Väntar på klappar från Adlibris

Permalänk
Medlem

Beställde en julklapp den 3e dec som fanns i lager. Fortfarande inte fått något leveransbesked. Ingen respons från kundtjänst heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Beställde en bok nu i helgen som var, skickades i måndags och fick den igår.

Låter som jag hade tur då.

Permalänk
Medlem

Beställde från Adlibris den 26 November och det paketet dök upp häromdagen...

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Beställde en bok nu i helgen som var, skickades i måndags och fick den igår.

Låter som jag hade tur då.

Med det du och en del andra skriver så verkar det ju vara rena jojo mekanismen, eller slumpen som avgör när ens paket skickas och för den delen dyker upp. Vissa väntar i över en månad och somliga några dagar.

Låter ju som att dom inte har någon koll på i vilken ordning ordrarna kommer in, har dom garanterat, men av att döma från det folk skriver så verkar det i alla fall ha fallerat i en del fall.
Tycker otroligt synd om dom som kommer missa sina julklappar, trots att dom beställt i god tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hade två beställningar på Adlibris, de skickade den ena igår (beställd i november) men den andra (beställd i början av december) tror de inte att de hinner skicka idag.

Så ja, lite fuckup från deras sida kan man lugnt säga.

Förresten så fick jag rabatt när jag klagade i chatten, så det kan man alltid försöka göra om inte annat.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Låter ju som att dom inte har någon koll på i vilken ordning ordrarna kommer in

Skulle gissa att det är så att boken jag beställde fanns på deras eget lager och skickades då direkt. Dom som behöver vänta har köpt saker som adlibris inte lagerför själva och måste först skickas till dom innan det skickas vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Skulle gissa att det är så att boken jag beställde fanns på deras eget lager och skickades då direkt. Dom som behöver vänta har köpt saker som adlibris inte lagerför själva och måste först skickas till dom innan det skickas vidare.

Jo, det stämmer säkert i vissa fall. Läser man omdömena på prisjakt och facebook senaste tiden så verkar det också gälla ordrar som lagerför själva. Tråkigt för dom som får vänta hur som.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Adlibris - "Den som väntar på nå't gott kan gott vänta!"

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett par böcker i måndags och fick sms om att hämta ut paket idag.
Må vara lyckligt lottad jag då ^^

Permalänk

Idag på kvällen sista vardagen före julafton kom faktiskt mitt paket från Adlibris. Bra jobbat liksom....eller inte. Såklart är jag glad att det jag köpte äntligen kom fram men det räcker liksom inte för att Adlibris ska behålla mig som kund i framtiden. De har gjort fel i samtliga led så man har nästan svårt att tro att det är ett etablerat företag.

Först sälja grejer som om de vore i lager fast de inte är det, sedan lova leveranstid som inte kan hållas, inte heller meddela kunderna om förseningen och när leverans kan väntas komma istället, sedan ha en kundtjänst som knappt går att nå och som inte svarar ens på mejl, fortsätta sälja saker som "i lager" trots att att andra kunder fått besked om att just den varan inte kan levereras och till sist en VD som likt Bagdad Bob pratar om enstaka kunder som hamnat i kläm när internet svämmar över kunder som klagar över utebliven leverans.

Permalänk
Medlem

Fick leverans i fredags för en vecka sedan, till saken hör dock att pajasarna hade skickat fel saker. Förstår inte hur svårt det kan vara att stoppa korrekta saker enligt order i en kartong. Uppenbarligen jättesvårt för adlibris.

Har mailat flertalet gånger men fortfarande inte fått något svar, än mindre någon lösning, under all kritik. Kundtjänst via telefon verkar dom inte ha.

Blir till att ta bilen till närmsta fysiska affär imorgon.

Permalänk

Bumpar denna tråd eftersom det faktiskt inte är så himla lång tid kvar innan det är dags att tänka på julklappar igen. Hur tänker ni, blir det några julinköp från Adlibris i år? Förra året hade de ju problem att vissa fall leverera det som såldes på Black Friday till jul. På prisjakt är betyget för Adlibris i botten trots att de under året inte kunnat skylla på allmän arbetsbelastning som i december.

Permalänk
Medlem

Vad finns det för alternativ till Bokus och Adlibris för beställning av böcker?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galvanizer:

Vad finns det för alternativ till Bokus och Adlibris för beställning av böcker?

Skickades från m.sweclockers.com

Akademibokhandeln, finns garanterat fler. Bokbörsen om du letat efter billigare begagnade.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galvanizer:

Vad finns det för alternativ till Bokus och Adlibris för beställning av böcker?

Skickades från m.sweclockers.com

Bra fråga, ska man prompt beställa så... Science Fiction Bokhandeln, Amazon, Bokbörsen.
Man kan ibland beställa direkt från förlag http://www.lindelows.se/1100/1100.asp?id=1284

När jag arbetade i bokhandel fick vi våra kartonger från Raben och Sjögren/ Norstedts förlagsgrupp.
Beställer du på plats i bokhandel skickas dom med stor sannolik därifrån.

Tycker personligen att det är betydligt roligare (och lättare) att hitta böcker på antikvariat/ i secondhand.
Köpte en vackert bunden utgåva (1929) av Markens Gröda för 90:-, roligare att ge bort än den tråkig kartonnage utgåvan som finns nu. Annars är det bra att gynna dom små lokala bokhandlarna (Akademi är McDonalds och sälj).

Skrivet av RVX:

Akademibokhandeln, finns garanterat fler. Bokbörsen om du letat efter billigare begagnade.

Akademi och Bokus är samma företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av coae:

Bra fråga, ska man prompt beställa så... Science Fiction Bokhandeln, Amazon, Bokbörsen.
Man kan ibland beställa direkt från förlag http://www.lindelows.se/1100/1100.asp?id=1284

När jag arbetade i bokhandel fick vi våra kartonger från Raben och Sjögren/ Norstedts förlagsgrupp.
Beställer du på plats i bokhandel skickas dom med stor sannolik därifrån.

Tycker personligen att det är betydligt roligare (och lättare) att hitta böcker på antikvariat/ i secondhand.
Köpte en vackert bunden utgåva (1929) av Markens Gröda för 90:-, roligare att ge bort än den tråkig kartonnage utgåvan som finns nu. Annars är det bra att gynna dom små lokala bokhandlarna (Akademi är McDonalds och sälj).

Akademi och Bokus är samma företag.

Är man ute efter böcker på engelska så är The English Bookshop också ett bra alternativ.
För antikvariska böcker så kan man titta på antikvariat.net.

Permalänk
Medlem

@Erik_T: antikvariat.net är bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av coae:

Bra fråga, ska man prompt beställa så... Science Fiction Bokhandeln, Amazon, Bokbörsen.
Man kan ibland beställa direkt från förlag http://www.lindelows.se/1100/1100.asp?id=1284

När jag arbetade i bokhandel fick vi våra kartonger från Raben och Sjögren/ Norstedts förlagsgrupp.
Beställer du på plats i bokhandel skickas dom med stor sannolik därifrån.

Tycker personligen att det är betydligt roligare (och lättare) att hitta böcker på antikvariat/ i secondhand.
Köpte en vackert bunden utgåva (1929) av Markens Gröda för 90:-, roligare att ge bort än den tråkig kartonnage utgåvan som finns nu. Annars är det bra att gynna dom små lokala bokhandlarna (Akademi är McDonalds och sälj).

Akademi och Bokus är samma företag.

Wasn't avare of that.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X