3D-spel för smartklockor!

Permalänk
Inaktiv

3D-spel för smartklockor!

Här är spelet Dial Pilot jag gjort (med egen spelmotor) och som jag släppte på Galaxy Store i april i år. Finns en gratisvariant som heter Dial Pilot Free också som fått typ 14 000 nedladningar sedan juni Anledningen till att det är Samsung är för att 3D prestandan är så mycket högre än t.ex. Wear OS. Apple är inte ens med i matchen då det inte går att programmera med vanliga API:er som behövs.

Detta är ändå mitt försök att få spel med 3D grafik till smartklockor. Verkade inte finnas så många så jag tänkte att jag slänger ihop ett själv.

Vad tror ni, finns det någon större framtid för gaming på klockan? Eller blir det smartbrillor som tar över?

Är det tabu att ta av sig klockan och börja lira på tunnelbanan, möten, eller dass?

Posta era fynd av fina spel för smartklockor!

mvh Robin

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon100733:

Är det tabu att ta av sig klockan och börja lira på tunnelbanan, möten, eller dass?

Skulle du börja spela på något av mina möten skulle jag be dig lämna lokalen

Permalänk
Inaktiv

@Linus: Klockan på mute. Hänvisar till att kollar viktiga strategiska analyser av mötets karaktär. haha. Hade blivit lite pinsamt om man skrek "Fan!!" rakt ut när man dog dock.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon100733:

https://youtu.be/PNjHJiYIy5I

Här är spelet Dial Pilot jag gjort (med egen spelmotor) och som jag släppte på Galaxy Store i april i år. Finns en gratisvariant som heter Dial Pilot Free också som fått typ 14 000 nedladningar sedan juni Anledningen till att det är Samsung är för att 3D prestandan är så mycket högre än t.ex. Wear OS. Apple är inte ens med i matchen då det inte går att programmera med vanliga API:er som behövs.

Detta är ändå mitt försök att få spel med 3D grafik till smartklockor. Verkade inte finnas så många så jag tänkte att jag slänger ihop ett själv.

Vad tror ni, finns det någon större framtid för gaming på klockan? Eller blir det smartbrillor som tar över?

Är det tabu att ta av sig klockan och börja lira på tunnelbanan, möten, eller dass?

Posta era fynd av fina spel för smartklockor!

mvh Robin

Nu äger jag ingen smartklocka men måste säga att jag ändå tyckte spelet såg bra ut. Bra jobbat helt klart och hoppas några även laddar ner betalvarianten av spelet.
Jag röstade JA då du faktiskt bevisar att det funkar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10