Diablo 2 Holy Grail

Permalänk
Medlem

@sINsen: Kör sorc. vill inte cheesa och byta build hela tiden, så försöker skrapa ihop mer items till mig och min merc så vi kan köra på hell utan att dö efter tre smällar
Problemet för sorcen är ju hur många är immuna med

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem

Då har vi börjat evighetsarbetet. Först trodde jag att plugy hade gjort något med dropsen ändå. Två första mobsen jag dödade fick jag rares ifrån. Tydligen bara nybörjartur :).
Fick min första från Bone Ash!
505 kvar.

Bloodfist gloves!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashzala:

Då har vi börjat evighetsarbetet. Först trodde jag att plugy hade gjort något med dropsen ändå. Två första mobsen jag dödade fick jag rares ifrån. Tydligen bara nybörjartur :).
Fick min första från Bone Ash!
505 kvar.

Bloodfist gloves!

Gött! Kämpa på, jag ska också ta tag i mitt spelande när jag kommer hem från semestern.

Off topic, såg att mrllama lyckades ta lvl 99 med sin sorc nyss, efter 4 år med samma holy grail sorc. Fortfarande ingen mang song...

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Gött! Kämpa på, jag ska också ta tag i mitt spelande när jag kommer hem från semestern.

Off topic, såg att mrllama lyckades ta lvl 99 med sin sorc nyss, efter 4 år med samma holy grail sorc. Fortfarande ingen mang song...

Jasså har han tagit 99 nu? haha de är otroligt, för vissa droppar mang song snabbare, dock har ju han hittat tyrels might jag hittade min första tal rasha amu på normal cows hehe. O deaths fathom rätt fort, o samma med griffons men vissa normalsaker har jag inte hittat än haha.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

@sINsen: Kör sorc. vill inte cheesa och byta build hela tiden, så försöker skrapa ihop mer items till mig och min merc så vi kan köra på hell utan att dö efter tre smällar
Problemet för sorcen är ju hur många är immuna med

Ja så är det ju man får byta mellan olika specs då o då, fördelen med plugY 😃🙏🏻

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashzala:

Då har vi börjat evighetsarbetet. Först trodde jag att plugy hade gjort något med dropsen ändå. Två första mobsen jag dödade fick jag rares ifrån. Tydligen bara nybörjartur :).
Fick min första från Bone Ash!
505 kvar.

Bloodfist gloves!

Gött! Kör hårt och håll alla uppdaterade, gärna med bilder när ni hittar saker

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Stötte nyligen på Uberdiablo.
10min senare så gav jag upp!
Aja, nu vet jag lite mer vad som väntar mig med min sorc

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

Stötte nyligen på Uberdiablo.
10min senare så gav jag upp!
Aja, nu vet jag lite mer vad som väntar mig med min sorc

Haha, ja de är tufft i början 😂 men kör hårt

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Haha, ja de är tufft i början 😂 men kör hårt

Hur funkar det i plugy? Spawnar diablo av sig själv eller måste man "hjälpa till" att sälja sojs?

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Hur funkar det i plugy? Spawnar diablo av sig själv eller måste man "hjälpa till" att sälja sojs?

Han spawnar av sig själv

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Kvällen till ära bjöd på ett drop av en highrune

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

har själv haft lite tur de senaste dagarna.
3x Titans
1x Shako
2x Eschuta's Temper
1x SoJ (en till dvs )
1x Lightning Rainbow Facet Die
1x Skin of the Vipermagi
1x Skullder's Ire

och lite annat, men det är dem sakerna jag är mest stolt över.
Har dock letat efter en 700+ def eth armor till min merc, men har inte hittat en ännu

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem

@stocken: Grattis, själv har jag inte haft tid att spela på 2-3 veckor. Ska försöka nöta vidare i helgen, vore kul att komma upp i Hell och MF:a. Tror att jag köttade norm cows sist jag spelade, behöver ett 4s svärd till Spirit.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

har själv haft lite tur de senaste dagarna.
3x Titans
1x Shako
2x Eschuta's Temper
1x SoJ (en till dvs )
1x Lightning Rainbow Facet Die
1x Skin of the Vipermagi
1x Skullder's Ire

och lite annat, men det är dem sakerna jag är mest stolt över.
Har dock letat efter en 700+ def eth armor till min merc, men har inte hittat en ännu

Snyggt där! Lägg gärna upp bilder på dropsen, de är roligt o se
Haha vet vad du prstar om, de där kan ta tid, ja vänta hur länge som helst för en eth thresher

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Gamblade lite amus, fick denna!

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

Gamblade lite amus, fick denna!
https://i.imgur.com/bhEfPd9.png

Haha det är ju höjden av tur om man gamblar och får en Maras överhuvudtaget, kvittar vad det är mellan 20-30

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Ett nytt grail item doppade nu på morgonen

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Jag kan slå en rekommendation på "Path of Diablo" som är mycket trevligt. Mer end-game content och lite nya items, skills osv.
Inte längesen det var ladder reset heller

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImTheMeaN:

Jag kan slå en rekommendation på "Path of Diablo" som är mycket trevligt. Mer end-game content och lite nya items, skills osv.
Inte längesen det var ladder reset heller

För min del så har jag provat och var ingenting för mig

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Nu som först fick jag min första skiller

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

Nu som först fick jag min första skiller

https://i.imgur.com/9P2iSaH.png

Ja dom är ju alltid välkomna, oftast hittar man skillers man inte behöver haha.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Hedersknyffel

Mwhahah! Nu har jag äntligen hittat en Vipermagi och på samma run så fick jag även en Oculus av Baal! +4 skills mer än tidigare, tackar!
Sen är frågan om mitt minne sviker mig totalt, min a2 merc blir totalt uppäten av allting trots hög defense, fulla res och lifesteal. Har jag missat något uppenbart..?
Just nu har han: Crown of Thieves, Insight & Duriels armor så han väl ändå överleva något.. Kanske är Gaze ett måste?

