Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Nätaggregat till en Acer Aspire AX3810

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jul 2010

Nätaggregat till en Acer Aspire AX3810

Nätaggregatet till min fars gamla Acer Aspire sjunger på sista versen och undrar om någon vet vart man kan få tag på en sådan alt om det finns någon motsvarande modell som passar för en billig peng. Vill inte betala allt för mycket iom att det är en gammal dator, men den passar perfekt för min far som bara surfar, lyssnar på spotify samt streamar lite serier emellanåt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby
Registrerad
Jul 2001

Det enklaste är väl att kolla modellnummer på nätdelen som sitter i nu; men i ärlighetens namn, köp en ny dator beggad istället. Om nätagget håller på att dö i den nuvarande är väl resten av komponenterna också på väg ut genom dörren tänker jag

i7 7770K @ 4,7 GHz med Noctua NH-D15. 16GB corsair. Asus Prime Z270-P. GTX 1070 @ 2100 / 8500. Samsung 960 EVO nvme. AOC AG271QG@165hz 2560x1440. Fractal R4. Antec 650Watt PSU.
Logitech G900. Logitech K63 wireless. Surface Pro 6.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kattlådan
Registrerad
Jul 2009

@KentL:
Det verkar vara ett väldigt udda mått på det nätagget (och det verkar vara ett från Delta och ha betäckningen DPS-220UB A) så du kommer troligts inte att hitta något än på typ eBay (om du inte är intresserad av att lägga ~1000:- (+frakt, tull & moms) på ett nytt, då jag hittade en webbutik i USA som säljer ersättning som passar).

Så jag håller med Printscreen att det är enklare att helt enkelt köpa en annan dator.

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jul 2010

Ja antar ni har rätt, tänkte att det verkar finnas en hel del hoarders här så tänkte det var värt ett försök