Uppgradera inför Cyberpunk 2077, när är det läge att uppgradera?

Permalänk
Medlem

Uppgradera inför Cyberpunk 2077, när är det läge att uppgradera?

Det var inte superlätt att skriva en passande rubrik för många av er som inte kommer läsa min text kommer nu säga "Men vi vet ju inte ens när spelet kommer!"

Så låt mig förklara lite snabbt hur jag tänker. Jag har en fem år gammal dator som nätt och jämn klarar av dagens spel så jag vill uppgradera min dator inför cyberpunk 2077 (så pepp!). Vi vet såklart inte när det släpps men jag ska ge två kvartal att utgå ifrån.

Så med andra ord har jag inte bråttom med att uppgradera så min fråga är: Vilka nya komponenter borde jag vänta på innan jag uppgraderar?

Ska köpa gpu, moderkort, minnen och cpu. Ryzen 3000 känns som det enda alternativet när den släpps med tanke på deras 7nm och intels 14nm(?).

gpu blir AMD's nya navi kort OM dom är presterar bra och är prisvärda, annars blir det någon av Nvidias. Är Nvidias 3000-serie på ingång snart kanske?

Minnen? Är DDR5 snart på väg eller är det för långt kvar?

Moderkort kan jag så lite om. Är det något man borde vänta på?

Utgå från att jag behöver köpa Q4 i år eller Q1 nästa år. Det är där någonstans som spelet borde släppas.

Permalänk
Medlem

Nästa vecka när Computex drar igång så borde du får svar på dem flesta av dina frågor

Det vi vet nu är att:

- AMD släpper både Zen2 (Ryzen 3000) och Navi någon gång under Q3.
- DDR5 dröjer antagligen till 2021.
- Nvidia kanske kontrar Navi med något (får veta mer under Computex antagligen.)

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk

Det jag är orolig för är att Navikorten eventuellt inte kommer verka nämnbart vassare än Vega 64! Om det är nån sanning i ryktet att de/det högre av dem skulle tävla med RTX 2070.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk

Hej! Jag tänkte försöka sparka liv i denna tråden då jag har planer på att byta dator inför releasen av Cyberpunk. Några tips?

Tackar och bockar.