Permalänk
Medlem

@Freemax: Faster Hit Recovery är rätt viktigt på merc om jag minns rätt, utan det får han stryk ifall han inte lyckas slåss först. Klart att damage reduction från Gaze hjälper också ifall du råkar ha en liggande.

Jag hade provat att göra en Smoke (Nef+Lum) i en bra 2s armor, 20 FHR och 50all res är bra. Om du har tillgång till lite bättre runor finns:

Duress (Shael + Um + Thul) som ger 40 FHR, 15 all res (cold 45), 10-20% Edamg, 15% Crushing blow och 33% Open Wounds
Stone (Shael + Um + Pul + Lum) som ger 60 FHR, 250-290% EDef, str, vita och 15 all res

Om du klarar dig utan Meditation-auran från Insight finns även:

Obedience (Hel + Ko + Thul + Eth + Fal) (5s polearm) Som ger 40 FHR 20-30 all res, 40% crushing blow och defense.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Hedersknyffel

@Klirre ah bra tips, tack!
Har mig ett vagt minne av att det fanns flera breakingpoints/tiers för hur mkt fhr, fcr, -er som behövs, någon som har minne av detta..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freemax:

@Klirre ah bra tips, tack!
Har mig ett vagt minne av att det fanns flera breakingpoints/tiers för hur mkt fhr, fcr, -er som behövs, någon som har minne av detta..?

Brukar kolla här, dvs. ett av de översta resultaten när man googlar "fhr bp"

https://diablo2.diablowiki.net/Breakpoints

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Ja i början är de saftigt för mercen, de tog ett bra tag innan man fick bra gear till han, men nu kör jag eth andys hjälm, e-buggad fortitude och eth infinity.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freemax:

Mwhahah! Nu har jag äntligen hittat en Vipermagi och på samma run så fick jag även en Oculus av Baal! +4 skills mer än tidigare, tackar!
Sen är frågan om mitt minne sviker mig totalt, min a2 merc blir totalt uppäten av allting trots hög defense, fulla res och lifesteal. Har jag missat något uppenbart..?
Just nu har han: Crown of Thieves, Insight & Duriels armor så han väl ändå överleva något.. Kanske är Gaze ett måste?

Grattis! Det är kul med drops! Men ännu roligare om du delar med dig av bilder när de händer

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Grattis! Det är kul med drops! Men ännu roligare om du delar med dig av bilder när de händer

Visst är det kul med bilder, jag har slarvat på sistone och inte postat nåt alls. Har kört en massa nm Andy och Meph, hittat massa grailitems men inget särskilt spännande förutom en nagel 15 :/

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Visst är det kul med bilder, jag har slarvat på sistone och inte postat nåt alls. Har kört en massa nm Andy och Meph, hittat massa grailitems men inget särskilt spännande förutom en nagel 15 :/

Okej nej men tänk på det när du hittar nåt som du tycker är kul o visa de kan inte bli för mycket bilder

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freemax:

Mwhahah! Nu har jag äntligen hittat en Vipermagi och på samma run så fick jag även en Oculus av Baal! +4 skills mer än tidigare, tackar!

Grattis

Skrivet av Freemax:

Sen är frågan om mitt minne sviker mig totalt, min a2 merc blir totalt uppäten av allting trots hög defense, fulla res och lifesteal. Har jag missat något uppenbart..?
Just nu har han: Crown of Thieves, Insight & Duriels armor så han väl ändå överleva något.. Kanske är Gaze ett måste?

Oj, här finns det en uppsjö med saker som går att diskutera

Vilken act 2 merc använder du?

Vist Life Stolen per Hit är viktigt, men du måste kunna slå fiender också för att det ska funka
Har dom auror eller gör cold damage så blir ju mercen genast långsam som ett as.
Så att ge ha något som ger "can not be frozen" är ju guld värt ibland!
Kan du slänga in en eller två IAS jewls på han gör detta mycket med.
15 IAS/40 ED jewls är en gudagova att kunna slänga på sin merc.
Sen så har vi Mephisto. han kan man inte använda Life Stolen per Hit på. så farmar man han kan man helt skita i det.

Treachery (Shael Thul Lem) är sjukt bra på merc!
5% Chance To Cast Level 15 Fade When Struck
-Inte så bra om man farmar Meph, Andy, Pindel, osv men springer man ancients, pits, chaos Diablo är den sjukt bra, när den proccar (aktiv i nästan 5min) brukar man kunna hålla igång det resten av gamet (ger 60% all res)
25% Chance To Cast level 15 Venom On Striking
-Ger en helt OK dmg boost.
+2 To Assassin Skills
-Aja, kan inte få allt man vill ha
+45% Increased Attack Speed
-Detta gör stor skillnad!
+20% Faster Hit Recovery
-Samma sak här, hjälper en hel del!
Cold Resist +30%
- dvs. 90% cold res när Fade proccar
50% Extra Gold From Monsters
-meh

Sen så så spelar det inte så stor roll vad du setter på din merc.
Man får aktivt hålla ett öga på han, ge han en full rev pot när han behöver det, och ibland teleportera bort en bit så han inte står mitt i smeten.

Visa signatur

Error 404, System not found!