Gaming laptop i7/ Gtx1070/ 32Gb/ G-sync 120Hz/ 250Gb Nvme/ 1Tb Hdd

Permalänk
Medlem

Gaming laptop i7/ Gtx1070/ 32Gb/ G-sync 120Hz/ 250Gb Nvme/ 1Tb Hdd

Har köpt en stationär och nu behöver laptopen säljas.

Riktigt bra prestanda och kylning, jobbar tystare än det mesta trots kraftig desktopgrafik.

Superfin och utan slitage då den inte flyttats runt och är använd med separat skärm och tangentbord.

Asus Rog G752VS-BA171T
i7 6700HQ
GTX 1070 8Gb, desktop.
2x16Gb ram (16 extra)
1920x1080 120Hz
G-SYNC
256Gb Nvme
1Tb Hdd

Köpt här på swec tidigare.

Kvitto från 2017 på 23k + extra minne då. Den "exklusiva" kartongen med bärhandtag och tillhörande innehåll finns kvar, så den kan skickas för den som står för priset och risken.
Jag kan leverera inom Gbg området vid överrenskommelse.

Sätter ett köp nu pris på :12000kr
Om ingen nyper den på köp nu eller buden blir för låga så avslutar jag annonsen.

Lägg eventuella bud i tråden.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Startar väl ett bud på 9000

MVH
Vic

Visa signatur

/ Victor

Permalänk
Medlem

mellan 8000 till 12000 i värde

Permalänk
Medlem
Skrivet av crazysanta:

Startar väl ett bud på 9000

MVH
Vic

Det är noterat.

Skrivet av ResarXam:

mellan 8000 till 12000 i värde

Tack för värderingen, kan det tolkas som ett diffust bud?
8 är dock på tok för lite, men 12 låter bättre.

Permalänk
Medlem

@crazysanta: Sänkt köp nu till 12k.

Permalänk
Medlem

Hur är batteritid samt skärmen?

Permalänk
Medlem

@stamp1s: har en 1080 laptop jag brukar ge värderingar vad 1070 laptop gå för varierar mellan modell skärmar hdd osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubiz:

Hur är batteritid samt skärmen?

Det kan jag kolla upp, vad vill du veta om skärmen, den är inte använd alls i min ägo p.g.a separat kringutrustning.
Vet inte om man kan kolla upp batterihälsa men jag ska se efter, aldrig använt den på batteri utan den har stått på en skrivbordshylla inkopplad sedan inköp.

Skrivet av ResarXam:

@stamp1s: har en 1080 laptop jag brukar ge värderingar vad 1070 laptop gå för varierar mellan modell skärmar hdd osv

Efterfrågan och tillgången styr priset i stor utsträckning, sen måste man ju hitta rätt köpare om man har en lite mer nischad pryl att sälja.
Jag har inte jättebråttom, men jag försöker heller inte få ut några fantasisummor. Jag testar sälja här först, funkar inte det så får man pröva andra forum som blocket, tradera t.ex.

Permalänk
Medlem

Backbleed, döda pixlar etc..

Permalänk
Medlem

Din är mer åt 10 och över. 1070 laptop går mellan 8000 till 13000 1060 mellan 6000 och 8000. 1080 13000 och uppåt vad dem brukar sälja för din bra laptop ända minus är hårddisken och 1080p

Permalänk
Medlem
Skrivet av ResarXam:

Din är mer åt 10 och över. 1070 laptop går mellan 8000 till 13000 1060 mellan 6000 och 8000. 1080 13000 och uppåt vad dem brukar sälja för din bra laptop ända minus är hårddisken och 1080p

1080p är perfekt enligt mig för ett 1070.
Ppi på en 17" 1920x1080 (130ppi)ligger mitt imellan 1440p (109ppi)och 4k (163ppi)på en 27" vanlig dataskärm om du förstår vad jag menar.
Då kan du ligga på höga fps istället med lättdriven skärm. Men smaken som baken förstås!

Permalänk
Medlem
Skrivet av crazysanta:
Skrivet av ResarXam:
Skrivet av Cubiz:
Skrivet av ResarXam:

Måste göra en edit angående skicket, har synat datorn noga och hittat små märken här och där.
Inget graverande, men superskick är fel, fint skick stämmer bättre, ledsen för detta! Texten borde vara som följer istället:

Fint skick och väldigt litet slitage då den inte flyttats runt i min ägo och är använd med separat skärm och tangentbord. Finns små märken där kablar ansluts och nåt mindre i ett hörn baktill, insidan hittar jag endast att styrplattan är nån nyans svagt mörkare i mitten om man tittar i starkt ljus i lite vinkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubiz:

Backbleed, döda pixlar etc..

Hittar inga döda pixlar, i ett helt mörkt rum så går det att se väldigt lite bleed. Tycker att det är svårt att bedöma faktiskt, men absolut inget som skulle störa mig iaf. Har svårt att se att det skulle göra ngn besviken, samma gäller skicket som jag beskrev i tidigare inlägg. Skickar gärna bilder på skicket om man pm:ar kontaktuppgifter till mig.

Permalänk
Medlem

10k budat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av crazysanta:

Startar väl ett bud på 9000

MVH
Vic

Skrivet av Cubiz:

Hur är batteritid samt skärmen?

Skrivet av Volvagia:

10k budat

Skickades från m.sweclockers.com

Hittade ingen funktion för batterihälsa, satt och surfade och kollade bleed mm som jag kommenterat i tråden. Hade 73% nivå och hade 3:04 timmar användning kvar. Vad det nu säger...

Säljer den även på blocket nu och har fått ett till synes seriöst bud på 11.5k + frakt.
Har fått adress till köparen och så. Vill någon kontra på det så måste det ske snart annars söker jag avslut på blocket.

Edit: Kollade upp blocket köparen som ville betala med paypal och fick flera träffar när jag sökte på nätet. Dök upp på flera ställen som blocketbedragare... uppmanar alla att vara försiktiga när det ska betalas via paypal. Köparskyddet de har kan användas för att blåsa folk på både varor och pengar! Nu lägger jag köp nu till 11500kr till en seriös köpare!

Permalänk
Medlem

11,5kskickar pm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Volvagia:

11,5kskickar pm

Datorn är såld till Volvagia.