Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Samtidigt är Du och likasinnade livrädda för vad som hittills är världens säkraste mRNA-vaccin någonsin framtaget på rekordtid av människan. Endast skrämmande att Du och likasinnade fortsätter blint lita på antivaxxers och Motivated Reasoning istället för Scientific Skepticism.

He he,livrädd :).Du vet att slänga sej runt med wikipedia-länkar som "bevis" får dej bara att framstå som obildad:).Dessutom så är jag på intet sätt "antivaxxer",låt alla ta ett genomtänkt beslut om man vill ha vaccinet eller inte men håll borta skrämseltaktik/tvång
som nu bedrivs av alla "förståsigpåare" media och myndigheter.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Forumledare
Skrivet av AplAy:

livrädda för vad som hittills är världens säkraste mRNA-vaccin någonsin framtaget på rekordtid av människan.

Är det inte världens första mRNA-vaccin också? 🤔

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

He he,livrädd :).Du vet att slänga sej runt med wikipedia-länkar som "bevis" får dej bara att framstå som obildad:).Dessutom så är jag på intet sätt "antivaxxer",låt alla ta ett genomtänkt beslut om man vill ha vaccinet eller inte men håll borta skrämseltaktik/tvång
som nu bedrivs av alla "förståsigpåare" media och myndigheter.

Tack, det var också allt jag ville säga ändå sen jag gav mig in i denna diskussionen.

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Har svårt att se hur det skulle göra någon skillnad när det introduceras? Har du någon vettig källa/vettigt resonemang till att det skulle vara så? Mig vertligen så bestämmer inte viruset var/när/hur det muterar, det sker av en slump. Har hör folk som förmedlat denna bilden tidigare, men än så länge inte hört någon försöka förklara i detalj vanför det skulle vara så. Jag får inte ihop det med min i sammanhanget visserligen mycket begränsade kunskap, men det känns klart ologiskt att vaccinen skulle pressa fram nya och värre mutationer när dessa uppstår när viruset kopierar sig självt. Fler kopior = fler mutationer. Fler smittade = fler kopior.

Antalet sprutor som krävs får vi se, det finns flera vaccin som kräver flera doser och/eller påfyllnadsdoser med jämna mellanrum. Tänker då på exempelvis TwinRix mot hepit A/B som kräver tre sprutor och vaccinen mot TBE som initialt kräver 3-4 sprutor plus påfyllnad var 5:e år eller så. Eller influensavaccin som man behöver ta varje år ifall man vill ha skydd mot det. Osv.

Du tänker nog rätt

Men det finns merit
Om vi tänker kring evolutionärt tryck:
Ett vaccin skapar en damm för viruset. Vilket innebär att de mutationer som kan ta sig förbi den dammen kommer att selekteras.
Sen är resten ren matte. Eftersom en pågående pandemi kommer kommer testa viruset mot dammen i så stor skala ökar chansen radikalt för ett genombrott. Sedan finns även aspekten att en nyvaccinerad där immunförsvaret inte är igång för fullt kommer vara en mer optimal miljö för viruset att finna genombrott. (Immunförsvaret har inte nått en nivå där replikering förhindras nämnvärt)

Däremot finns inget som säger att virus kommer bli värre (mer än att det kommer vara bättra att smitta vaccinerade) Det är till med lite sannolikt att det blir snällare.
Tänk ett virus som är optimerat mot ovaccinerade människor som sedan optimerar mot vaccinerade - förlorade viruset nån funktion i denna mutation? Dessutom "vill" ju ett virus inte göra oss för sjuka - då en någorlunda frisk person är mer sannolik att ha kontakt med andra.

Andra hypotetiska frågeställningar är ju
Vad gör att ett virus smittar lättare?
Deltas väg verkar vara massivt ökade virushalter initialt.

Man skulle kunna tänka att nån mutation ökar sin förmåga att smitta vi formiter eller direkt kontaktsmitta.
Men de regler vi infört att inte skaka hand torka av ytor och handsprit mm innebär att vi "beteendevaccinerat" oss.

Om en sådan mutation inträffar som ökar smittsamheten via kontaktsmita kommer den springa in folk som inte har direkt kontakt och en massa tvättade ytor och sprit överallt. Ett isolerat virus som inte kan ta sig vidare. Detta är då en analog till hur det skulle kunna se ut om vi varit vaccinerade innan pandemin bröt ut.
Det vill säga om alla var färdigvaccinerade kommer det ge färre smittade och lägre virus replikering och mycket större chans att virusmutationen isoleras och dör ut.

