Elgiganten ändrade priset

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Okt 2001

Elgiganten ändrade priset

Kollade på elgiganten i morse och då hade de kampanj på tvn sammsung UE65RU8005 för 11111:- som skulle gälla fram tills på söndag

Så kag bestämde mig för att åka och köpa den i morgon. Men nu helt plötsligt köstar den 11990:- får man göra så?
Är det någon som sparat den gamla annonsen fle 11111:-?
Kägg upp den här så jag lan visa upp den i morgon och kräva att de ger nig det priset.

Förtydligade rubriken från "Samsung UE65RU8005 elgiganten ändrade priset" och flyttar tråden till rätt forumdel då detta inte är en diskussion om TV:n/skärmen i sig utan om butikens hantering av kampanjpriser/Thomas Y
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2017

"Reservation för eventuella tryckfel"... Det rör sig om 800kr på en tv som redan är nedsatt med 3-4 tusen. Bra tv till bra pris!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Dec 2009

Jag är på Elgiganten nu och här står det pris 11111kr

ASUS Rog Strix z370-F| Intel Core i7 8700K | G.Skill Tridentz RGB 16GB 4200 Mhz | Palit GTX Super Jetstream 1080 8GB | EVGA G2 850W Gold| SSD OCZ ARC100 240GB - WD 1 TB | CPU kylare-Noctua NH-D15 | Chassi: Fractal Design R6 | Skärm: Asus Rog Swift PG278Q | Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2018

Kanske nätbutikspris och butikspris är olika?

Moderkort: MSI Z390-A Pro | CPU: Intel Core i5-8600K @ 4.6 GHz | CPU-kylare: be quiet! Dark Rock Pro 4 | RAM: Corsair Vengeance 32 GB (4x8) DDR4-3000 CL15 LPX | GPU: Palit RTX 2080 Ti 11 GB GamingPro OC | SSD: Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | HDD: Seagate BC 2 TB + WD Red 4 TB + Seagate BC 1 TB | PSU: EVGA 650 W GQ Gold | Chassi: be quiet! Silent Base 801 | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2009

@cyklonen: Nej, via prisjakt får man också 11111:- priset.
Däremot så är det ju ofta så att man _inte_ får samma pris via prisjakt eller bara får priset om man går via en kampanjsida,
elgiganten är nog inte speciellt dåliga när det gäller det, det handlar ju mer om hur prisjakt fungerar, men det finns ju också butikskampanjer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Elgiganten hör till de butiker som har olika pris beroende på om man beställer via nätet, eller är i butiken, går dock bra att boka via nätet och hämta i butik till nätpriset = 11111

Men om man bara åker till butiken och säger att den saken vill jag köpa så blir det ett dyrare pris, såhär har Elgiganten haft det i rätt många år.

Skrivet av cyklonen:

Kanske nätbutikspris och butikspris är olika?

Japp stämmer, är en anledning till att jag sällan köper nått på elgiganten, bor man nära flera fysiska butiker kanske man bara vill åka dit och köpa det man vill utan att krångla, men när man inte vet butikspriset så undviker man de ofta istället.

EDIT: Dock denna vara finns även på deras reklamblad som skickas ut https://www.elgiganten.se/content/incito/SE/veckoannons.html?... i detta reklamblad står det

"Priserna gäller from 07/10 tom 13/10. Max en av varje annonsvara per kund.
Samtliga erbjudanden i detta annonsblad gäller i alla våra varuhus. Reservation för eventuella tryck- och korrekturfel"

Alltså ska TS få sin TV till 11111:- oavsett tycker man ju...

Acer Predator Helios 300

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cyberspace
Registrerad
Apr 2008

@ggustavsson: Fast nu verkar det ju vara precis tvärtom (eller är jag blind?); det är billigare i butik än på nätbutiken.

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm/Värmdö
Registrerad
Feb 2007
Skrivet av Zupe:

Kollade på elgiganten i morse och då hade de kampanj på tvn sammsung UE65RU8005 för 11111:- som skulle gälla fram tills på söndag

Så kag bestämde mig för att åka och köpa den i morgon. Men nu helt plötsligt köstar den 11990:- får man göra så?
Är det någon som sparat den gamla annonsen fle 11111:-?
Kägg upp den här så jag lan visa upp den i morgon och kräva att de ger nig det priset.

