PS2 konverterare

Permalänk

PS2 konverterare

Fick hem en gammal 66mhz'are av en kompis. Grejen är att den inte har vanliga PS/2 uttag för mus och tangentbord, utan två st 25 pins kontakter istället. Ungefär som skrivarportar fast hanar. Finns det konverterare att köpa?

Edit::: Hittade en annan utgång för tangentbord. Dock inte heller PS/2 men till denna utgång hittade jag i alla fall en adapter på Clas Ohlson. Problemet kvarstår dock vad gäller musen.

Visa signatur

And on the seventh day, god stepped back and said: "There is my creation, perfect in every way... oh, dammit I left pot all over the place. Now they'll think I want them to smoke it... Now I have to create republicans." - Bill Hicks

Permalänk
Medlem

Kör med seriell mus + ha en DIN<->miniDIN (tror jag att det är?) adapter som du hittade på Clas Ohlson för tbg.

Permalänk
Medlem

Re: PS2 konverterare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tangerine
Fick hem en gammal 66mhz'are av en kompis. Grejen är att den inte har vanliga PS/2 uttag för mus och tangentbord, utan två st 25 pins kontakter istället. Ungefär som skrivarportar fast hanar. Finns det konverterare att köpa?

Edit::: Hittade en annan utgång för tangentbord. Dock inte heller PS/2 men till denna utgång hittade jag i alla fall en adapter på Clas Ohlson. Problemet kvarstår dock vad gäller musen.

Dom 25 pin-portarna du beskriver är seriellportar, fast 25pinnars, det finns konverterare som gör om dem till 9 pin

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.