Diablo 2 Holy Grail

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

okej okej .. jag viker mig... jag erbjuder 2 stycken isåfall

Haha! jag har haft sjukt otur med facets, droppar aldrig, och dom som droppat har inte varit bra, förutom 2, tror de är 5/5 fire och 5/4 fire. Men spelar aldrig de så för mig är de skit haha ;P Ska köra några rundor idag får vi se om det droppar något.. Nackdel med ~60 grejer kvar av 505 är att det droppar sjukt sällan något man behöver haha.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Är det inte med Alma man kan göra backup av runor m.m? ifall olyckan är framme? Lite fusk måste man ju få använda om olyckan är framme?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Är det inte med Alma man kan göra backup av runor m.m? ifall olyckan är framme? Lite fusk måste man ju få använda om olyckan är framme?

dunno, du kan fuska med att göra en backup av din gubbe när den har alla saker på sig och fortsätta resetta den tills du får rollsen du vill ha på rw's

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

dunno, du kan fuska med att göra en backup av din gubbe när den har alla saker på sig och fortsätta resetta den tills du får rollsen du vill ha på rw's

När de är singleplayer kan man göra vad man vill, 😂 men man kan aldrig fuska med dropsen 😉

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

När de är singleplayer kan man göra vad man vill, 😂 men man kan aldrig fuska med dropsen 😉

hehe jorå, det är fullt möjligt att fuska med dropsen om man nu vill det :), dock tycker jag inte att det är någon mening att påbörja en Grail om man kommer fuska , det förstör ju själva idén med det hela . får man dålig roll på något så är det tyvärr osis och bättre lycka nästa gång

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

hehe jorå, det är fullt möjligt att fuska med dropsen om man nu vill det :), dock tycker jag inte att det är någon mening att påbörja en Grail om man kommer fuska , det förstör ju själva idén med det hela . får man dålig roll på något så är det tyvärr osis och bättre lycka nästa gång

Exakt så! dropsen skall vara orörda, är de skit är de skit haha Då får man grinda vidare

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

verkar som jag har fått hela veckans drops på mindre än 1 timme idag... 2 ist, 2 mal, 2 um från LK..... suck.... kommer inte hitta mycket denna veckan i run-väg :/

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

verkar som jag har fått hela veckans drops på mindre än 1 timme idag... 2 ist, 2 mal, 2 um från LK..... suck.... kommer inte hitta mycket denna veckan i run-väg :/

Haha va inte ledsen för de 😂

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Första anni. Gick ju inte så bra. Nåja, det kommer flera :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashzala:

Första anni. Gick ju inte så bra. Nåja, det kommer flera :).
https://i.ibb.co/HDPVvnZ/Screenshot001.jpg

grattis :), och klaga inte... gjort en jävla massa mf runs... och har fortfarande inte hittat ett enda jävla tal bälte

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashzala:

Första anni. Gick ju inte så bra. Nåja, det kommer flera :).
https://i.ibb.co/HDPVvnZ/Screenshot001.jpg

Jag har nog 20 st, o ingen är riktigt bra 😟😂

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

oj oj oj vad fel jag hade när jag trodde att jag inte skulle hitta några mera runor i LK denna veckan... jag har ALDRIG hittat så här många runor så här tätt som jag har gjort idag.. på 3 timmar av LK idag så har det droppat: 2 Ohm, 1 Sur, 1 Ber, 2 Gul, 3 Ist, 4 Um.... jävlar... har dom ändrat drop chancen eller?!?! jag har t.om råd att cuba en Jah för att göra en enigma.....

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

oj oj oj vad fel jag hade när jag trodde att jag inte skulle hitta några mera runor i LK denna veckan... jag har ALDRIG hittat så här många runor så här tätt som jag har gjort idag.. på 3 timmar av LK idag så har det droppat: 2 Ohm, 1 Sur, 1 Ber, 2 Gul, 3 Ist, 4 Um.... jävlar... har dom ändrat drop chancen eller?!?! jag har t.om råd att cuba en Jah för att göra en enigma.....

Grattis Enigma är OP för allt, jag kör Enigma på min sorc

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

oj oj oj vad fel jag hade när jag trodde att jag inte skulle hitta några mera runor i LK denna veckan... jag har ALDRIG hittat så här många runor så här tätt som jag har gjort idag.. på 3 timmar av LK idag så har det droppat: 2 Ohm, 1 Sur, 1 Ber, 2 Gul, 3 Ist, 4 Um.... jävlar... har dom ändrat drop chancen eller?!?! jag har t.om råd att cuba en Jah för att göra en enigma.....

De höjde dropchansen i match 1.12 eller 1.13, minns inte vilken. Före det hittade jag aldrig HRs, efter patchen hittade jag både ohm och sur.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Grattis Enigma är OP för allt, jag kör Enigma på min sorc

hm.. funderar på om det blir en enigma i AP eller Dusk.... svårt val , lutar mera åt dusk hållet för den lägre str req.. eller om jag hittar en med %ed så blir det den istället

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Skrev fel Programmet heter ATMA och inte Alma som jag skrev först.
http://atma.incgamers.com/download.shtml

För er som använder PlugY så finns en Unofficial version 12.00 för Diablo 2 1.14d
https://github.com/haxifix/PlugY
https://github.com/haxifix/PlugY/raw/master/PlugY%20v12.00.zi...

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

@Selmalagerlöf: Jag föredrar hög basedef utan ED, reparationskostnaderna är ju skyhöga med ED. Dusk/AP-valet gör jag beroende på karaktär, en sorceress (dåligt exempel för eni) t.ex. tjänar inte mycket på skillnaden i def medans en melee karaktär har mer glädje av en rejäl armor.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

@Selmalagerlöf: Jag föredrar hög basedef utan ED, reparationskostnaderna är ju skyhöga med ED. Dusk/AP-valet gör jag beroende på karaktär, en sorceress (dåligt exempel för eni) t.ex. tjänar inte mycket på skillnaden i def medans en melee karaktär har mer glädje av en rejäl armor.

får bli en enigma i en AP för min del, anni + torch får kompensera för den extra str man behöver, tur att jag har en ap med 520 def... hoppas den blir 3 soc bara av cube recept

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

@Selmalagerlöf: 520 är ju najs, om minnet inte sviker mig är 524 perfekt utan ED. Det är alltid lika skoj att göra sockets med kuben, tog mig rte försök på Monarch innan jag kunde göra en spirit

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

@Selmalagerlöf: 520 är ju najs, om minnet inte sviker mig är 524 perfekt utan ED. Det är alltid lika skoj att göra sockets med kuben, tog mig rte försök på Monarch innan jag kunde göra en spirit

jajjemen, 524 är max utan ed , jag har en 603 def AP med 15%ed dock så blir den ju 4 sockad av larzuk men funkar bra för CoH om man vill göra en sådan , skall socka skiten nu... wish me luck!!

edit:
520 ap'n blev 4 sockad.... skit också... hade en med 509 def däremot som blev 3 sockad :), nu blir det en jävla massa cubande för min del för att få alla runor till enigma

edit 2:
då är enigman klar....

751 def..... jag dog lite inombords :/

Dold text
Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Hittade ett nytt grail-item i förrgår. så någonting denna veckan iallafall

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Hur gör ni för att boosta era konton? Kör ni bara med ett diablo 2 igång, kör med skills / build för att levla lite sedan byter skills till builden man vill köra efteråt när man fått lite items?
Tänker att de är nog rätt svårt att komma någonstans om vill göra en pala smiter t.ex.

Eller kör ni flera diablo 2 rutor öppna för att göra en vettig sorc först för att sedan baalrun boosta era andra karaktärer i ruta 2. Antar att ni kör Pugy?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Hur gör ni för att boosta era konton? Kör ni bara med ett diablo 2 igång, kör med skills / build för att levla lite sedan byter skills till builden man vill köra efteråt när man fått lite items?
Tänker att de är nog rätt svårt att komma någonstans om vill göra en pala smiter t.ex.

