Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

[PROBLEM SOLVED] Kan inte radera ExpressVPN oavsett vad jag än gör!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

[PROBLEM SOLVED] Kan inte radera ExpressVPN oavsett vad jag än gör!

Edit: Problemet är löst! ,,Revo" appen hjälpte mig, fungerade utmärkt i säkert läge. Klickade uninstall via Revo, när ExpressVPN uninstall rutan dyker upp då räckte det bara att kryssa ner den sen trycka på scanna och radera alla filer som har med ExpressVPN att göra. Rätt så simpelt, men ändå har jag gjort allt förutom det!

Vill tacka alla som tog sin tid och försökte hjälpa mig. Uppskattas varmt!

=============================================

Hej!

Nu blir jag tokig, av okänd anledning installerades ett program som heter "ExpressVPN" Det tokiga är att jag kan inte radera det! Jag har försökt på alla möjliga sätt som jag känner till. Har självklart försökt först att trycka på "uninstall" men utan effekt, får istället error (Se bild)

Klickar jag på OK då kommer detta upp

Jag börjar bli tokig, jag har både scannat datorn med windows defender, Malwarebytes (Premium) och har även raderat ExpressVPN från register, men det kommer upp på nytt?! Vad händer? Har någon tips på hur jag kan bli av med denna "bloatware" ? Jag börjar bli tokig.. Jag har även raderat hela mappen där den installerades, men det kommer bara upp på nytt efter omstart.. (Har försökt göra allt i felsäkert läge) Känner mig så förvirrad, aldrig haft problem med systemet, och jag brukar sköta så gott jag kan.. Någon som kan hjälpa? Hade uppskattat av hela mitt hjärta. Mvh.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2013

Kanske en dum fråga men har du testat avinstallera från kontrollpanelen?

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

@Nagelfar: Ja självklart. Det var de jag menade när jag skrev att jag har försökt trycka på "Uninstall" Jag var kanske lite otydlig där, sorry! Jag får upp dom felen som på bilderna när jag försöker radera via kontrollpanelen , alltså på ett vanligt sätt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Dec 2002

Leta upp mapen på datorn, ibland finns det en uninstall där.

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 1080 ti FTW3 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 4st WD red 6Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

@Trevlig: Det hjälpte inte. Har testat alla möjliga sätt, från att radera via kontrollpanelen och genom mappen, har även gått in i felsäkert läge och försökt radera där, men utan effekt

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Revo Uninstaller har hjälpt mig många gånger genom åren: https://www.revouninstaller.com/revo-uninstaller-free-downloa...

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

@MultiMan: har testat Revo, men då kommer ExpressVPN uninstaller upp och får upp samma fel :/ Jag blir helt tokig! Tack för tips förövrigt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av redmike:

@Nagelfar: Ja självklart. Det var de jag menade när jag skrev att jag har försökt trycka på "Uninstall" Jag var kanske lite otydlig där, sorry! Jag får upp dom felen som på bilderna när jag försöker radera via kontrollpanelen , alltså på ett vanligt sätt

Ja bilden du visar är ju från appar, vet att vissa program inte vill avinstalleras därifrån av någon anledning men brukar fungera bra att avinstallera från hederliga kontrollpanelen

Om det fortfarande inte fungerar är ju nästa steg att rensa hela registret samt mappar från alla ExpressVPN filer. Exakt vilka eller var man hittar dessa är jag nog rädd för att jag inte är så mycket till hjälp :/

Antar att du följt dessa steg: https://www.expressvpn.com/se/support/troubleshooting/log-ite...

Annars kan du ju alltid testa att reparera, alternativt installera om programmet om det går och testa avinstallera efter det.

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

Ska testa, Jag testade "Start Unlocker" Den raderade mappen, men sen kom skiten upp igen. Men ska testa din länk!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

@Nagelfar: ah jo de gör den haha, så förstår att det blir lite missledande. Men har testat kontrollpanelen också, asså detta känns som en redig scam bloatware som jag kan fasen inte bli av med asså får flipp Har rensat registern, men det dyker upp igen så fort jag klickar sen på "radera" i kontrollpanelen!

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det består av två delar, dels ett program men också en tjänst så du ska kanske stoppa tjänsten och kanske även start om innan du försöker avinstallera programmet.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

@mrqaffe: Har försökt med allt. Går inte radera programmet om jag inte stängt av det via hanteraren eller startat om

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2019
Skrivet av redmike:

Hej!

Nu blir jag tokig, av okänd anledning installerades ett program som heter "ExpressVPN" Det tokiga är att jag kan inte radera det! Jag har försökt på alla möjliga sätt som jag känner till. Har självklart försökt först att trycka på "uninstall" men utan effekt, får istället error (Se bild) https://i.gyazo.com/affd9de8de3f0ab043ffd85b19157826.pngKlickar jag på OK då kommer detta upp https://i.gyazo.com/90da4b899dd5a5ecb667faaaf10eca41.png

Jag börjar bli tokig, jag har både scannat datorn med windows defender, Malwarebytes (Premium) och har även raderat ExpressVPN från register, men det kommer upp på nytt?! Vad händer? Har någon tips på hur jag kan bli av med denna "bloatware" ? Jag börjar bli tokig.. Jag har även raderat hela mappen där den installerades, men det kommer bara upp på nytt efter omstart.. (Har försökt göra allt i felsäkert läge) Känner mig så förvirrad, aldrig haft problem med systemet, och jag brukar sköta så gott jag kan.. Någon som kan hjälpa? Hade uppskattat av hela mitt hjärta. Mvh.

Snabb googling: " can't remove express vpn " gav ett intressant resultatet:
https://www.expressvpn.com/support/troubleshooting/log-items/...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2013

Googlefu...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrtälje
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av redmike:

@MultiMan: har testat Revo, men då kommer ExpressVPN uninstaller upp och får upp samma fel :/ Jag blir helt tokig! Tack för tips förövrigt

Starta avinstallationen med Revo, sen stäng ner allt med ExpressVPN, sen fortsätter du bara med Revo genom att trycka på Scan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av Viita:

Snabb googling: " can't remove express vpn " gav ett intressant resultatet:
https://www.expressvpn.com/support/troubleshooting/log-items/...

Fast det står ju om installation

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

@m4gnify: Grejen är att ExpressVPN inte syns i enhetshanteraren. O när jag försöker radera programmet med Revo, då dyker ExpressVPN uninstall rutan fortfarande upp som på bilderna ovan.

Edit: Det fungerade i säkerhetsläge, startade uninstall via Revo, stängde ner VPN uninstall rutan, klickade på scan och raderade alla filer som revo visade upp, och nu verkar det vara fixat! Äntligen! Tack så mycket för tipset, även om jag började tappa hopp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Aug 2005

Har ibland behövt installera om ett program innan jag har kunnat avinstallera det. Alltså installera programmet jag misslyckats med att avinstallera, sen har det fungerat att köra vanlig avinstallation, efter det.

Har hänt ett flertal gånger efter att Windows 10 kört en "stor uppdatering", av den sorten som i princip installerat om hela Windows, att program som fanns sedan tidigare, inte längre gått att avinstallera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

Edit: Problemet är löst! ,,Revo" appen hjälpte mig, fungerade utmärkt i säkert läge. Visste inte att man behövde stänga ner "uninstall rutan" som dyker upp, sen scanna vidare med Revo.

Vill tacka alla som tog sin tid och försökte hjälpa mig. Uppskattas varmt!