Men har vi nåt alternativ? Tycker det verkar tydligt att vi egentligen inte har det. Vaccinering under pandemi är som demokrati det värsta alternativet bortsett alla andra...

Oavsett så är ovan en förenkla bild - men en hyfsad förklaringsmodell hoppas jag.

Virus är komplicerade mikromaskiner som behöver lösa en massa uppgifter för att sprida sig.

Förtydligande stavning
Visa signatur

Mamma är bäst!

Sur o Deppig?
Läs lite goda nyheter!
https://www.goodnewsmagazine.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morfeus:

Du tänker nog rätt

Men det finns merit
Om vi tänker kring evolutionärt tryck:
Ett vaccin skapar en damm för viruset. Vilket innebär att de mutationer som kan ta sig förbi den dammen kommer att selekteras.
Sen är resten ren matte. Eftersom en pågående pandemi kommer kommer testa viruset mot dammen i så stor skala ökar chansen radikalt för ett genombrott. Sedan finns även aspekten att en nyvaccinerad där immunförsvaret inte är igång för fullt kommer vara en mer optimal miljö för viruset att finna genombrott. (Immunförsvaret har inte nått en nivå där replikering förhindras nämnvärt)

Däremot finns inget som säger att virus kommer bli värre (mer än att det kommer vara bättra att smitta vaccinerade) Det är till med lite sannolikt att det blir snällare.
Tänk ett virus som är optimerat mot ovaccinerade människor som sedan optimerar mot vaccinerade - förlorade viruset nån funktion i denna mutation? Dessutom "vill" ju ett virus inte göra oss för sjuka - då en någorlunda frisk person är mer sannolik att ha kontakt med andra.

Andra hypotetiska frågeställningar är ju
Vad gör att ett virus smittar lättare?
Deltas väg verkar vara massivt ökade virushalter initialt.

Man skulle kunna tänka att nån mutation ökar sin förmåga att smitta vi formiter eller direkt kontaktsmitta.
Men de regler vi infört att inte skaka hand torka av ytor och handsprit mm innebär att vi "beteendevaccinerat" oss.

Om en sådan mutation inträffar som ökar smittsamheten via kontaktsmita kommer den springa in folk som inte har direkt kontakt och en massa tvättade ytor och sprit överallt. Ett isolerat virus som inte kan ta sig vidare. Detta är då en analog till hur det skulle kunna se ut om vi varit vaccinerade innan pandemin bröt ut.
Det vill säga om alla var färdigvaccinerade kommer det ge färre smittade och lägre virus replikering och mycket större chans att virusmutationen isoleras och dör ut.

Men har vi nåt alternativ? Tycker det verkar tydligt att vi egentligen inte har det. Vaccinering under pandemi är som demokrati det värsta alternativet bortsett alla andra...

Oavsett så är ovan en förenkla bild - men en hyfsad förklaringsmodell hoppas jag.

Virus är komplicerade mikromaskiner som behöver lösa en massa uppgifter för att sprida sig.

Delta kom från Indien, inga vaccinerade och okontrollerad spridning. Gamma kom från Brasilien, ingen vaccinering, okontrollerad spridning. Alfa varianten kom från Storbritannien innan vaccineringen började. Lamda kom från Afrika, inga vaccinering och okontrollerad spridning.

Permalänk
Skrivet av tEan:

He he,livrädd :).Du vet att slänga sej runt med wikipedia-länkar som "bevis" får dej bara att framstå som obildad:).Dessutom så är jag på intet sätt "antivaxxer",låt alla ta ett genomtänkt beslut om man vill ha vaccinet eller inte men håll borta skrämseltaktik/tvång
som nu bedrivs av alla "förståsigpåare" media och myndigheter.

Skrämseltaktik är tyvärr något som dom flesta "antivaxxers" använder sig utav.

Permalänk
Medlem

Okontrollerad spridning var i stort sett överallt, vaccinet kom bra mycket senare..Indien, Brasilien osv, där det bor ”lite fler” människor per t ex 100 m2…så ser inte det som något konstigt med att det sprids snabbare där - i stort sett omöjligt att isolera sig i Indien..

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214822:

Regeringen kan när som helst fatta beslut om tvångsmässig obligatorisk vaccinering:

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-fo...

Övriga nordiska länder har liknande lagstiftning med samma resultat. Troligen samma i princip alla länder. Av uppenbara skäl.

