Installera Classic WOW på Debian via Lutris, kan inte hitta "Program Files (x86)"

Permalänk
Medlem

Installera Classic WOW på Debian via Lutris, kan inte hitta "Program Files (x86)"

Så har nu ett tag försökt att installera classic på min bärbara så jag kan sitta i skolan och vara osocial ifred. Kör Debian med dwm som min window manager. Är inte så bra vad gäller Wine men fick höra att Lutris ska vara väldigt bra och vara väldigt enkelt att få fungera.

Installerade alla drivrutiner (tror jag, följde deras egna instruktioner här. Jag kan iallafall installera Lutris och klickar på Install men det är här som allt går åt skogen.

Den går igenom ett par steg men slänger sedan detta felmeddelande på mig:

"The executable at path /home/ludblom/Games/world-of-warcraft-classic/drive_c/Program Files (x86)/Battle.net/Battle.net.exe can't be found, please check the destination folder. Some parts of the installation process may have not completed successfully."

Kollar i den mappen och nej, "Program Files (x86)/" existerar inte. Vad jag dock tänker är att detta inte riktigt är "mitt" problem, detta borde ha skapats tillsammans med allt annat, så borde vara ett problem med installations scriptet. Har dock inte stött på en enda person som har samma problem vilket då indikerar att det faktiskt är jag som är problemet.

Kan någon snälla hjälpa mig?

Edit: Har testat att skapa dessa mappar och köra om scriptet, då säger den att allt är installerat och klart, men fortfarande fungerar det inte.

Glömde lägga till egna försök
Permalänk
Medlem

har du installerat WoW Classic efter Lutris då? de behöver du göra å

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

hitta en comment som är 3 dagar gammal kan eventuellt vara ditt problem

When trying to run the game while keeping Battle.net open, as it does on Windows, the game fails to start entirely. To get battle.net to stay open I had to turn off esync (I also switched to winehq-staging, but I think just the esync change is what matters and any wine version with esync off should work).

Lutris post
The issue with that solution though is the keyboard became unpredictable in a few different ways. Sometimes unresponsive entirely, sometimes over-responsive, or sometimes even just seconds late registering the input. So keeping esync on seems quite important, but I can't find a way to keep battle.net open with WoW running & esync enabled.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

har du installerat WoW Classic efter Lutris då? de behöver du göra å

Är det jag inte kan göra, kan inte änns få battle.net appen att installeras pga att den försöker placera dess exe fil i en mapp den själv inte har skapat, därav avslutar hela installations proscssen. Vad jag dock har gjort är att installera den en gång, fått detta error meddelande, skapat dessa mappar manuellt, installerat på nytt och då har den sagt att allt gått bra. Dock när jag försöker starta battle.net appen för att installera wow så fungerar det istället inte..

Skrivet av WDac:

hitta en comment som är 3 dagar gammal kan eventuellt vara ditt problem

When trying to run the game while keeping Battle.net open, as it does on Windows, the game fails to start entirely. To get battle.net to stay open I had to turn off esync (I also switched to winehq-staging, but I think just the esync change is what matters and any wine version with esync off should work).

Lutris post
The issue with that solution though is the keyboard became unpredictable in a few different ways. Sometimes unresponsive entirely, sometimes over-responsive, or sometimes even just seconds late registering the input. So keeping esync on seems quite important, but I can't find a way to keep battle.net open with WoW running & esync enabled.

Som besvarat ovan var det tyvärr inte här problemet låg, kommer inte änns så långt. Tack så mycket ändå för att du har letat. Ber om ursäkt ifall jag inte var tillräckligt precis vart mitt problem låg. :/

Permalänk

Fick samma problem när jag provade classic förra veckan.
Kör slackware 14.2 men det ska inte spela något roll.

Det jag gjorde för att lösa det hela var att skapa mapparna hela vägen och ladda ner Windows versionen utav battle.net och lägga den i mappen lutris pekar på. Har även för mig man fick döpa om exe filen då den du laddar ner inte heter det samma som lutris letar efter.
Gick igång direkt efter det för mig.

Skickades från m.sweclockers.com