Permalänk
Medlem

Mitt första block (bilder).

OK, det är egentligen inte mitt första block - men det första på c:a 4 år.

Det är baserat på en kopparfläns från Gtek (PCH137).

Har ett par flänsar till som ska konverteras senare.

Fler bilder (som visar bygget steg för steg) finns här:

http://130.236.229.26/pics/watercool

Har inte testat blocket än, resten av systemet är inte färdigt...

Permalänk
Hedersmedlem

Skitsnyggt! det där kan blir bra

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Ser jävligt bra ut

Visa signatur

|[Den som tror sig veta allt, vet inget!]|
|[Det är bara genom att lyssna du lär dig, och jag vill aldrig sluta lära mig.]|
|[Att lära utan att tänka är meningslöst, att tänka utan att lära är farligt.]|
|[Att lära sig är inte en barnlek; vi kan inte lära oss utan smärta.]|

Permalänk
Avstängd

Snyggt!...

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk

hmm hade en liknande ide förut.. men nu vet jag hur jag ska göra )

snyggt!

btw, finns det nåt stället där dom där flänsarna är ultrabildiga?
har för mig att jag sett dom bildigt förut..

Permalänk
Medlem

Fint gjort, testat det än?

Permalänk
Medlem

snyggt! GJ!

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=318&session=553c060...

Har 2 stycken jag inte använder, kanske ska försöka mig på ett block jag med.

Permalänk
Avstängd

smart idé..jag har faktisk funderat på att bygga ett vattenblock av en kylfläns...ingen dum idé..

Visa signatur

[size="1"]Chip-Con Prometeia || Xtreme DDR 512MB || EPoX 8K5A2+ || AMD 1700+@2860MHz || Creative Gf4 Ti 4400 || Gentoo linux
[/size]

Permalänk
Medlem

Ja, dendär var riktigt snygg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xizten
snyggt! GJ!

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=318&session=553c060...

Har 2 stycken jag inte använder, kanske ska försöka mig på ett block jag med.

Kan dom verkligen vara så bildiga.. wtf tror jag köper en

Permalänk
Medlem

Det är grymt billig alltså Jag har köpt 3 st, en sitter på graffet, en ska bli NB kylare när jag orkar och den sista kanske blir ett vattenblock

Permalänk

Bestälde 3st nu.. runt 300kr med frakt !

Permalänk

Har me en sånn, Vad skall man ha för fläkt för att få så bra kylning på den? Har en titan 80 mm som finns på Gtek å en 80->60 konverter..... temp = 49 grader på sommaren (idle) å 53 grader (full load)

Permalänk
Medlem

Vad sägs om att bygga likn kring en zalman 6000

Visa signatur

One man. One desire.

Permalänk
Medlem

Eller en 7000, har en sån nu, den är skitsnygg...

OnT: Snyggt gjort! Svårt att mäta upp när du körde dremeln?

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

stiligt!

Permalänk
Medlem

Fan vad nice.... du borde få ett pris eller något.. Ska fan ta och göra sådär jag också.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapher

OnT: Snyggt gjort! Svårt att mäta upp när du körde dremeln?

Njae, inte direkt. Var inte så himla petig med måtten faktiskt, gäller bara att utnyttja stativet så bra som möjligt så det blir rakt och så.

Kan förresten upplysa om att blocket faktiskt är tätt också! Återstår bara att se om det kan kyla nåt...

Permalänk
Medlem

Snyggt! Klart det kommer kyla "nåt"

Är det nipplar och gummiduk från biltema? Har du gängat i plexi eller bara skruvade i nipplarna? Är nästan klar med mitt block och man vill ju att den ska vara tätt

Permalänk
Medlem

hade som tanke att köpa en sådan kylfläns och såga ner den till lämpliga bitar till grafikkorts minnena. skulle det funka bra tror ni? tycker "ALLA" har så grova flänsar till minneskylning..

Visa signatur

Uprise
i7 3770, Gigabyte G1.Sniper3, Corsair Dominator 1866Mhz 16GB, Corsair AX860, Corsair 450D+H100i,Gigabyte GTX970.
All for sale! Incl. 4670k, Gigabyte G1.Sniper M5, Kingston Predator 16GB 2133Mhz
Bitfenix Phenom M, Silverstone SG10, Antec P180

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zac*
hade som tanke att köpa en sådan kylfläns och såga ner den till lämpliga bitar till grafikkorts minnena. skulle det funka bra tror ni? tycker "ALLA" har så grova flänsar till minneskylning..

Ja det är klart det går, men det är svårt att såga i den där flänsen eftersom det är så tunna "fins", speciellt om man ska ha små bitar, svårt att få det snyggt iaf..

Visa signatur

FX-51@2928mhz | Asus SK8V | 2x512mb Corsair 3200RE | 9800XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Snyggt! Klart det kommer kyla "nåt"

Är det nipplar och gummiduk från biltema? Har du gängat i plexi eller bara skruvade i nipplarna? Är nästan klar med mitt block och man vill ju att den ska vara tätt

Japp.

Jar inte gängat plexit utan bara värmt nipplarna med varmluft och skruvat i.

Permalänk
Medlem

Vill se temps... kom igen fixa...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt gjort.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem

ser ut att va jäkla mycket jobb men känns ju mycket mysigare om man har gjort det själv.
jäkla snyggt iaf, återstår att se om det är bra i praktiken också -,-

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk

Jag har 2 sånna hos farsan och jag skall göra klart dom till vattenblock för gpu och cpu nu under sommaren :). Kommer att göra anorlunda konstruktion på mina, jag kommer att ha kvar alla flänsara tror jag.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk

resultate blir säkert bättre om du sliper ner botten. det är ju rätt tjock sådan på den där.
men snyggt var det

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

beställde 5st flänsar idag själv

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 20kr
ser ut att va jäkla mycket jobb men känns ju mycket mysigare om man har gjort det själv.
jäkla snyggt iaf, återstår att se om det är bra i praktiken också -,-

Mja, dremeln gör ju mesta jobbet

Tog två dagar att göra, hade nog hunnit på en dag om jag hade haft plexit hemma.

Citat:

resultate blir säkert bättre om du sliper ner botten. det är ju rätt tjock sådan på den där.
men snyggt var det

Jo, alternativt skulle man kunna göra kanaler mellan flänsarna med dremeln... tänker göra ett block där jag löder bort flänsarna helt och endast använder bottenplattan.

Permalänk
Medlem

Våga bygg klart resten av systemet så vi kan få se lite temps

Visa signatur

Athlon XP 1700+ @2.1GHz luft. MSI nForce2 512MiB. 340GiB. Gentoo
Athlon TBird 1.4GHz. MSI KT266A. 256MiB. 10GiB. WinXP :: Celeron 366 @ 550MHz. Abit BX6. 256MiB. 4GiB. OpenBSD