Så ni som hävdar att ni bestämmer över er egen kropp och vad som stoppas in i den, jovisst, men bara så länge regeringen håller med om det.

Det är ju lite mer skruvat än så - det är ju Kungen som påkallar det. Kommer ju inte våga flörta med Madeleine igen efter ha läst detta( Det kändes ju som ett potentiellt utomordentligt förhållande )

Då riket befinner sig i krig eller krigsfara eller eljest utomordentliga förhållanden påkalla det, äger Konungen till förekommande av smittsam sjukdom förordna

format
Visa signatur

Mamma är bäst!

Sur o Deppig?
Läs lite goda nyheter!
https://www.goodnewsmagazine.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Delta kom från Indien, inga vaccinerade och okontrollerad spridning. Gamma kom från Brasilien, ingen vaccinering, okontrollerad spridning. Alfa varianten kom från Storbritannien innan vaccineringen började. Lamda kom från Afrika, inga vaccinering och okontrollerad spridning.

Att vi har okontrollerad smittspridning kommer givetvis tvinga fram nya mer optimerade mutationer.
Tål att påpeka att "kom från" och "upptäcktes först" inte är samma sak men skulle i ovan säga att det nog stämmer.

Jag var inne själv på att vi skulle se en vaccin bias på Delta som är den som är intressant att titta på men har inte hitta någon indikation på det. Den verkar bara blivit mer smittsam genom initialt mycket högre virushalt. Om man hittat den England hade varit lite intressantare.

Men vi pratar om sannolikheter och tänkbara problem med att vaccinera under pandemi - vi ger helt enkelt viruset fler chanser att sig runt ett vaccin. Men det är ett väldigt stabilt virus och det är möjligt att hoppet blir för långt.

Vi vet inte - här är dessutom ett skäl att ha koll på viruset ursprung - då man åtminstone kan dra lite information om hur mycket det är anpassat och hur.

Frågan ställdes hur resonemanget kring detta ser ut, jag redogjorde för min förståelse och konsekvenserna av det resonemanget - vilket fortfarande är ( med tant råbiffs röst) VACCINERA

Visa signatur

Mamma är bäst!

Sur o Deppig?
Läs lite goda nyheter!
https://www.goodnewsmagazine.se/

Permalänk
Skrivet av pine-orange:

Hur får de mer makt när de har två läger? Fungerar det annorlunda från den vanliga situationen där det finns flera olika (politiska) åsikter som reduceras till bara två?
Vinstmarginalerna borde vara betydligt större på kosttillskott än på läkemedel, de har inte samma lagliga- och kvalitetskrav på sig och framförallt slipper de forska som är den enskild största kostnaden för läkemedelsbolag nuförtiden. Många av de här kosttillskottsföretagen ägs dessutom av läkemedelsbolag eller multinationals som Unilever,Orkla mm.

Det finns ingen tydlig konsensus att D vitamin är det som ger ett bra immunförsvar. De har observerat att folk som har en viss mängd D vitamin i blodet är friskare än folk som har mindre D vitamin i blodet men det behöver inte bero på D vitamin egentligen. Till exempel om du är sängliggandes kommer du inte få mycket D vitamin av solen, om du är frisk rör du dig utomhus och får D vitamin av solen. Frågan vi måste ställa oss är... Beror det på solen (D vitamin? andra processer som solen sätter igång?), att du är gammal, att du kan röra på dig, att du träffar andra människor, en annan eller flera andra faktorer eller en kombination av allt detta? Ska faktorerna viktas på ett särskilt sätt? Är det stora skillnader mellan individer? Vad beror det på? Det finns många obesvarade frågor kring det här ämnet.

Om det är några som pucklar på varandra i nattklubben brukar man inte stänga ner hela festen, de som bråkar kastas ut

Sannolikt så beror det på D3. Är därför många invandrare som kommer från betydligt sydligare breddgrader behöver komplettera med D3 här. Likaså under halva vinterhalvåret så kan även vi infödingar behöva komplettera med D3.

Så en kombination D3, Zink och C-vitamin är rena dunderkuren för de allra flesta gällande att öka kroppens immunförsvar om man äter de varje dag i rädd dos.

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av JonkenPonken:

...om man äter de varje dag i rädd dos.

Freudiansk felskrivning?

Permalänk

Man häpnar av hur folk tänker. Smarta människor trodde jag men det visade sig att jag hade fel.

Permalänk
Skrivet av hasenfrasen:

Freudiansk felskrivning?

