[PROBLEM SOLVED] Kan inte radera ExpressVPN oavsett vad jag än gör!

Permalänk
Medlem

[PROBLEM SOLVED] Kan inte radera ExpressVPN oavsett vad jag än gör!

Edit: Problemet är löst! ,,Revo" appen hjälpte mig, fungerade utmärkt i säkert läge. Klickade uninstall via Revo, när ExpressVPN uninstall rutan dyker upp då räckte det bara att kryssa ner den sen trycka på scanna och radera alla filer som har med ExpressVPN att göra. Rätt så simpelt, men ändå har jag gjort allt förutom det!

Vill tacka alla som tog sin tid och försökte hjälpa mig. Uppskattas varmt!

=============================================

Hej!

Nu blir jag tokig, av okänd anledning installerades ett program som heter "ExpressVPN" Det tokiga är att jag kan inte radera det! Jag har försökt på alla möjliga sätt som jag känner till. Har självklart försökt först att trycka på "uninstall" men utan effekt, får istället error (Se bild)

Klickar jag på OK då kommer detta upp

Jag börjar bli tokig, jag har både scannat datorn med windows defender, Malwarebytes (Premium) och har även raderat ExpressVPN från register, men det kommer upp på nytt?! Vad händer? Har någon tips på hur jag kan bli av med denna "bloatware" ? Jag börjar bli tokig.. Jag har även raderat hela mappen där den installerades, men det kommer bara upp på nytt efter omstart.. (Har försökt göra allt i felsäkert läge) Känner mig så förvirrad, aldrig haft problem med systemet, och jag brukar sköta så gott jag kan.. Någon som kan hjälpa? Hade uppskattat av hela mitt hjärta. Mvh.

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Kanske en dum fråga men har du testat avinstallera från kontrollpanelen?

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

@Nagelfar: Ja självklart. Det var de jag menade när jag skrev att jag har försökt trycka på "Uninstall" Jag var kanske lite otydlig där, sorry! Jag får upp dom felen som på bilderna när jag försöker radera via kontrollpanelen , alltså på ett vanligt sätt

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Leta upp mapen på datorn, ibland finns det en uninstall där.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

@Trevlig: Det hjälpte inte. Har testat alla möjliga sätt, från att radera via kontrollpanelen och genom mappen, har även gått in i felsäkert läge och försökt radera där, men utan effekt

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Hedersmedlem

Revo Uninstaller har hjälpt mig många gånger genom åren: https://www.revouninstaller.com/revo-uninstaller-free-downloa...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@MultiMan: har testat Revo, men då kommer ExpressVPN uninstaller upp och får upp samma fel :/ Jag blir helt tokig! Tack för tips förövrigt

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

@Nagelfar: Ja självklart. Det var de jag menade när jag skrev att jag har försökt trycka på "Uninstall" Jag var kanske lite otydlig där, sorry! Jag får upp dom felen som på bilderna när jag försöker radera via kontrollpanelen , alltså på ett vanligt sätt

Ja bilden du visar är ju från appar, vet att vissa program inte vill avinstalleras därifrån av någon anledning men brukar fungera bra att avinstallera från hederliga kontrollpanelen

Om det fortfarande inte fungerar är ju nästa steg att rensa hela registret samt mappar från alla ExpressVPN filer. Exakt vilka eller var man hittar dessa är jag nog rädd för att jag inte är så mycket till hjälp :/

Antar att du följt dessa steg: https://www.expressvpn.com/se/support/troubleshooting/log-ite...

Annars kan du ju alltid testa att reparera, alternativt installera om programmet om det går och testa avinstallera efter det.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Ska testa, Jag testade "Start Unlocker" Den raderade mappen, men sen kom skiten upp igen. Men ska testa din länk!

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

@Nagelfar: ah jo de gör den haha, så förstår att det blir lite missledande. Men har testat kontrollpanelen också, asså detta känns som en redig scam bloatware som jag kan fasen inte bli av med asså får flipp Har rensat registern, men det dyker upp igen så fort jag klickar sen på "radera" i kontrollpanelen!

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Rekordmedlem

Det består av två delar, dels ett program men också en tjänst så du ska kanske stoppa tjänsten och kanske även start om innan du försöker avinstallera programmet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Har försökt med allt. Går inte radera programmet om jag inte stängt av det via hanteraren eller startat om

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

Hej!

Nu blir jag tokig, av okänd anledning installerades ett program som heter "ExpressVPN" Det tokiga är att jag kan inte radera det! Jag har försökt på alla möjliga sätt som jag känner till. Har självklart försökt först att trycka på "uninstall" men utan effekt, får istället error (Se bild) https://i.gyazo.com/affd9de8de3f0ab043ffd85b19157826.pngKlickar jag på OK då kommer detta upp https://i.gyazo.com/90da4b899dd5a5ecb667faaaf10eca41.png

Jag börjar bli tokig, jag har både scannat datorn med windows defender, Malwarebytes (Premium) och har även raderat ExpressVPN från register, men det kommer upp på nytt?! Vad händer? Har någon tips på hur jag kan bli av med denna "bloatware" ? Jag börjar bli tokig.. Jag har även raderat hela mappen där den installerades, men det kommer bara upp på nytt efter omstart.. (Har försökt göra allt i felsäkert läge) Känner mig så förvirrad, aldrig haft problem med systemet, och jag brukar sköta så gott jag kan.. Någon som kan hjälpa? Hade uppskattat av hela mitt hjärta. Mvh.

Snabb googling: " can't remove express vpn " gav ett intressant resultatet:
https://www.expressvpn.com/support/troubleshooting/log-items/...

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

@MultiMan: har testat Revo, men då kommer ExpressVPN uninstaller upp och får upp samma fel :/ Jag blir helt tokig! Tack för tips förövrigt

Starta avinstallationen med Revo, sen stäng ner allt med ExpressVPN, sen fortsätter du bara med Revo genom att trycka på Scan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viita:

Snabb googling: " can't remove express vpn " gav ett intressant resultatet:
https://www.expressvpn.com/support/troubleshooting/log-items/...

Fast det står ju om installation

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

@m4gnify: Grejen är att ExpressVPN inte syns i enhetshanteraren. O när jag försöker radera programmet med Revo, då dyker ExpressVPN uninstall rutan fortfarande upp som på bilderna ovan.

Edit: Det fungerade i säkerhetsläge, startade uninstall via Revo, stängde ner VPN uninstall rutan, klickade på scan och raderade alla filer som revo visade upp, och nu verkar det vara fixat! Äntligen! Tack så mycket för tipset, även om jag började tappa hopp!

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Har ibland behövt installera om ett program innan jag har kunnat avinstallera det. Alltså installera programmet jag misslyckats med att avinstallera, sen har det fungerat att köra vanlig avinstallation, efter det.

Har hänt ett flertal gånger efter att Windows 10 kört en "stor uppdatering", av den sorten som i princip installerat om hela Windows, att program som fanns sedan tidigare, inte längre gått att avinstallera.

Permalänk
Medlem

Edit: Problemet är löst! ,,Revo" appen hjälpte mig, fungerade utmärkt i säkert läge. Visste inte att man behövde stänga ner "uninstall rutan" som dyker upp, sen scanna vidare med Revo.

Vill tacka alla som tog sin tid och försökte hjälpa mig. Uppskattas varmt!

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX