Tjocklek på thermal pads, noga eller inte

Permalänk
Medlem

Tjocklek på thermal pads, noga eller inte

Hej. Hoppas allt är bra med er. Jag håller på att montera vatten kylblock på mitt rtx 2080ti och när jag kommer till backplate så är där thermal pads som jag då ska byta, obviusly. Men nu har jag massa thermal pads som är för tunna och då tänker jag att eftersom där inte är någon aktiv kylning så kanske det inte gör så mycket att jag tar vad jag har och bara lägger dubbla lager eller lägger nått annat bakom thermal padsen så att det sitter där lixom. Vad säger experterna.

Permalänk
Medlem

Om du ska montera tillbaka den befintliga backplaten och de thermal pads grafikkortet kom med är inte smutsiga eller trasiga, är det inga problem att återanvända dem.

Visa signatur

Acer 27" Predator XB271HU G-Sync 165Hz; AMD Ryzen 9 5900X, RTX 4090; MSI MEG X570 ACE; 32GB Corsair Vengeance @ 3400 MHz; 500 GB NVMe + 1000GB NVMe + 1000 GB SSD; Lian Li O11 ROG Edition; Custom loop EKWB, 360 PE+360 SE, Phanteks T30 + Noctua A12x25.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeoTD:

Om du ska montera tillbaka den befintliga backplaten och de thermal pads grafikkortet kom med är inte smutsiga eller trasiga, är det inga problem att återanvända dem.

Ok. Störigt att jag inte tog reda på det innan nu har den legat avplockad (hel och ren)ett tag så nu antar jag att det är försent. Jag tänker att den kanske är torkad.

Skickades från m.sweclockers.com