turades om att vakta varandras datorer och varierade sovtider. Vi sträck spelade någon dag cs:go där vi vann 16 matcher i rad i 12 timmar. Efteråt vart vi väldigt hungriga såklart så vi gick för att käka på lunch restaurangen då vi kände för lite vettigare mat, där vi hade långa konversationer med skratt och glädje. Vi fick även sen iden att svänga över Willys för att köpa massa dryck, godis, chips och på vägen tillbaka hamna vi självklart framför karuseller och donut stånden där vi kollade sedan på varandra och log. Vi förstog direkt att vi måste prova, sagt och gjort.

Sedan fick jag även massor med besök av vänner man spelat med då man streamat endel och streamade även där men även folk vi i klanen hade mött som var på dreamhack kom till våran plats för att titta på oss. Även min bror med sin flickvän kom på besök vid min bokade plats för att käka, titta på, hänga med runt bland montrar och tävlingar. Blev även väckt någon gång då man somna till när man tog det lite lugnt och kollade film, väcktes av 3st polare som hade kommit dit för att träffa våran klan som var vänner till oss som vi också hade spelat med under en längre tid, byggt en starkt band med. Kände först inte igen personerna men rösterna kändes igen men var så nyvaken och med så lite sömn så viste man knappt va man heter haha! vi bjöd dem på godis och ennergy dryck, även att dem fick låna våra datorer en sväng när vi hämtade pizzor bland mat stånden längre bort.

Det hände så mycket, bra musik, tävlingar, montrar, karuseller, pranks, med allt skratt och glädje så vart detta det bästa Lanet man varit på definitivt!

Permalänk
Medlem

Har lanat så galet mycket, men blan de roligare var ett av alla lan vi hade i kvarterslokalen där jag bodde.
Det var på tiden när man trodde att vara vaken så länge som möjligt på LAN var det som gällde, tror inte detta var 60 timmars lanet, men var säkerligen 48 timmar bakom en iaf.
Jag hade fraktat dit min dator i en skottkärra, så la en filt i den och sov i skottkärran, fungerade hur bra som helst. Vet att två sov i bastun (som var av, men behagligt varm), någon somnade i en stol undertiden vi körde dog fights i 1942.
Det bästa var hände dock polaren som alltid gick i sömnen och en anna snubbe som var en polares polare, den sistnämnda gick o la sig på en madrass på golvet, min polare drog ihop 7 stolar och gjorde en säng. Detta var det sista jag sov innan jag däckade i skottkärran. När jag vaknade hade dessa två personer bytt plats, madrassen var flyttad och ingen av dom hade längre byxor på sig!
Vad som hände den natten förbli ett mysterium, men ingen av dom påstod sig ha svårto sitta dagen efter iaf!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

När man lyckades första gången själv, D v s två datorer, två vänner.
Båda på samma spel/bana samtidigt.

Bästa sorten!
... fast ännu bättre blir det med fler spelare vid varje dator.

Det närmsta jag kommit ett "LAN" med fler än två datorer hopkopplade var när jag för snart 20 år sedan blev inbjuden av Försvarsmakten att hjälpa till med utvärderingen av ett simulatorprogram som de övervägde att använda i undervisningen av trupp och befäl. Jag hade använt en äldre variant av programmet ett tag, och fått kontakt med ett gäng andra likasinnade som brukade "spela" online. En normal dator kunde agera både server och klient samtidigt, med stöd för ytterligare ett halvdussin klienter anslutna via ett telefonmodem. Det visade sig att en av deltagarna i gruppen var instruktör på en av Försvarets skolor, och han bjöd in oss andra att utvärdera en ny (professionell) version av samma program som var under utveckling.
Vi var en mindre grupp unga män som sammanstrålade på skolan en helg och fick prova klassrumsversionen av programmet. Jag var nog den enda i gruppen som helt saknade erfarenhet av den simulerade hårdvaran.
Den nya programvaran var hästlängder mer realistisk än föregångaren, särskilt gällande grafiken men även med fler funktioner och möjligheter som saknats tidigare (exempelvis påfyllning av drivmedel och ammunition). Läraren (som bjudit in oss) hade en egen version av programmet där han hade full kontroll över vad som hände i den simulerade striden och kunde styra skeendet.
Vi hade en väldigt trevlig helg, inte utan sömn, och kunde lämna en hel del konstruktiv kritik och förbättringsförslag innan det var dags att återvända hem.
En kul händelse var när jag uppmanade en av de andra deltagarna att ändra språkinställningen och prova danska. Ganska snabbt fick han ett konstigt uttryck i ansiktet och utbrast "men vad säger människan?". För en svensk är det inte så lätt att förstå dansk militärjargong, inte ens när man vet vad det bode betyda...

