Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Från RX570 4GB till vadå?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2016

Från RX570 4GB till vadå?

Hallojsan,

Sitter och funderar på vilken GPU jag skulle uppgradera till, är en student och skulle därför vilja hålla priset nere så gått det går men samtidigt vill jag också se till så att jag får en pris till prestanda värd uppgradering.

Jag är väldigt petig med FPS och vill nå 144FPS tack vara att jag har 144Hz på skärmen. Har nu märkt att det finns ett fåtal Esport spel där jag inte gör detta. (Apex för det mesta.)

Så jag letar efter ett grafikkort som skulle lösa detta åt mig, men vill inte skaffa ett grafikkort som inte är värt hoppet mellan RX570 till X. Samtidigt som jag inte vill gå overkill och bränna plånboken alltför hårt.

Andra specs:

8GB 2666MHz RAM.
AMD 3600x CPU.

Tack i förhand!

Mvh, Marcus.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2004

Nån fingervisning om pris?
Jag menar, RX 590 ger väl en del skjuts i prestanda för 2190 kr, men om du tycker pengarna är värt det hoppet vet jag inte.

Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2016

@Loxus: Jag kan nog lägga upp för en RX590 utan några problem. Tännker mindre på priset och mer på "vad som nästa steg är" Men jag tänker väl att högsta ribban är run 3000.

Är det värt att skaffa en 590 för den andelen prestanda som man får jämfört med 570?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Feb 2007

RX 570 är ett lämpligt kort att som "platshållare" fram till nästa generation. Att köpa något överprissatt inom den här generationen är totalt meningslöst när det bara är typ ett halvår kvar på denna trögkörda era. Sänk inställningarna och satsa på så hög bildfrekvens som möjligt i esport-titlar.

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Vad har du för ram är det 1x8GB eller 2x4GB?

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 16GB 3200MHz, Corsair CX750M, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, GTX1080 Strix
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2016
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2016

@Chris_Kadaver: Kanske tar upp på detta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2015

För 3000 så kan du få ett GTX 1660 Super kort. Borde ge en klart märkbar prestandaförbättring jämfört med ett RX570. GTX 1660 Super är även snabbare än ett RX590 som nämndes tidigare, och har mycket lägre strömförbrukning - vilket innebär att det inte behövs lika mycket kylning.

Att vänta ett halvår på att det skall komma något nytt är bara fånigt om du vill ha/behöver något nytt nu.
Det är alltid något nytt på gång, men är det så långt bort att vi ännu inte vet specifikationer och än mindre pris så är det sällan värt att vänta såvida du inte är nöjd med det du har.