Eller kör ni flera diablo 2 rutor öppna för att göra en vettig sorc först för att sedan baalrun boosta era andra karaktärer i ruta 2. Antar att ni kör Pugy?

Jag började med att köra upp en sorc och bara mosade mephistoruns på nm, och sen hell. När ja fick bättre gear började jag med AT. Senare när ja hade fått rätt bra gear började jag levla upp en hammerdin, men spelade med den själv hela vägen upp typ, Har kört dubbla flikar uppe för att försöka "boosta" upp en gubbe, men insåg rätt fort att det inte gav så mycket, det var bättre att levla på egen hand, man fick mer XP då.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Också idag droppade ännu ett grail-item, det sista paret handskar jag behövde, så nu är alla handskar avbockade!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Hittade ett nytt grail-item i förrgår. så någonting denna veckan iallafall

https://i.imgur.com/bUAOXEV.jpg

grats grats

Skrivet av Geckod:

Hur gör ni för att boosta era konton? Kör ni bara med ett diablo 2 igång, kör med skills / build för att levla lite sedan byter skills till builden man vill köra efteråt när man fått lite items?
Tänker att de är nog rätt svårt att komma någonstans om vill göra en pala smiter t.ex.

Eller kör ni flera diablo 2 rutor öppna för att göra en vettig sorc först för att sedan baalrun boosta era andra karaktärer i ruta 2. Antar att ni kör Pugy?

körde upp en sorc, när jag tröttna så använde jag den för att boosta upp 1 av varje klass samtidigt upp till hell för hell hf, efter det så hostar jag en tcp game, kör p8 och hoppar in med sorcen och ger enchant till gubben som skall lvla, tar 2-3 timmar knappt för att bli lvl 60ish. efter det så kör jag solo hell på gubben. (kanske lite nm beroende på hur svårt gubben har i hell).

Skrivet av sINsen:

Också idag droppade ännu ett grail-item, det sista paret handskar jag behövde, så nu är alla handskar avbockade!

https://i.imgur.com/Ec3tCGY.jpg

grats grats

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

grats grats

körde upp en sorc, när jag tröttna så använde jag den för att boosta upp 1 av varje klass samtidigt upp till hell för hell hf, efter det så hostar jag en tcp game, kör p8 och hoppar in med sorcen och ger enchant till gubben som skall lvla, tar 2-3 timmar knappt för att bli lvl 60ish. efter det så kör jag solo hell på gubben. (kanske lite nm beroende på hur svårt gubben har i hell).

grats grats

Tack!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

En sak alla diablo fans nästan måste testa så är det moden Hell unleashed. Så galet bra gjord att det är löjligt och får blizzards original att se ut som det är gjort av en säck potatis.
Nya områden i samma och bättre kvalite än original, nya bossar. Allt följer diablo lore från böckerna som jag förståt det. Spelade detta i många många år och fick mig verkligen att känna att original spelet är gjort för barn.. xD

https://diablo.gothax.net/

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

En sak alla diablo fans nästan måste testa så är det moden Hell unleashed. Så galet bra gjord att det är löjligt och får blizzards original att se ut som det är gjort av en säck potatis.
Nya områden i samma och bättre kvalite än original, nya bossar. Allt följer diablo lore från böckerna som jag förståt det. Spelade detta i många många år och fick mig verkligen att känna att original spelet är gjort för barn.. xD

https://diablo.gothax.net/

inte med dig där, inget för mig

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Jag har nog 20 st, o ingen är riktigt bra 😟😂

Hur hittar ni annis? Jag kör bnet europe oftast efter ladder resets och diablo walks the earth händer väldigt sällan om alls de senaste åren.
Blir nog ny körning i början av december när nya ladder resetten äger rum.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Hur hittar ni annis? Jag kör bnet europe oftast efter ladder resets och diablo walks the earth händer väldigt sällan om alls de senaste åren.
Blir nog ny körning i början av december när nya ladder resetten äger rum.

Precis på samma sätt som på bnet, Diablo clone spawnar o sen får man döda honom

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7