Lim på tangenterna 😁😂

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JonkenPonken:

Så en kombination D3, Zink och C-vitamin är rena dunderkuren för de allra flesta gällande att öka kroppens immunförsvar om man äter de varje dag i rädd dos.

Dessvärre skitsnack. Farligt att Du rekommenderar "alternativ medicin" vilket kan få vissa att strunta i någonting, ehum, mer medicinskt beprövat såsom vaccin. Både zink och D3 går det att råka överdosera sig på...

I liknande exempel så finns det föräldrar som bett till Gud när deras barn haft cancer istället för tagit barnet till modern sjukvård. De dömdes självfallet för "severe child neglect". I båda fall användes önsketänkande istället för vetenskap.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Skrivet av tEan:

Sammanfattar hela den här "pandemin" väldigt bra enligt mej.Skräm folk tillräckligt mycket och du kan få dem att göra precis vad du vill.Att många här på forumet o resten av världen blint litar på "våra styrande" är ju både skrattretande och skrämmande på samma gång.

Ja alltså, hur många går på att SÄPO skulle släppa in Löfven i en julhandel och armbåga sig fram utan skydd om det råder dödligt virus som är totalt livsfarligt. Det övergår mitt förstånd. Hur kan kan inte fatta misstanke att nåt stämmer inte.

Om denna sk pandemi är så fruktansvärt dödlig, varför är inte alla i regeringen (eller riksdagen med för den delen) vaccinerade. Det kan man undra.

Permalänk
Skrivet av AplAy:

Dessvärre skitsnack. Farligt att Du rekommenderar "alternativ medicin" vilket kan få vissa att strunta i någonting, ehum, mer medicinskt beprövat såsom vaccin. Både zink och D3 går det att råka överdosera sig på...

I liknande exempel så finns det föräldrar som bett till Gud när deras barn haft cancer istället för tagit barnet till modern sjukvård. De dömdes självfallet för "severe child neglect". I båda fall användes önsketänkande istället för vetenskap.

Inte ett dugg skitsnack.

Du vet, för att överdosera vattenlösliga vitaminer som tex D3 så måste man kanske ligga på 50 000 IE dagligen i flera månader ett halvår. Skiljer så klart lite från människa till människa av naturliga orsaker. Det normala händelseförlopp som sker om man skulle få för höga doser av D3 är att man pinkar ut det eller svettas ut det. Är exakt samma sak med tex B12 som oxå är vattenlöslig.

Gäller det tex C-vitamin så säger det sig självt att man inte skall inta 10 g per dag osv.

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av JonkenPonken:

Lim på tangenterna 😁😂

Som plåster på såren kan jag peka dig i en riktning där man pedagogiskt förklarar myter om "boosters"... och vaccin.

https://www.ted.com/talks/jen_gunter_can_you_actually_boost_your_immune_system_here_s_the_truth

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonkenPonken:

Ja alltså, hur många går på att SÄPO skulle släppa in Löfven i en julhandel och armbåga sig fram utan skydd om det råder dödligt virus som är totalt livsfarligt. Det övergår mitt förstånd. Hur kan kan inte fatta misstanke att nåt stämmer inte.

Om denna sk pandemi är så fruktansvärt dödlig, varför är inte alla i regeringen (eller riksdagen med för den delen) vaccinerade. Det kan man undra.

Så du var där?
Enda jag sett på bilder är att det är en handfull människor inom en radie av 10 meter detta gör att det är fullt möjligt att hålla avstånd.
Att jag tycker han är dålig som statsminister betyder inte att jag måste hitta på saker. Känner man att man behöver gå ut och julhandla kan man göra det genom att försöka gå när det är lite folk vilket det ser ut som han gjort.

Att vissa vill överdriva problematiken i det tycker jag är löjligt, visst han hade kunnat handla på nätet men antagligen är han inte super duktig på datorer vilket gör det förståeligt att han väljer att gå ut när det är lite folk som vid öppning eller stängning. Däremot åka till fjällen går inte ursäkta som Magda? gjorde.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hasenfrasen:

Som plåster på såren kan jag peka dig i en riktning där man pedagogiskt förklarar myter om "boosters"... och vaccin.https://www.ted.com/talks/jen_gunter_can_you_actually_boost_y...

@JonkenPonken kommer att avfärda det som "Fake News" eller "Fake Science". Videoklippet raserar hela hans världsbild av immunförsvaret. Men åtminstone jag uppskattar ditt försök!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Vitamin D

Det finns en uppsjö av information om vitamin D brist hos allvarligt sjuka... så själv tänker jag att det tar jag under vinterhalvåret.
Även om vi i Sverige kompletterar livsmedel med D vitamin så är det sannolikt att jag ligger med lite lågt värde jämfört det jag uppfattar som kroppens idealtillstånd under en solig sommar.
Risken för överdosering är obefintlig om man inte har något medicinskt problem. så kolla med doktorn.

För mig var det en enkel cost/benefit analys. Löjligt billig och riskfritt om jag inte börjar käka dem som popcorn.

Med D sagt så har vetenskapen misslyckats att med kliniska tester hitta tydliga bevis för att det gör någon skillnad - vilket antyder att D vitaminbrist bara är symptom på något annat - Säg mindre aktiv livsstil fetma eller liknande.

...mumlar nåt om correlation is not causation...

som slutkläm tycker jag att mina knän och axlar blivit bättre och tål träning bättre

Så jag lär nog börja med D i höst igen.

Visa signatur

Mamma är bäst!

Sur o Deppig?
Läs lite goda nyheter!
https://www.goodnewsmagazine.se/

Permalänk
Skrivet av Dahle86:

Så du var där?
Enda jag sett på bilder är att det är en handfull människor inom en radie av 10 meter detta gör att det är fullt möjligt att hålla avstånd.
Att jag tycker han är dålig som statsminister betyder inte att jag måste hitta på saker. Känner man att man behöver gå ut och julhandla kan man göra det genom att försöka gå när det är lite folk vilket det ser ut som han gjort.

Att vissa vill överdriva problematiken i det tycker jag är löjligt, visst han hade kunnat handla på nätet men antagligen är han inte super duktig på datorer vilket gör det förståeligt att han väljer att gå ut när det är lite folk som vid öppning eller stängning. Däremot åka till fjällen går inte ursäkta som Magda? gjorde.

Kan man göra annat än att le åt ditt inlägg 😄

Permalänk
Skrivet av AplAy:

@JonkenPonken kommer att avfärda det som "Fake News" eller "Fake Science". Videoklippet raserar hela hans världsbild av immunförsvaret. Men åtminstone jag uppskattar ditt försök!

Hade du missat att första sprutan enbart är för att boosta immunförsvaret? 😂

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Morfeus:

Vitamin D

Det finns en uppsjö av information om vitamin D brist hos allvarligt sjuka... så själv tänker jag att det tar jag under vinterhalvåret.
Även om vi i Sverige kompletterar livsmedel med D vitamin så är det sannolikt att jag ligger med lite lågt värde jämfört det jag uppfattar som kroppens idealtillstånd under en solig sommar.
Risken för överdosering är obefintlig om man inte har något medicinskt problem. så kolla med doktorn.

För mig var det en enkel cost/benefit analys. Löjligt billig och riskfritt om jag inte börjar käka dem som popcorn.

Med D sagt så har vetenskapen misslyckats att med kliniska tester hitta tydliga bevis för att det gör någon skillnad - vilket antyder att D vitaminbrist bara är symptom på något annat - Säg mindre aktiv livsstil fetma eller liknande.

...mumlar nåt om correlation is not causation...

som slutkläm tycker jag att mina knän och axlar blivit bättre och tål träning bättre

Så jag lär nog börja med D i höst igen.

Själv säger jag så här: jag tar vitamin D tillskott (har gjort i flera år nu, tar även omega-3 då jag avskyr fisk) för jag är så himla lat på att äta massa grönsaker (att göra i ordning, köpa nytt färskt varenda jädrans dag, osv) och annat som innehåller vitamin D och jag äter det främst för skelettet. Fast jag har börjat vara ute mer i solen men jag tar ändå vitamin D.

Men jag har 0% förtroende i att det skulle göra mitt immunförsvar starkare än 100%. Däremot är jag noga med kosten, träningen och sömnen för att övrigt så att immunförsvaret inte hamnar under 100% optimering.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JonkenPonken:

Hade du missat att första sprutan enbart är för att boosta immunförsvaret? 😂

Enligt dig är väl vaccinsprutor till för att Bill Gates ska kunna kontrollera oss? 😂

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Forumledare

*tråd låst*

Tyvärr har tråden spårat ut från att vara relativt informativ till att handla om att håna meningsmotståndare och vara allmänt otrevliga (från båda ”sidor”).

Jag försökte ge väldigt enkla instruktioner på vad som krävdes för att detta skulle fungera men tyvärr så valde man att bortse från detta.

Tråkigt, men vi har bättre saker för oss på vår fritid.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord