Jag vill skaffa en ny dator! (Mestadels för gaming men ska också kunna hantera en bra stream om möjligt)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2019

Jag vill skaffa en ny dator! (Mestadels för gaming men ska också kunna hantera en bra stream om möjligt)

Hej!
Jag är 15 och vill ha en dator som går att spela de flesta spelen med bra kvalitet men antagligen CS, OW, LOL, etc.
På denna dator vill jag också gärna kunna streama på, i bra kvalitet dvs.
Jag har redan skärm så det är inget att oroa sig för.
Jag kan nästan ingenting om datorer så jag vet inte alls vad jag vill ha, så bara ge förslag på bra grejer👍
Min budget ligger väl på runt 10-15 k 👍

Tack i förtid!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av Grogg15:

Hej!
Jag är 15 och vill ha en dator som går att spela de flesta spelen med bra kvalitet men antagligen CS, OW, LOL, etc.
På denna dator vill jag också gärna kunna streama på, i bra kvalitet dvs.
Jag har redan skärm så det är inget att oroa sig för.
Jag kan nästan ingenting om datorer så jag vet inte alls vad jag vill ha, så bara ge förslag på bra grejer👍
Min budget ligger väl på runt 10-15 k 👍

Tack i förtid!

Jag skulle säga att om möjligt så är det bäst att vänta några veckor/en månad. Kommer nya processorer (Ryzen Zen2) 7/7 som skulle passa dig utmärkt - samt att det ryktas om nya grafikkort från NVIDIA (samt AMD).

Citera för svar!

CPU: i7-6700K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS Z170-A. Minnen: HyperX Fury Black DDR4 8GB 2666MHz. GPU: ASUS GTX 1080 Strix Gaming (8G). SSD: Corsair Force LE 240GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 400C + Be Quiet! Shadow Wings 2 PWM.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2019
Skrivet av Samlooh:

Jag skulle säga att om möjligt så är det bäst att vänta några veckor/en månad. Kommer nya processorer (Ryzen Zen2) 7/7 som skulle passa dig utmärkt - samt att det ryktas om nya grafikkort från NVIDIA (samt AMD).

Ok tack så mycket!
Ska checka!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2017

Jag kom att tänka på en sak nu. Alltid då folk har frågat om vilken typ av prestanda som är bra för streaming så har jag tänkt att man menar att man själv ska sända det man spelar. Men nu slog det mig - menar folk att helt enkelt spela upp andras streamar?

Hem-/speldator: MSI Z97-S02, i7-4790k, GTX 970, 4x4 gb 1600 MHz, Samsung 860 EVO 500 gb, HDD 1 tb. Musikdator: MSI B75A-P45, i5-3570k, R7 240, 4x4 gb 1333 MHz, Kingston A400 480 gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Jag kom att tänka på en sak nu. Alltid då folk har frågat om vilken typ av prestanda som är bra för streaming så har jag tänkt att man menar att man själv ska sända det man spelar. Men nu slog det mig - menar folk att helt enkelt spela upp andras streamar?

Nej

Fractal Design Define R5 ASUS Z97-P i7 4790k @ 4.7GHz Msi GTX1080 Ballistix Sport 16GB @ 1600MHz