Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Diabotical, Det nya q3/ql?

Permalänk
Medlem

Diabotical, Det nya q3/ql?

Hallå!

Hitta ingen tråd om detta spelet här på sweclockers. Vad tror ni kan det väcka liv i arena shooters?

Mer info hittas här: https://www.kickstarter.com/projects/84288219/diabotical-by-the-gd-studio/posts/2698748

Permalänk
Medlem

Jag tänker att utbudet redan är rätt stort, du har q3, warsaw, openarena, quakelive, ...
Dessvärre har jag svårt att se vad som är nytt med denna titeln. Är det just de spelarskapade turneringarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Jag gillar 2gd och kommer definitivt ge detta en chans. Backade kickstartern också.

Jo det är väl mest moderna funktioner runtom som jag tror ska skilja detta från mängden? Community skapat innehåll och funktioner som skapa turneringar och annat. Är inte uppdaterad så vet inte riktigt vad som hänt på senaste faktiskt. Jag väntar tills det finns nått att prova spela.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Här är förresten spelets tråd så denna kan väl stängas antar jag.

https://m.sweclockers.com/forum/trad/1437161-diabotical-by-th...

Permalänk
Medlem

Allt hänger på marknadsföring. Jag tycker Quake Champions egentligen har potential så länge man har en bra rigg, vilket de flesta inte har. Just nu är spelarbasen för liten för att det ska satsas på utveckling, så det står rätt still. Om spelarbasen blir stor nog så att nybörjare kan möta folk som är lika kassa som dom själva så kan spelet överleva. Quake Champions vet heller inte hur det ska ta betalt. Jag har exempelvis låst upp alla champions utan att betala en krona. Och jag jag vill inte betala för sånt jag inte behöver. Den inställningen har nog typ alla som är över 12?!
Jag slutade spela Quake Live för att antalet spelar blev för lågt när Quake Champions kom, så av den anledningen bytte jag spel. Tycker det är svårt att spela mer än ett spel åt gången på förhållandevis hög nivå. Det råcker med att mekaniken skiljer lite grann för att jag ska tappa i ena spelet när jag spelar mer av det andra.
Men ja, det finns en chans att jag överger Quake Champions för det här om det här spelet har tillräckligt med uppbackning från utvecklarna, spelarbasen blir stor nog och att de vet hur de ska ta betalt för att hålla spelet vid liv.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Det är bra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är ganska likt ql/q3, men i en modern tappning med lite annat kul också. Men grunden är typ q3 skulle jag nog säga.
Tänk er att dom hade fortsatt att utveckla ql och lagt till massa moderna funktioner och utvecklat nya moddar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Efter att ha kört lite , med betoning på lite, Diabotical beta i helgen måste jag säga att hypen är äkta. Motorn känns fantastiskt responsiv vilket är ett måste för genren, förmodligen den bästa spelmotorn i genren någonsin vilket inte är så konstigt då senast det skrevs en motor för genren var ruskigt längesedan, senaste Unreal motorn räknar jag inte som en afps motor, även om den började så. Vapen känns igen från Q3/QL likaså modes, nu under betan körs ingen tävlingsmode utan spelandet är inriktat på rent nöje. Någon annan här som körde betan i helgen? Vad tycker ni? Vill ni ha en beta nyckel för att testa nästa helg gå till www.diabotical.com och registrera er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Allt hänger på marknadsföring. Jag tycker Quake Champions egentligen har potential så länge man har en bra rigg, vilket de flesta inte har. Just nu är spelarbasen för liten för att det ska satsas på utveckling, så det står rätt still. Om spelarbasen blir stor nog så att nybörjare kan möta folk som är lika kassa som dom själva så kan spelet överleva. Quake Champions vet heller inte hur det ska ta betalt. Jag har exempelvis låst upp alla champions utan att betala en krona. Och jag jag vill inte betala för sånt jag inte behöver. Den inställningen har nog typ alla som är över 12?!
Jag slutade spela Quake Live för att antalet spelar blev för lågt när Quake Champions kom, så av den anledningen bytte jag spel. Tycker det är svårt att spela mer än ett spel åt gången på förhållandevis hög nivå. Det råcker med att mekaniken skiljer lite grann för att jag ska tappa i ena spelet när jag spelar mer av det andra.
Men ja, det finns en chans att jag överger Quake Champions för det här om det här spelet har tillräckligt med uppbackning från utvecklarna, spelarbasen blir stor nog och att de vet hur de ska ta betalt för att hålla spelet vid liv.

Spelar du Diabotical nu? Vet att det kommer uppdateringar i stort sett varje dag, och att lite olika turneringar har börjat körts. Varför jag frågar är för att jag vill minnas att vi har mötts i QL/clan arena

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

Provat det men tycker definitivt Quake Champions är ett roligare spel

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Kom och kör UT4 Blitz eller Elim så länge! 🤘