Permalänk
Medlem

Detta är mitt bästa lanminne! Jag tänker inte bli långrandig, utan ni får den korta versionen.

CAS 14, två stickor med sexton gigabong i varje. Belysningen kan ändras så du kan visa din favoritfärg. Tillverkade av G.Skill med artikelnummer F4-3200C14D-32GTZR.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Intressant artikel....

https://www.idg.se/2.1085/1.72523/dreamhack-satter-varldsreko...

2005 delade 5200 pers på 2 gigabit internet. Här sitter man på kammaren med 1 gigabit själv...

Permalänk
Medlem

Hmm, jag kommer ihåg ett LAN på högskolan/universitetet i Karlstad (det blev universitet medan jag läste där).
Jag och två kompisar hade med våra feta Amiga-towers. Någon bekant hade en PC med IR-port på, som han bland annat kunde köra ut och in CD-läsarens släde med. Jag hade sedan 9an en Casio CMD-40 Remote Control Wrist Watch... med learn-funktion...

Hyfsat kul att låna fjärren en snabb sväng när personen var och kikade på annat, lära in den funktionen och sen smyga förbi bakom och köra ut och in släden medan han spelade nåt spel och grejade XD

Annars är det väl PUSH i Göteborg jag minns bäst, där vi hade lite blandat PC, Amiga och Pegasos-datorer.
Vi spelade in en fin live-version av Badger medan den snurrade på projektorduken bakom oss
Kommer också ihåg när bastun i källaren utrymdes illa kvickt av de andra grabbarna när jag och tjejen skulle in och bara hade handdukar på oss. Det var tydligen lite generande för de andra datanissarna Själv går jag efter en numera avliden kompis motto "I Adams-dräkt skola ingen vara generad".

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Känner mig rätt gammal, men mitt bästa "LAN", var på den tiden man inte hade LAN tillgängligt på samma sätt,dvs det var inte en självklarthet. Var en skola i Sundsvall kanske 1991. Det tog så himla lång tid att överföra via seriell och parallellkabeln (ja USB fanns inte än...) så man öppnade upp datorn och installerade hårddisken sin i kompisen dator för att få över spelen man ville ha. Filmer var inte att tänka på.

Förutom att jag lärde mig en hel del om datorer och programmering så lärde jag mig en hel del om el. Tydligen kan en spik fungera lika bra som en propp, men är tydligen inte lika brandsäkert. Roligt nog har jag haft nytta av den kunskapen senare i livet och räddat två större fester.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När jag var ung så anordnade jag och mfl. s.k copy-partys, sent 80-tal? Ett gäng glada ungdomar som kopierade i spel med X-Copy i Amiga. Kodade demos/intros. Grafik och musik-tävlingar mm.

Var på copy-party i Linköping(?) Nåt Easterparty? Träffade Mahoney och Kaktus och blev lite starstruck! Vår grupp höll på med slutfasen av ett megademo men vi hann inte med, gick iväg istället och käkade pizza och drack öl med en kompis som hade åldern inne, kom tillbaka lite småpackade och ritade fonter som såg ut som skit och propsade på att dom skulle användas. Övriga i gruppen blev sura på oss