Permalänk
Hedersmedlem

hjälp! datorn startar om!

tjo, sitter här (spixz, inte scrooge) på birdie, datorn är helevil, varje gång jag installerar ett prog så startar datorn om... har installerat om win2k 3 ggr nu... tror det är lite fel överallt... när man ska starta win så står det att boot.ini är invalid tex, fast win startar iafl till slut.. har ett msi-ultra bsr (kt400), xp2500+, 512 pc2700, har även fått en del bluescreens där det står att den blir dumpad av fysikst minne, det fick jag mest när det satt 1024mb i datorn! :/ har en alldelles ny CB-7 och en enermax (på max), det står att prollen är 66 C.. arctic siler 3 emellan.... någon som har en ide om vad som kan vara fel... har nyaste via hyperion....

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem

hög temp på prollen... skadade minnen??

Permalänk

Vad är det för minnen?

Permalänk
Hedersmedlem

permoman: det verkar skumt... det är ju en bra kylare ochdet var samma temp innan vi bytte....
minnet tror jag är ett original, det är iafl ett 512mb pc 2700...

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk

ok, vadå för original? och vad kör du cpu:n och minnet i?

Permalänk
Hedersmedlem

nu testar vi att byta ut hans minne (som visst var ett Kingston, de ska ju vara kvalite) mot ett annat pc2700.... håller på att starta... alltså... datorn kan stänga av sig när som hellst.... typ när man klickar på nån användare i dc, lirar cs, eller installerar ett program.. :/

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem

Kolla vad du har inställt i bios för "Safety"-temperatur på processorn. Denna kan ligga för lågt. Ställ upp temperaturen till typ 75 grader o testa om datorn startar om.

Permalänk
Medlem

ja hade exakt likadant förut...de va ett minne som va trasigt...i xp fick ja bluescreans och i 98 startade den bara om...men se hur de blir efter átt ni bytt ut minnet....

Permalänk
Medlem

Det är jag som är den som har fel på datorn. Det är exakt samma problem när jag byter minnet. Men jag ska kolla om kylaren verkligen sitter på ordentligt, men det är jag nästan säker på att den gör.

Datorn stänger ibland av sig själv även om jag inte gör något.

Vi tänkte på att datorns shutdown temperature är på disabled men det är fortfarande samma sak. Vi testade sedan att sätta den på 75C men den stänger av även att den inte kommer upp i den temperaturen.

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Hedersmedlem

aargh! nu har vi kollat att flänsen sitter ordentligt, det gör den, det är ett fint lager AS3.... något gör att den dampar ur totalt! nu ligger den på 70 C!!
fattar inte varför den blir så jädranbs varm, kan det vara dåligt tryck mot core? Tycker fästanordningen såg lite halvdan ut, typ i ståltrådstjocklek...

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk