Diablo 2 Holy Grail

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

LÄGG AV!!! DET ÄR JU INTE SANT!!!!... HITTADE EN JÄVLA COA 2 SOC.. OCH 5 JÄVLA SEKUNDER SENARE KRASHAR SPELET OCH HJÄLMEN POOFAR!!!! AOJ"!#E!"=#EU!"=¤#!"JI#K!K"#PO!KJ"#!OJ"#KO!"#J!O"#J!"I=#¤EJOJMT!JOQWTETQ
SHIT SPEL

Näää!? den suger ju verkligen alltså!! Lider med dig. Jag har inte ens hittat CoA än!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Näää!? den suger ju verkligen alltså!! Lider med dig. Jag har inte ens hittat CoA än!

hatar skit spelet ibland.... hade inte coa på min förra grail heller och nu droppar den.. med bra rolls också -.-.. för att sedan poofa... inte ens ett par HR's kommer att stilla ilskan..

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

hatar skit spelet ibland.... hade inte coa på min förra grail heller och nu droppar den.. med bra rolls också -.-.. för att sedan poofa... inte ens ett par HR's kommer att stilla ilskan..

nej ja förstår det! Vart droppade den?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

nej ja förstår det! Vart droppade den?

AT... jag ser den droppa.. springer och lootar... id'ar fort som fan för jag hoppas på en 2 sox och bra res för smitern.. 2 soc 29 res 13 dmg reduc mycket bra rolls, tp fort som fan.. klickar på portalen... crash till desktop... startar om spelet fort som fan.. in på gubben.. öppnar inv och det är fan tommare än en uteliggares plånbok... blir så jävla sne!!!!!!!!!!

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

AT... jag ser den droppa.. springer och lootar... id'ar fort som fan för jag hoppas på en 2 sox och bra res för smitern.. 2 soc 29 res 13 dmg reduc mycket bra rolls, tp fort som fan.. klickar på portalen... crash till desktop... startar om spelet fort som fan.. in på gubben.. öppnar inv och det är fan tommare än en uteliggares plånbok... blir så jävla sne!!!!!!!!!!

De va en bra roll ja! tråkigt! Tycker det är väldigt konstigt, under det 1,5 året som jag spelat har inte mitt kraschat eller krånglat en enda gång. Vet inte om versioner eller så spelar roll men..

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

De va en bra roll ja! tråkigt! Tycker det är väldigt konstigt, under det 1,5 året som jag spelat har inte mitt kraschat eller krånglat en enda gång. Vet inte om versioner eller så spelar roll men..

Jag är inte till mycket hjälp, men mitt har inte kraschat heller sen jag började köra plugy via d2se. Förr på Bnet droppade servrarna titt som tätt, men tror inte själva d2-klienten kraschade.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Jag är inte till mycket hjälp, men mitt har inte kraschat heller sen jag började köra plugy via d2se.

Kontrollera i loggboken (i Windows) om det finns något om varför det krashade, inte för att det hjälper något så sett men det kanske kan ge information om varför det krashade så att du kanske kan förhindra att det krashar igen.

D2 är dock gammalt och har egentligen inte (officiellt) stöd för nyare OS, så att det krashar kan man egentligen förvänta sig.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

@Selmalagerlöf: hur fan lyckades du göra 6st hell hf på två timmar?

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

De va en bra roll ja! tråkigt! Tycker det är väldigt konstigt, under det 1,5 året som jag spelat har inte mitt kraschat eller krånglat en enda gång. Vet inte om versioner eller så spelar roll men..

tror det har med att göra att jag körde 2 d2 uppe samtidigt (1 för mf, andra för att stå afk för att samla på sojs till dclone)

Skrivet av klirre:

Jag är inte till mycket hjälp, men mitt har inte kraschat heller sen jag började köra plugy via d2se. Förr på Bnet droppade servrarna titt som tätt, men tror inte själva d2-klienten kraschade.

tror det har med att göra att jag körde 2 d2 uppe samtidigt (1 för mf, andra för att stå afk för att samla på sojs till dclone)

Skrivet av Belzader:

Kontrollera i loggboken (i Windows) om det finns något om varför det krashade, inte för att det hjälper något så sett men det kanske kan ge information om varför det krashade så att du kanske kan förhindra att det krashar igen.

D2 är dock gammalt och har egentligen inte (officiellt) stöd för nyare OS, så att det krashar kan man egentligen förvänta sig.

tror det har med att göra att jag körde 2 d2 uppe samtidigt (1 för mf, andra för att stå afk för att samla på sojs till dclone)

Skrivet av stocken:

@Selmalagerlöf: hur fan lyckades du göra 6st hell hf på två timmar?

alla gubbar var sedan innan boostade till hell act 3, tog <5 min att göra trav + meph och sedan 5-10 min per gubbe för hellforge så jag boostade inte upp alla från a1 norm till a4 hell på 2 timmar

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Hur mycket spelar ni egentligen!?

Ska se vad jag hinner med i helgen. Många runs för varje dropp! Behöver ta mig igenom hell fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashzala:

Hur mycket spelar ni egentligen!?

Ska se vad jag hinner med i helgen. Många runs för varje dropp! Behöver ta mig igenom hell fortfarande.

jag spelar la 2-3 timmar varannan dag på en bra vecka om jag har tur.. droppsen jag har fått på det lilla jag har spelat är fenomenalt, är bara på lvl 88 och kör p8 ancient tunnles..

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Jasså du kör på p8, varför då? P7 är ju typ lika stor chans för drop, men är lite lättare? Ja tänker på om man har svårt med p7 redan

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Kanske inte det mest rare drop man kan vara med om, men absolut en av de mest använda prylarna till sorc genom tiderna

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Jasså du kör på p8, varför då? P7 är ju typ lika stor chans för drop, men är lite lättare? Ja tänker på om man har svårt med p7 redan

mest för xp'n, knappt någon skillnad för mig mellan p7-8 i tiden det tar för att döda så satsar på mera xp istället :), baals och cs dock måste jag köra i p2-3 om jag vill att mercen skall överleva

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

mest för xp'n, knappt någon skillnad för mig mellan p7-8 i tiden det tar för att döda så satsar på mera xp istället :), baals och cs dock måste jag köra i p2-3 om jag vill att mercen skall överleva

Ja precis.. ja kör waven i p7 och baal i p3

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

då är det dclone nr 2 snart för min del... han spawnar för mig mellan 70-120 sojs sålda och det är 101 för mig så han kan poppa närsom

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Lurkat ordentligt i denna tråden länge, sugen som fan på att installera DII igen... Tänkte den här passade här.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

jag är övertygad om att spelet försöker säga mig något... 5 monarcher, 4st 4 soc 1 osockad i samma wsk run.... tror att den vill att jag skall göra lite spirits

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Lurkat ordentligt i denna tråden länge, sugen som fan på att installera DII igen... Tänkte den här passade här.
https://www.youtube.com/watch?v=VpN4XADBq64

Gör det! Jag började på min grail för 1½ månad sen och har inte spelat så mycket d2 på många år, det är en ny sorts utmaning och mycket roligare än allt bottande och fuskande man stötte på när man körde BNET när det var aktivt.

Skrivet av Selmalagerlöf:

jag är övertygad om att spelet försöker säga mig något... 5 monarcher, 4st 4 soc 1 osockad i samma wsk run.... tror att den vill att jag skall göra lite spirits

Det är inte rättvist, jag har letat halva dan utan att hitta en enda monarch eller eth polearm... Kör mest cows och AT, min sorc klarar inte wsk än.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

äntligen spawnade dclone nr2, blev en 16/13/10... meh.. kunde varit bättre..

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

hepp... blir bara trött ibland... från lvl 89 till 91 så har inte en enda elite uniq droppat... det "bästa" item som droppa var en jävla silks of victor.... HUR!?!? jävla cows + andy + AT + LK + Meph + CS + Pindle + Baal per game i p3 borde fan åtminstånde ge något

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Ja vissa perioder man spelar droppar fan ingenting 😂

Det är rintigt kul att folk är aktiva i tråden och att man prata om d2 här och att folk spelar de igen.
Jag är mer för att spela singleplayer o prata i forumet än att spela på bnet

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Ja vissa perioder man spelar droppar fan ingenting 😂

Det är rintigt kul att folk är aktiva i tråden och att man prata om d2 här och att folk spelar de igen.
Jag är mer för att spela singleplayer o prata i forumet än att spela på bnet

samma här, för mycket bottar och den jävla regeln på 20games/h är förbannat tråkig när man vill variera hur man mfar...

Då var det dags för ännu en rune drop.. Ohm blev det denna gången igen, har lyckats att få en gudomlig LK map.. 2 tp's till första campet, 4 till nästa och sen ifrån sista hutten så är det 1 tp tillbaka till wp'n :). aldrig sett en sådan perfect spawn :).

så här spawnade den.. så håller på att tok farma LK just nu :). har t.om dratt en backup på gubben enbart för mappens skull

1 run tar la <20 sec från act4 till char screen

Om ni vill ha mappen så finns gubben att ladda ner i spoilern. Gubben heter: Sorceress så om du har en som heter likadant så akta så du inte skriver över den.

Dold text
Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

samma här, för mycket bottar och den jävla regeln på 20games/h är förbannat tråkig när man vill variera hur man mfar...

Då var det dags för ännu en rune drop.. Ohm blev det denna gången igen, har lyckats att få en gudomlig LK map.. 2 tp's till första campet, 4 till nästa och sen ifrån sista hutten så är det 1 tp tillbaka till wp'n :). aldrig sett en sådan perfect spawn :).

så här spawnade den.. så håller på att tok farma LK just nu :). har t.om dratt en backup på gubben enbart för mappens skull
https://i.imgur.com/MMtPyZ3.png

1 run tar la <20 sec från act4 till char screen

Om ni vill ha mappen så finns gubben att ladda ner i spoilern. Gubben heter: Sorceress så om du har en som heter likadant så akta så du inte skriver över den.

Dold text

Okej, ja en sån förstår jag att du vill spara

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

idag var en sån dag där jag spelade 50-100+ AT runs utan ett enda drop. Sånna dagar är ju mindre kul.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

dagens dropp var portionerad ut till mig verkar det som, blev en 5/-4 cold facet från herr diablo medans jag lvlar upp en necro..

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

dagens dropp var portionerad ut till mig verkar det som, blev en 5/-4 cold facet från herr diablo medans jag lvlar upp en necro..

Ja, jag vill ha en 5/5 cold droppande till mig så ja kan socka min DF med den 😂

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Ja, jag vill ha en 5/5 cold droppande till mig så ja kan socka min DF med den 😂

hehe vi kan byta om du vill :), jag offrar en framtida 5/5 cf mot en av dina framtida df drops

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

hehe vi kan byta om du vill :), jag offrar en framtida 5/5 cf mot en av dina framtida df drops

Haha, känns som ett jämt byte? 😉😂

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Haha, känns som ett jämt byte? 😉😂

okej okej .. jag viker mig... jag erbjuder 2 stycken isåfall

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm