Chromecast och Google Home

Permalänk

Chromecast och Google Home

Tjena Sweclockers.

Jag vet inte om jag kan kalla mig oteknisk men vid det här laget ger jag nästan upp.

Jag har skaffat Google home samt chromecast ultra till min skärm, problemet för mig är dock att chromecasten inte castar ljudet till google home eller ska den inte göra det? Båda är på samma nätverk och det var lite för mig tanken när jag köpte combon. Några tips eller har jag missat något?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av SgtShadowsong:

Tjena Sweclockers.

Jag vet inte om jag kan kalla mig oteknisk men vid det här laget ger jag nästan upp.

Jag har skaffat Google home samt chromecast ultra till min skärm, problemet för mig är dock att chromecasten inte castar ljudet till google home eller ska den inte göra det? Båda är på samma nätverk och det var lite för mig tanken när jag köpte combon. Några tips eller har jag missat något?

Mvh

Menar du att du vill spela upp något på chromecasten och få ut ljudet från google home? Om så är fallet så fungerar inte det, alltså att använda google home som högtalare till chromecasten.

Permalänk

@Kelzzor: Intressant varför går inte det att göra? Eller det bara är så?

Permalänk
Medlem

@SgtShadowsong: Det är nog bara så då det inte är det som är syftet med högtalaren menvem vet det kanske kommer i framtida uppdateringar alt någon form av soundbar med Google assistent inbyggd

Permalänk
Medlem

Du skulle kunna testa att skapa en högtalargrupp:
https://support.google.com/chromecast/answer/7174267?hl=sv
Vet dock inte om det bara är med musik det fungera?

Permalänk
Medlem

Google home mini spelar enbart upp musik, allt annat är till chrome cast. Google home är en assistent och 8ngen jokebox 😉. Att splittra ljud och bild skulle kräver för mycket av dine Google home och skulle inte vara till tjänst utan att avbryta det du spelar upp. Koppla en bluetooth/multiroom högtalare då skulle det fungera

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|i7 6700 | Asus Strix Z270F| G.skill16GB 3200MHz|Bequiet! Dark Rock Pro 3| Asus StrixGTX 1080 | EVGA PowerSupply 1000W Platinum| SSD Kingspec 240GB | WD Intern Hårddisk Caviar Black 1TB + 1TB (+6TB other) | Thermaltake Level 10 GT white | ASUS 24" ROG SWIFT PG248Q 180Hz Logitech G910 Orion Spark | Asus RoG Spatha | Saitek x52 pro |

Permalänk

@Digger_1: Det här är lite sent, haha. Men Google home är en assistent, så mycket är sant. Men denna kan även spela upp musik utan problem ^^

Permalänk
Medlem

Tjena!

Så som jag förstått det så är det ljudet i Chromecast Ultran som spelar upp ljudet på din TV/dataskärm med högtalare. Vill du skicka ut samma ljud på både Chromecast Ultran samt Google Home så bör det bli någon högtalarparkopplingsvariant. Kolla i så fall i Google Home-appen om den funktionen finns att använda.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard