Var köpa elektronik komponenter i stockholm?

Permalänk
Medlem

Var köpa elektronik komponenter i stockholm?

Som titeln: var köper man bäst elektronikkomponenter i stockholm (south side eller city). Behöver en tantalum konding 47uF 25V men känns ju onödigt krångligt beställa från elfa och även betala en hundring frakt. Tacksam för input!

VH Jörgen

PS. sorry om fel forumdel

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem

Om inte Kjell har är det väl elfa, electrokit eller mouser som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leadc4ge:

Som titeln: var köper man bäst elektronikkomponenter i stockholm (south side eller city). Behöver en tantalum konding 47uF 25V men känns ju onödigt krångligt beställa från elfa och även betala en hundring frakt. Tacksam för input!

VH Jörgen

PS. sorry om fel forumdel

Eller fråga Stockholm makerspace på facebook.

Permalänk
Medlem

Du kan hämta köpta ordrar på Elfa Distrelecs kontor i Solna.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Du kan hämta köpta ordrar på Elfa Distrelecs kontor i Solna.

Var några år sedan jag var där, kan man inte längre bara åka dit och köpa över disk?

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Var några år sedan jag var där, kan man inte längre bara åka dit och köpa över disk?

Jag har aldrig varit där men jag läste innantill på deras hemsida

Senast jag köpte komponenter över disk var bortåt 15-20 år sedan på Eltema/Elfa strax utanför Göteborg. Fina tider, långt innan Elfa-barnen sålde pappans livsverk till en internationell koncern.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Eller fråga Stockholm makerspace på facebook.

Woaow, makerspace var ngt nytt. Verkar riktigt intressant.

Skrivet av twit:

Du kan hämta köpta ordrar på Elfa Distrelecs kontor i Solna.

Visste jag inte heller. Nice!

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Var några år sedan jag var där, kan man inte längre bara åka dit och köpa över disk?

Funkar utmärkt att bara åka dit och handla direkt över disk.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.