Battlefield 1 - Spelare just nu PC

Permalänk
Medlem

Battlefield 1 - Spelare just nu PC

Laddade precis ned spelet igen i Origin, det var ett tag sedan jag spelade BF1 och tänkte komma tillbaka till det.

Men jag hittar bara 4 aktiva servrar, trots att jag rensat filtren. Är spelarantalet så lågt nu, dvs. är BF1 dött? Har googlat men kan inte få fram någon statistik på hur många spelare som spelar på PC vid en given tidpunkt. Likt vad man kan göra på Steams hemsida. Någon som vet?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av King D:

Laddade precis ned spelet igen i Origin, det var ett tag sedan jag spelade BF1 och tänkte komma tillbaka till det.

Men jag hittar bara 4 aktiva servrar, trots att jag rensat filtren. Är spelarantalet så lågt nu, dvs. är BF1 dött? Har googlat men kan inte få fram någon statistik på hur många spelare som spelar på PC vid en given tidpunkt. Likt vad man kan göra på Steams hemsida. Någon som vet?

Jag försökte också titta runt lite men jag lyckades inte heller hitta någon pålitlig data kring detta.

Det kan ju mycket väl vara så att BF1 är mer eller mindre dött vid det här laget. Tror det är fler som spelar BF4 och BF3 om jag skall vara ärlig.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

BF1 är inte dött. Antalet spelare brukar toppa på runt 20-25k per dag, fördelat ganska jämnt på PC, XBox och PS4. Inga stora siffror jämfört med de populäraste spelen, men ändå. Jag spelar det flera gånger i veckan och får vänta i kö kvällstid för att komma in på min favorit customserver med admins http://alliancemultigaming.com/index.html. Folk spelar mest från typ kl 11-23.

Server-listningen i spelet känns inte särskilt komplett av någon anledning. Det händer ofta att det bara dyker upp en handfull servrar i den allmänna listan, men går jag in på mina bokmärkta servrar så syns de och har spelare. Verkar inte som det är ens egen filtrering som är problemet eller så.

Permalänk
Medlem

Mycket underligt. Ok, ska kolla mer på detta och försöka hitta på Youtube vad felet kan vara.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.