Övriga Fynd – Diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av KorvMos:

Och efter dealen var över så står ordinarie pris 598, så fulspel av amazon som vanligt. Men var ju en bra deal oavsett

Nästan, säljs för 665:- av Amazon. (out of stock)
598:- är ifrån 3e parts säljare där det tillkommer 100:- frakt.

På Amazon kan man välja flera olika säljare på många produkter, men skickas det inte av Amazon så tillkommer ofta frakt.

Sen fluktuerar priserna rejält på Amazon på produkter de själva säljer (som ryggsäcken etc).
Jag har köpt en del kryddkvarnar till mig o familj då de är halva priset mot Sverige, men de har var varierat från 500->1000:- hit och dit. Så gäller o hålla koll på Amazon

Men 110kr från 665:- är ju en rejäl rabatt hur man än ser det

Permalänk

Kan moderator lägga till taggen #fynd i denna tråd och motsvarande tipstråd så de dyker upp på https://www.sweclockers.com/forum/nyckelord/fynd
?

Tack!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av TheWretch:

Kan moderator lägga till taggen #fynd i denna tråd och motsvarande tipstråd så de dyker upp på https://www.sweclockers.com/forum/nyckelord/fynd
?

Tack!

Fixat.
Lösa inlägg är inget som vi moderatorer ser direkt utan använd "anmäl" eller kontaktformuläret så ser vi detta istället.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Fixat.
Lösa inlägg är inget som vi moderatorer ser direkt utan använd "anmäl" eller kontaktformuläret så ser vi detta istället.

Nä, 35 min efter inkommet förslag innan det är sett, hanterat och återkopplat... ni borde verkligen skämmas för er dåliga attention om det inte anmäls!

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Discharged:

Nä, 35 min efter inkommet förslag innan det är sett, hanterat och återkopplat... ni borde verkligen skämmas för er dåliga attention om det inte anmäls!

I detta fallet var det en annan medlem som anmälde inlägget i fråga.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWretch:

Kan moderator lägga till taggen #fynd i denna tråd och motsvarande tipstråd så de dyker upp på https://www.sweclockers.com/forum/nyckelord/fynd
?

Tack!

Skrivet av Discharged:

Nä, 35 min efter inkommet förslag innan det är sett, hanterat och återkopplat... ni borde verkligen skämmas för er dåliga attention om det inte anmäls!

Your welcome.

Skrivet av DavidtheDoom:

I detta fallet var det en annan medlem som anmälde inlägget i fråga.

Moderatorerna gjorde det de skulle göra. Jag hade lika gärna kunnat svara TS och bett hen skicka ett mess till moderatorteamet men jag gjorde det smidigt för alla inblandade. Tråkigt att det skulle bli såhär. Tack iaf David!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Your welcome.

Moderatorerna gjorde det de skulle göra. Jag hade lika gärna kunnat svara TS och bett hen skicka ett mess till moderatorteamet men jag gjorde det smidigt för alla inblandade. Tråkigt att det skulle bli såhär. Tack iaf David!

Something something... The hero we needed! ❤

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

I detta fallet var det en annan medlem som anmälde inlägget i fråga.

Okay, och jag hoppas min sarkasm gick fram, jag tycker det är väldigt ett välmodererat forum, där det ibland tillåts högt till tak och, när det behövs är hårdare modererat. Hatten av!

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Produkt: Gardena Smart SILENO City (500 m²)
Länk: https://www.prisjakt.nu/redirect.php?prisid=7206413801&api_cl...
Kategori: Robotgräsklippare
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4722518
Pris: 6993kr

Näst billigast i lager kostar 10 990kr.

Idag fick jag detta

Tänker inte handla där igen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KorvMos:

Och efter dealen var över så står ordinarie pris 598, så fulspel av amazon som vanligt. Men var ju en bra deal oavsett

Jadå, har kommit till nytta. Nu 688.82kr

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veen:

Nike har 44% rea på utgående Pegasus 38 modellen (herr & dam), jag har kört med pegasus skor i flera år och dom träffar alltid rätt på mina fötter i alla fall.

https://www.nike.com/se/w/pegasus-lopning-skor-37v7jz5e1x6z8n...

De kan köpas ännu billigare på exempelvis Stadium: https://www.stadium.se/sport/lopning/loparskor/323503102/nike...

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

De kan köpas ännu billigare på exempelvis Stadium: https://www.stadium.se/sport/lopning/loparskor/323503102/nike...

Verkar inte fungera, så fort jag väljer en storlek på din länk så ändras priset till 1 349:- igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Idag fick jag detta

<Uppladdad bildlänk>

Tänker inte handla där igen.

Varför menar de att de inte kan leverera? Betalde du 7000 kronor för den?
De säljer den nu för 9995, så vad skulle problemet vara?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Varför menar de att de inte kan leverera? Betalde du 7000 kronor för den?
De säljer den nu för 9995, så vad skulle problemet vara?

Det var rea, den fanns i lager och jag beställde. Även efter två dagar var det samma pris och fanns fortfarande lager. Efter en vecka jag och frågade om paketet skickats, fick besked att det skulle ske snart. Nu idag är min order annullerad utan angiven anledning samtidigt som produkten forfarande går att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Det var rea, den fanns i lager och jag beställde. Även efter två dagar var det samma pris och fanns fortfarande lager. Efter en vecka jag och frågade om paketet skickats, fick besked att det skulle ske snart. Nu idag är min order annullerad utan angiven anledning samtidigt som produkten forfarande går att köpa.

Det låter inte alls rätt gjort faktiskt.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Det låter inte alls rätt gjort faktiskt.

