Permalänk

Programmet svarar inte

Hej

Jag har Windows 10 med dom hära specsen: http://speccy.piriform.com/results/sJOKcy5opd3Kqewi3o82s6P

Problemet jag har med datorn är att datorn har låst sig i ca 1-3 minuter och jag försöker att trycka ctrl-alt-delete men datorn svarar inte. Efter 3 minuter börjar datorn jobba men efter några minuter händer det samma sak.

skulle vara väldigt tacksam för ett svar

Tack i förhand!

//Deadlybosno

Permalänk
Hedersmedlem

Hej @Deadlybosno och välkommen till Sweclockers.

Skrivet av Deadlybosno:

Hej

Jag har Windows 10 med dom hära specsen: http://speccy.piriform.com/results/sJOKcy5opd3Kqewi3o82s6P

Problemet jag har med datorn är att datorn har låst sig i ca 1-3 minuter och jag försöker att trycka ctrl-alt-delete men datorn svarar inte. Efter 3 minuter börjar datorn jobba men efter några minuter händer det samma sak.

skulle vara väldigt tacksam för ett svar

Tack i förhand!

//Deadlybosno

Lite svårt att svara på... Koppla gärna bort all onödig hårdvara såsom extra hårddiskar, USB-tillbehör osv. och se om det hjälper.
Är din SSD full och är Windows samt div. drivrutiner up to date?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Hej @Deadlybosno och välkommen till Sweclockers.

Lite svårt att svara på... Koppla gärna bort all onödig hårdvara såsom extra hårddiskar, USB-tillbehör osv. och se om det hjälper.
Är din SSD full och är Windows samt div. drivrutiner up to date?

Jag har uppdaterat alla mina drivrutiner och min SSD är inte full då jag har 500 gb.

Kan det vara nät agget? eftersom det är bara 500 W?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deadlybosno:

Kan det vara nät agget? eftersom det är bara 500 W?

Nej

Troligtvis är det någon hårdvara som inte svarar som den ska, så hela maskinen står och väntar på nån drivrutin eller annan lågnivå-mjukvara som har möjlighet att ta över hela systemet på det sättet. Som tidigare sagt, prova att koppla ur så många onödiga prylar du har.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600