11111:- verkar vara deras standardpris när de inte har prishöjningar. Fejk-rea med andra ord. Jag hade inväntat black friday om jag var du. Har dessutom för mig att TVn är en nedgradering från föregående års modell.

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006
Skrivet av Dr.Mabuse:

@ggustavsson: Fast nu verkar det ju vara precis tvärtom (eller är jag blind?); det är billigare i butik än på nätbutiken.

Nja står 11111:- på nätet och 11111:- i reklambladet, för mig iallafall

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/22879/samsung-65...
och samma pris i reklambladet https://www.elgiganten.se/content/incito/SE/veckoannons.html?... som ska gälla i butik också.

Acer Predator Helios 300

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2019

Jag åkte extra till
Elgiganten för ett extrapris som skulle
gälla tom söndag. På måndag var extrapriset kvar. Också irriterande!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

@zan76 @cyklonen @pacc @ggustavsson Har ni allihop lyckats missa att tråden är nästan två månader gammal?

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 16GB Ballistix Sport LT 3000/15 @3733/16 | Asus GTX 1060 | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cyberspace
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av ggustavsson:

Nja står 11111:- på nätet och 11111:- i reklambladet, för mig iallafall

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/22879/samsung-65...
och samma pris i reklambladet https://www.elgiganten.se/content/incito/SE/veckoannons.html?... som ska gälla i butik också.

Tänkte på att du skrev att det är dyrare i butik men TS vittnar ju om att så inte är fallet. Nåja, en oviktig petitess i sammanhanget.

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

@Dr.Mabuse: Normalprodukter brukar vara lite dyrare i butik mot nätpriset på Elgiganten, dvs sånt som inte har nån speciell kampanj

Acer Predator Helios 300

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

@twit: Japp jag missa iallafall, med tanke på att 11111:- är aktuellt pris fortfarande, och gäller till o med på söndag..

Acer Predator Helios 300

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2017
Skrivet av ggustavsson:

Elgiganten hör till de butiker som har olika pris beroende på om man beställer via nätet, eller är i butiken, går dock bra att boka via nätet och hämta i butik till nätpriset = 11111

Men om man bara åker till butiken och säger att den saken vill jag köpa så blir det ett dyrare pris, såhär har Elgiganten haft det i rätt många år.

Japp stämmer, är en anledning till att jag sällan köper nått på elgiganten, bor man nära flera fysiska butiker kanske man bara vill åka dit och köpa det man vill utan att krångla, men när man inte vet butikspriset så undviker man de ofta istället.

EDIT: Dock denna vara finns även på deras reklamblad som skickas ut https://www.elgiganten.se/content/incito/SE/veckoannons.html?... i detta reklamblad står det

"Priserna gäller from 07/10 tom 13/10. Max en av varje annonsvara per kund.
Samtliga erbjudanden i detta annonsblad gäller i alla våra varuhus. Reservation för eventuella tryck- och korrekturfel"

Alltså ska TS få sin TV till 11111:- oavsett tycker man ju...

Men va? Alla priser som står på hemsidan gäller i ALLA butiker runt om i sverige också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Westeros, Sverige
Registrerad
Nov 2007

@Zupe: de kanske har skrivit fel pris i butik. Fråga en säljare där. Han slår in produkten i deras system och ger dig det pris som gäller.

Lekmaskinen: Sandy Bridge dator || Surfplattan: Surface Pro 4 || Fabbeluren: Nokia 7 Plus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jul 2007

Är inte tråden från augusti?

| CPU: Intel 6700K@4.6GHz | GPU: EVGA GTX 1080 SC | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair LPX 16GB@2133MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12P SE2 | Primär SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Sekundär SSD 1: Samsung 850 EVO 500GB | Sekundär SSD 2: Intel 320 120GB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM750x Chassi: Fractal Design R4 | Kringutrustning: Dell U2515H, Dell U2412M, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G900, Sennheiser HD650

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av ggustavsson:

Elgiganten hör till de butiker som har olika pris beroende på om man beställer via nätet, eller är i butiken.

Detta stämme ej, det systemet slutade dom med för länge sedan. Det skall alltid vara samma pris på web som i butik om det inte handlar om en unik web kampanj där varan ej finns i butik.

System: i5 3570K, Z77X-D3H, Corsair 12GB VENGEANCE, SSD 256GB Samsung 830, EVGA 1080 SC, Noctua NH-U14S, CMPSU-650HXEU 650W, Antec P280 + BenQ XL 2410T & Windows 10 Home.