Ringde nu och frågade om det. Tydligen så har Granngården inte möjlighet att skicka paket mellan butiker då dessa även agerar lager på något vis. Så gräsklipparen fanns inte i min lokala butik. Men jag beställde hemkörning så jag förstâr inte hur det är relevant.

Får bli att beställa på Amazon istället, där går det fint att få det hemskickat från tyskland iaf..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Ringde nu och frågade om det. Tydligen så har Granngården inte möjlighet att skicka paket mellan butiker då dessa även agerar lager på något vis. Så gräsklipparen fanns inte i min lokala butik. Men jag beställde hemkörning så jag förstâr inte hur det är relevant.

Får bli att beställa på Amazon istället, där går det fint att få det hemskickat från tyskland iaf..

Min erfarenhet är att deras lokala butiker är bra medan det är kaos i hur kommunikationen fungerar mellan lager/butiker/näthandel.

Du ska definitivt stå på dig i det här fallet om du orkar.

Permalänk
Skrivet av Zapa:

Produkt: Kingston NV1 500 GB NVMe
Länk: https://www.amazon.se/dp/B091BCQK7B
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5761319
Pris: 381kr(281kr med APP100)

Det finns en kampanjkod, APP100, på 100kr för köp över 250kr som man kan vara berättigad till om man inte har gjort ett köp genom appen. Det slutgiltiga priset kan gå så långt ner som 281kr för 500GB SSD.

Det står 449 kr för mig nu. Det är väldigt ofta så för mig, att när jag kollar en produkt som nån länkat några timmar senare är det ett annat, högre, pris. Hur kommer det sig? Har de rabatter som gäller i några timmar bara?

Visa signatur

| MB: Asus ROG Strix B550-F | CPU: AMD Ryzen 9 5900x | CPU-Kylare: Corsair H100i
| GPU: GeForce RTX 3080 | RAM: Crucial Ballistix 32GB 3600 MHz
|SSD:
WB Black SN850X 1TB
| Chassi: Corsair Obsidian 450D | PSU: Corsair RM850 | OS: Windows 11 Pro 64bit

Permalänk
Skrivet av Steinmarkh:

Hur kommer det sig? Har de rabatter som gäller i några timmar bara?

Ja det är rätt vanligt hos Amazon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steinmarkh:

Det står 449 kr för mig nu. Det är väldigt ofta så för mig, att när jag kollar en produkt som nån länkat några timmar senare är det ett annat, högre, pris. Hur kommer det sig? Har de rabatter som gäller i några timmar bara?

Hade gissat på att de har automatiska prisjusteringar, 381 är ju knappast ett "vanligt" pris och sen justeras det av folk som jobbar hos amazon lite senare - men detta är ren spekulation... händer väldigt ofta iallafall.

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Oftast finns en produkt hos flera återförsäljare. När första i listan (Amazon själva i det här fallet) säljer slut så visas då naturligt näst billigaste försäljare med produkten i lager.

I det här fallet dock verkar Amazon själva justerat. Kan vara att priset gällde ett visst antal tex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molly:

kf auktion tjocka på skärmar

20st+ Mi Curved Gaming monitor
https://auktion.kronofogden.se/auk/w.object?inC=KFM&inA=20220...
34 tum
2 olika stativ samt monteringssats ingår
I originalförpackning

4st Samsung Curved Monitor
https://auktion.kronofogden.se/auk/w.object?inC=KFM&inA=20220...
49 tum
32:9 Super Ultra-Wide
CJ 89
Sladdar
2 stativ
Accessory Kit
I originalförpackning

Hur funkar det när flera i samma auktion?
Får de 20+ högsta buden köpa?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Hur funkar det när flera i samma auktion?
Får de 20+ högsta buden köpa?

https://auktion.kronofogden.se/auk/w.ObjectList?inSiteLang=&i...
Finns flera olika budgivningar.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Ah, de formulerade sig lite märkligt bara.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Ah, de formulerade sig lite märkligt bara.

Håller jag helt med om! Men är du sugen så är det bara att buda. OBS, enbart upphämtning i göteborg den Utlämning
Sker torsdagen den 15 september mellan 14:15 och 15:00 på Rosenlundsgatan 8, Göteborg.... OBS buden är INKL moms iaf.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Håller jag helt med om! Men är du sugen så är det bara att buda. OBS, enbart upphämtning i göteborg den Utlämning
Sker torsdagen den 15 september mellan 14:15 och 15:00 på Rosenlundsgatan 8, Göteborg.... OBS buden är INKL moms iaf.

Japp, såg att det var göteborg så har lagt ett bud.
Vet du om de säljs även om utropspris inte uppnås?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Blev också lite sugen på dessa skärmar, men bestämde mig nog för att hålla mig.
Har en 27" IPS med 144Hz och freesync.
Ställt mot ungefär samma på höjden och VA-panel så känner jag lite meh över det hela.

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Japp, såg att det var göteborg så har lagt ett bud.
Vet du om de säljs även om utropspris inte uppnås?

Har aldrig köpt via kronofogden men jag skulle gissa på det från vad jag sett tidigare.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Håller jag helt med om! Men är du sugen så är det bara att buda. OBS, enbart upphämtning i göteborg den Utlämning
Sker torsdagen den 15 september mellan 14:15 och 15:00 på Rosenlundsgatan 8, Göteborg.... OBS buden är INKL moms iaf.

Viktigt vid sådana här auktioner att se till så man har koll på alla avgifter som tillkommer. Det kan vara ganska signifikant, så viktigt att ha med i sin budgivning.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Skrivet av haijen:

Viktigt vid sådana här auktioner att se till så man har koll på alla avgifter som tillkommer. Det kan vara ganska signifikant, så viktigt att ha med i sin budgivning.

Kronofogden har inga avgifter utöver eventuell fraktkostnad som anges i början av beskrivningen.