Permalänk
Avstängd

@SuperDuperKillen:
Ja det är 1 normalstort chassi.
Men ingen kan bo så trångt att dom inte har plats för 1 som är 10 cm högre.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=8OmkmluAYAQ

Citat:

0 Case Fans (Air Cooler Only) = CPU: 71C | GPU: 92C
1 Rear (Exhaust) Fan = CPU: 64C | GPU: 85C
1 Top (Exhaust) Fan = CPU: 65C | GPU: 83C
1 Front (Intake) Fan = CPU: 67C | GPU: 80C
1 Front (Intake) Fan + 1 Rear (Exhaust) Fan = CPU: 60C | GPU: 79C
2 Front (Intake) Fans + 1 Rear (Exhaust) Fan = CPU: 58C | GPU: 77C
2 Front (Intake) Fans + 1 Rear (Exhaust) Fan + 1 Top (Exhaust) Fan = CPU: 55C | GPU: 76C
2 Front (Intake) Fans + 1 Rear (Exhaust) Fan + 2 Top (Exhaust) Fans = CPU: 55C | GPU: 76C <-- Adding 1 top fan = no effect as above

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk

Som sagt så är temperaturerna under kontroll nu. Verkar vara bäst att höra 3 in och 3 ut på mitt chassi.

Verkar också ha löst problemet med krasherna i realbench. Drog ut 3 vägs-splittern för frontfläktarna och nu kraschar den inte. Men jag försår fortfarande inte hur en eventuell överbelastning på en fan header kan göra hela systemet instabilt. Borde inte endast fläktarna sluta fungera om det är överbelastat?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av frong:

Ok : - )

Har du prövat olika fläktkonfig och kommit fram till att så du har nu är bäst? Jag kör nämligen utan sid-/frontpanel på mitt just nu för jag får sån otrolig skillnad på GPU-temp då.

Skrivet av Sledgestone:

Som sagt så är temperaturerna under kontroll nu. Verkar vara bäst att höra 3 in och 3 ut på mitt chassi.

Verkar också ha löst problemet med krasherna i realbench. Drog ut 3 vägs-splittern för frontfläktarna och nu kraschar den inte. Men jag försår fortfarande inte hur en eventuell överbelastning på en fan header kan göra hela systemet instabilt. Borde inte endast fläktarna sluta fungera om det är överbelastat?

Skickades från m.sweclockers.com

Nu ser jag att det har löst sig men tänkte ändå uppdatera med temperaturtest tidigare idag. Drog igång ett spel och körde kanske en 20-30 min, tog sedan av sidan på datorn och spelade ytterligare en 10-15 min. Temperaturen på GPU samt CPU förblev densamma oavsett om sidan var på eller av. Så jag vidhåller det jag sade tidigare om att luftflödet med rätt fläktkonfiguration i detta chassi är utmärkt och märkbart bättre än Meshify C vad gäller GPU kylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Nu ser jag att det har löst sig men tänkte ändå uppdatera med temperaturtest tidigare idag. Drog igång ett spel och körde kanske en 20-30 min, tog sedan av sidan på datorn och spelade ytterligare en 10-15 min. Temperaturen på GPU samt CPU förblev densamma oavsett om sidan var på eller av. Så jag vidhåller det jag sade tidigare om att luftflödet med rätt fläktkonfiguration i detta chassi är utmärkt och märkbart bättre än Meshify C vad gäller GPU kylning.

Nice. Vad kör du på rpm på fläktarna, vilka fläktar?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av frong:

Nice. Vad kör du på rpm på fläktarna, vilka fläktar?

Fractal Design GP-14 X2 på alla platser förutom i botten där det sitter en GP-12 X2 av utrymmesskäl. 140mm fläktarna ligger på ca 750rpm med datorn i idle, 120mm på 900rpm. Låter dem gradvis öka vid högre chassitemp, överröstas dock av GPU under belastning så fortfarande tysta.