Övriga Fynd – Diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Discharged:

Presentkort från ikea, dagens lucka +50% extra. Största presentkortet du kan köpa är på 4500 och betalar då 3000:-

Www.ikea.se

Haha, gick det att scrolla i den där listan för val av värde på presentkortet!? Missade det.
Köpte presentkort för 1000:- då jag trodde att det var maxvärde. Humor.

Deras lösning för checkout var inte bra. Fungerade inte med iOS 15.2 och Bank ID version 7.24.0.292 så blev tvungen att söka fram Digipass.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rolle2000:

Haha, gick det att scrolla i den där listan för val av värde på presentkortet!? Missade det.
Köpte presentkort för 1000:- då jag trodde att det var maxvärde. Humor.

Deras lösning för checkout var inte bra. Fungerade inte med iOS 15.2 och Bank ID version 7.24.0.292 så blev tvungen att söka fram Digipass.

Jag "halvmissade" scrollen också: men köpte två stycken 1000 kr presentkort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Jag "halvmissade" scrollen också: men köpte två stycken 1000 kr presentkort!

Tack för varningen med scrollen, var kite meckigt köpflöde men slog till på ett för 3K. Mycket bra tips!

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk

Grymt bra tips, har haft koll på ett skrivbord och en hylla redan innan för kanske 2600 totalt, men köpte presentkort för 3k så man har 4.5k, 10 års giltighetstid så man lär hinna använda hela helt klart!

Permalänk
Inaktiv

Sneaky av Ikea, nåja blev 1000+3000kr. Blir årets julklapp till oss vuxna.

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske men är det någon som vet om presentkorten kan användas vid olika tillfällen eller om allt måste användas vid ett köp? God jul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan321:

Dum fråga kanske men är det någon som vet om presentkorten kan användas vid olika tillfällen eller om allt måste användas vid ett köp? God jul

Du kan dela upp det hur många gånger du vill.

Permalänk
Medlem

Såg lite suspekt ut hela sidan men googlade och såg det iaf var ett danskt företag som funnits ett tag så. Köpte ett på 1000:- iaf.
Lite konstigt o få ett presentkort som pdf fil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Såg lite suspekt ut hela sidan men googlade och såg det iaf var ett danskt företag som funnits ett tag så. Köpte ett på 1000:- iaf.
Lite konstigt o få ett presentkort som pdf fil

Det är gogift som har hand om det och de skickar presentkort via mail. Har använt det tidigare själv utan problem.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem

Någon som köpte mer än 1 presentkort med samma Ikea Family medlemsnummer?

Då det står såhär så undrar jag om det blir problem vid användande eller så. "Du kan köpa 1 presentkort per IKEA FAMILY medlem "

Edit: Jag beställde ett till presentkort med mitt Ikea Family och det fungerade bra.
Kändes dumt o inte passa på när det vara så länge.
Så blev 1000+3000:-

Väckte mossan också, så hon köpte på 3000:-
Det är nu kö in till erbjudandet (Var 12 min när hon provade)

Permalänk

Bugga sönder, något blev fel under betalning och nu står det bara denna person har redan handlat 😂

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nivity:

Såg lite suspekt ut hela sidan men googlade och såg det iaf var ett danskt företag som funnits ett tag så. Köpte ett på 1000:- iaf.
Lite konstigt o få ett presentkort som pdf fil

Vi har ju fått 1000kr från jobbet därifrån. Inge problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Väckte mossan också, så hon köpte på 3000:-
Det är nu kö in till erbjudandet (Var 12 min när hon provade)

Använd direktlänken så kommer man in direkt. Använd inte bakåtknappen bara, då hamnar man i kön.

https://engine.gogift.io/422731419610386432/ikeajul

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Fanns bara 1000kr presentkortet som högsta belopp när jag beställde alldeles nyss.

Snacka om bra erbjudande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

Fanns bara 1000kr presentkortet som högsta belopp när jag beställde alldeles nyss.

Snacka om bra erbjudande!

Kollade precis. Finns fortfarande högre belopp vad jag kan se. Du måste skrolla i listan.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Var lite sen på att nappa, en timmes väntetid. Förhoppningsvis går det fortfarande att köpa när man kommer fram

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Kollade precis. Finns fortfarande högre belopp vad jag kan se. Du måste skrolla i listan.

Ja jäklar, det missade ser jag. Verkar fortfarande kunna köpa fler presentkort

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dauit:

Ja jäklar, det missade ser jag. Verkar fortfarande kunna köpa fler presentkort

Man vill ju inte att de kör en återbetalning när de går igenom vilka som köpt. Du får be släkten signa upp på Ikea Family och sen köpa åt dig.

Permalänk
Medlem

Var inne och fyllde i min beställning på ikea. Råkade klicka på visa villkoren istället för acceptera och blev ivägskickad till gogifts sida. Backade tillbaka och då blev jag utslängd och kösystemet som inte fanns tidigare startade. Inte lätt att klicka rätt alltid med mobila enheter så var noga var ni klickar så att ni inte hamnar längst bak i kön. Det blev ingen cd.

Permalänk
Medlem

Jag fick felmeddelande när jag använde samma mail och telefonnr. Bytte till min frus och då gick det. Nu har vi en bra slant att shoppa för. Passar bra då vi planerar flytt nästa år.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Kösystemet var ju inget vidare, tiden bara ökar och ökar lol..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potatissallad:

Var inne och fyllde i min beställning på ikea. Råkade klicka på visa villkoren istället för acceptera och blev ivägskickad till gogifts sida. Backade tillbaka och då blev jag utslängd och kösystemet som inte fanns tidigare startade. Inte lätt att klicka rätt alltid med mobila enheter så var noga var ni klickar så att ni inte hamnar längst bak i kön. Det blev ingen cd.

När jag skulle betala blev jag skickad till kön igen....

3000 korten är slut alla fall..

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Kösystemet var ju inget vidare, tiden bara ökar och ökar lol..

Gå via direktlänken istället så är där ingen kö vad jag ser iaf när jag provar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Gå via direktlänken istället så är där ingen kö vad jag ser iaf när jag provar.

Skulle du kunna länka? Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Skulle du kunna länka? Tack

www.IKEA.se/julkalender

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Efter en timme i kön är det högsta presentkortet som finns kvar det för 1500kr (få 2250kr)

Permalänk
Medlem

Mm, om jag klickar där hamnar jag i en kö

Permalänk
Medlem

Stort tack för IKEA-tipset, klippte ett 3000kr presentkort. Perfekt när det vankas nytt garderobsbygge här hemma

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 Ash | Corsair SF750 | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | Alpenföhn Blackridge (NF-A12x15 Chromax)
Corsair Vengeance LPX 32gb @ 3600Mhz | MP600 Pro 2TB + 970 Evo Plus 1TB

Samsung Odyssey G7 27" | Razer Deathadder Elite | GMMK Pro Olivia / Ikki68 Dreamscape | Steelseries Arctis 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Skulle du kunna länka? Tack

https://engine.gogift.io/422731419610386432/ikeajul

Provade precis i mobilen med mobilt internet och slapp kö för komma in iaf.

Permalänk
Medlem

Tog det lång tid för er att få korten? Betalade nyss men inget kort i mailen än. En orderbekräftelse dock

Visa signatur

——————
It’s life…