Enkelt bygge för cirka 10.000kr

Permalänk
Medlem

Enkelt bygge för cirka 10.000kr

Hej,

Efter flera år ur "datorbubblan" har det blivit dags för mig att bygga en ny dator och vill därför studsa lite idéer med er mer insatta!
Jag har en budget på ca 10.000kr och ett måste är att datorn är i mATX eller mITX format, inga undantag tyvärr.

När det kommer till användningsområde så har jag noll intresse i att kunna spela de senaste AAA-titlarna på max inställningar eller streama. Jag kommer endast använda datorn till normalt arbete och det jag kommer spela är:
~70% Classic WoW
~30% Nyare samt äldre racing-titlar
That's it.
Dessa spel skulle jag dock gärna vilja spela i 3440x1440 om det är möjligt med min budget.

Så som jag har förstått det, rätta mig gärna om jag har fel, så är både WoW och ofta racing-spel spel som drar mer nytta av högre klockfrekvenser än antalet trådar och därför har jag valt en Intel processor i mitt förselagna bygge.
Ta gärna en titt och säg vad du tycker!

https://www.inet.se/kundvagn/visa/12663288

]

Permalänk
Medlem

Jag kör 3440x1440 på mon Ryzen 2700x.. i den upplösningen blir rx590 för slött. Jag hade rx580 8gb först och det klarade inte driva något alls speciellt bra, bytte till rtx 2070 som funkade bra, men höll inte +60fps, kör nu rtx 2080 som funkar helt ok.

Rekommenderar dig att inte snåla på kortet när du skall upp i upplösning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Jonathanknet

I hans tidigare videos så är Intel processorerna fortfarande bättre än Ryzen även fast WoW nu stöder multithreading. Men det var ju dock inte Ryzen-3000 processorer han använde då!

Skickades från m.sweclockers.com