Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Montering av nätagg i framdelen av Define nano S

Orsak till modifikationen

Jag tyckte att Define Nano S verkade vara ett bra chassi, men det fanns ett litet problem som belyses i Sweclockers recension av chassit, att det blir väldigt tajt mellan grafikkortet och nätaggregatet:

Jag ville dessutom ha ett passivt nätaggregat vilket gör att behovet av ventilation ovanför nätaggregatet ökade ytterligare. Visserligen kan man tänka att nätaggregatet skulle värma upp grafikkortet och att grafikkortets fläktar sedan skulle gå igång och då även kyla nätaggregatet, men det känns lite dumt eftersom grafikkortets kylning inte är byggt för ett sådan jobb.

Lösningen fick bli att flytta på nätaggregatet och sätta det i främre delen av chassit istället.

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

5/5 mer gettomoddning åt folket

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

@martak: Min första tanke var att skära upp runt infästningen av nätagget och låta det sticka ut en bit, men valde den här lösningen eftersom det inte gjorde någon åverkan på chassit.

Jag har annars fler ghettobyggen hemma som kanske får komma upp i ett galleri någon dag.