Permalänk
Medlem

7-Eleven

Varför är 7-eleven här i Sverige så platt och tråkigt om man jämför med andra länder? Här är det lite nudlar och pizza som gäller. Och kanske nån macka.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Avstängd

Överlag är maten kass och väldigt överprisad samt att man får löjligt små portioner i jämförelse på majoriteten matställen i Sverige så det är väl knappast förvånande, räcker ju att tex åka över till Danmark för att det skall vara värt att gå ut och äta.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

För att vi har ett helt annat konsumptionsbeteende i Sverige än t.ex. USA.
Mycket produkter som säljer bra där skulle man inte ta i tång med här i Sverige och vise versa.

Kort sagt; Utbud och efterfrågan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Undie:

För att vi har ett helt annat konsumptionsbeteende i Sverige än t.ex. USA.
Mycket produkter som säljer bra där skulle man inte ta i tång med här i Sverige och vise versa.

Kort sagt; Utbud och efterfrågan.

Tror också att ankfötter och kluvna fågelhuvuden säljer betydligt bättre i Asien än här...
(Personligen tycker jag dock att ankfötter är rätt goda, skulle lätt välja de framför de frysta underbenen vi har här, men det är ju vad folk vill ha här. Den salta drickan är nog om det är varmt och man svettas mycket, då behöver man faktiskt tillföra salt till vätskan man intar. )

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Tror också att ankfötter och kluvna fågelhuvuden säljer betydligt bättre i Asien än här...
(Personligen tycker jag dock att ankfötter är rätt goda, skulle lätt välja de framför de frysta underbenen vi har här, men det är ju vad folk vill ha här. Den salta drickan är nog om det är varmt och man svettas mycket, då behöver man faktiskt tillföra salt till vätskan man intar. )

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Avstängd

Ah, skulle man ju inte tacka nej till...
Riktig Asiatisk mat är ju någonting helt annat än de bleka versioner man som regel finner här på billiga "Thairestauranger" och liknande.

(Dock är det svårt att få till bra hemma tycker jag då våra spisar inte riktigt går upp lika högt i temperatur)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Varför är 7-eleven här i Sverige så platt och tråkigt om man jämför med andra länder?

De anpassar sig till landet de opererar i, och Sverige är lite platt och tråkigt.

Snubben i videon verkar ju nöjd med maten i Taiwans 7-11, men här i Japan är kvaliten på maten i 7-11 lite som den asiatiska maten du hittar i Sverige. Det håller inte upp särskilt väl jämfört med vad du kan få runt hörnet. Å andra sidan är det väldigt billigt. Inte likt Sverige.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell