Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Antar att du missat reverb redditen? Släppet är krap och fylld av massor med problem. AMD moderkort har problem med deras USB portar och G2 (HPs lösning köp en USB hub, internt kort med USB). AMD GPUs fungerar inte med G2 (dom senaste iaf). Vissa som lyckats "bränna" kabeln till G2an (hur fasiken då?). Kabel har tydligen glappat ur för vissa. Kör du volymen på max svartnar skärmarna. Säkert missat men detta var vad som dök upp i minnet såhär.

Att folk inte har korrekta usb på sina moderkort är ju inget nytt med VR. Det är lite par for the course med VR tyvärr att de pushar gränsen för vad anslutningarna klarar av och många moderkort tar genvägar för att dra ner kostnader. Så det är inte relaterat till headset i sig kanske.

AMD inte fungerar svårt veta vems fel det är AMDs eller HPs drivrutiner? Lite synd hade ju vart praktiskt då de har usb c på grafikkorten men gör det lite lättare välja bort AMD för tillfället då.

Bränna kabeln är det mest oroväckande där. Kortslutning? Rätt likt problemen med G1 så skulle de göra en favorit i repris där så vore det ju bra trist.

Volym på max så överskrids strömbudgeten kanske men det är väl också relaterat till usb c? Har man konverter så kanske man inte riktigt får igenom samma kräm utan man måste ha sann usb-c?

Blir lite fundersam på hur kraftfulla hörlurarna är om de måste köras på max ala rift s för att få någon slags vettig volym? Hjälper ju så klart inte till att de är helt öppna och på avstånd från öronen lär ju krävas mer effekt men ändå. Jag lär nog köra hörlurar ändå för att inte störa för mycket för det mesta så man hoppas ju att man kanske kan komma undan lite lättare med fusk usb om man inte kör ljud via headsetet. Har ett gammalt Asus Z-270h moderkort så inga usb c utgångar.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Att folk inte har korrekta usb på sina moderkort är ju inget nytt med VR. Det är lite par for the course med VR tyvärr att de pushar gränsen för vad anslutningarna klarar av och många moderkort tar genvägar för att dra ner kostnader. Så det är inte relaterat till headset i sig kanske.

AMD inte fungerar svårt veta vems fel det är AMDs eller HPs drivrutiner? Lite synd hade ju vart praktiskt då de har usb c på grafikkorten men gör det lite lättare välja bort AMD för tillfället då.

Bränna kabeln är det mest oroväckande där. Kortslutning? Rätt likt problemen med G1 så skulle de göra en favorit i repris där så vore det ju bra trist.

Volym på max så överskrids strömbudgeten kanske men det är väl också relaterat till usb c? Har man konverter så kanske man inte riktigt får igenom samma kräm utan man måste ha sann usb-c?

Blir lite fundersam på hur kraftfulla hörlurarna är om de måste köras på max ala rift s för att få någon slags vettig volym? Hjälper ju så klart inte till att de är helt öppna och på avstånd från öronen lär ju krävas mer effekt men ändå. Jag lär nog köra hörlurar ändå för att inte störa för mycket för det mesta så man hoppas ju att man kanske kan komma undan lite lättare med fusk usb om man inte kör ljud via headsetet. Har ett gammalt Asus Z-270h moderkort så inga usb c utgångar.

Låg volym enligt dom flesta. Borde inte vara strömproblem då G2 kräver extern strömmatning ansluten. Vet inte vad som förstörde kabeln men diskuteras om att det var pga fel anslutningsordning. Det löstes iaf efter ett kabelbyte. Kanske aktiv elektronik och glapp/kortslutning/strömspik är orsaken.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Ah jo läst att det följer med anvisningar i vilken ordning det ska anslutas.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Nu står det 21/12 på min order.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - MSI GeForce GTX 580 - Corsair HX650

Permalänk
Medlem

Samma här, men är det något jag lärt mig av 3080 lanseringen så är det att fullständigt skita i dessa datum

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem

Inet har rullat tillbaka sin leveransdatum från 15/1 till 29/12. The plot thickens...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kusk0r:

Inet har rullat tillbaka sin leveransdatum från 15/1 till 29/12. The plot thickens...

Kanske efter flera avbokningar, hehe...

Kan faktiskt vara det delvis men jag skulle tro som sagt att de fått igång produktionen nu på riktigt.

Min skulle skickats idag men det har inte hänt. Borde skickas imorgon.

Permalänk
Medlem

Läser en del skriva att det inte skulle fungera bra med Radeon-kort? Var finns källa på det?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av kusk0r:

Inet har rullat tillbaka sin leveransdatum från 15/1 till 29/12. The plot thickens...

Gick till Kompletts chat:

12:44:50 "Hej, vet att det är lång kö på HP Reverb G2. Är bara nyfiken på om ni ens levererat några headset på sistone? Vore intressant att veta om det ens kommit något till Sverige än. Det skulle ge lite hopp - Hörde att några var på väg in i förra veckan, alt denna veckan

12:47:52 - Kundservice Ikke kommet inn til oss enda, men vi forventer en leveranse i løpet av de nærmeste dagene

Fortfarande någon som tvivlar på vart våra headsets gick?

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk

Nu står det att min order behandlas på komplett, är det nu det händer? Förbokade 27/7!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radiantglow:

Nu står det att min order behandlas på komplett, är det nu det händer? Förbokade 27/7!

Sveriges?

Permalänk

Ja, det är komplett sverige:

Leverans Behandlas
Spåra paket
Vara Antal Pris Totalt
1163655

HP Reverb G2 VR Headset

2 x 2.89” LCD, 2160x2160 per öga, 90 Hz
Reserverad (I lager)

Art. nr: 1163655 / Tillverkarens artikelnummer:: 1N0T5AA
1 7 349,00 7 349,00

1 vara 7 349,00
Frakt: 0,00
Totalt 7 349,00

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radiantglow:

Nu står det att min order behandlas på komplett, är det nu det händer? Förbokade 27/7!

Min också (15/7).

Permalänk

Nu står den som skickad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kusk0r:

Inet har rullat tillbaka sin leveransdatum från 15/1 till 29/12. The plot thickens...

Samma med min order

Permalänk
Medlem

något som fått något annat än från Komplett? Någon med Webhallen eller inet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radiantglow:

Nu står den som skickad!

Min också!

Tills jag faktiskt har den i handen låter jag min BF-order från HP store stå kvar också.

Permalänk
Medlem

Tänka sig....EXAKT samma dag som HP Store-leveranserna skulle nå oss. Och man har förstås ingen aaaaaning om hur det blev så här.

Missförstå mig inte. Givetvis förtjänar alla ni era headsets - är glad för er skull och hoppas ni får en riktigt härlig VR-tid framöver. Återkoppla gärna i tråden hur det går och era initiala tankar.

Men HP har en HEL DEL att förklara till oss som blev lovade en leverans och dessutom gick ur sina gamla köplatser på annat håll eftersom "leveransen var säkrad"

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

Jo, hade man ändå inte väntat på grafikkort och cpu till ny burk så hade man nästan varit irriterad...
Men nu nöjer jag mig med att sitta still i båten och vänta in min Bestware beställning
(blir nog mest prisvärt så också i slutändan men den förbokningsrean)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Komplett var väl första officiella återförsäljare i Sverige så förvånar mig inte att de nu äntligen skickar ut det. Kul! Hoppas de fungerar väl

Permalänk
Medlem

Ser fram emot lite svenska intryck av G2. Min order bör skickas inom kort men är inte så "trygg", Men vem vet nästa vecka kanske jag äntligen kan testa en G2a själv.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk

Har en kompis som fick meddelande att hans brillor är skickade idag. Han hade en order lagd hos Komplett i september. Så kul att se att några skickas ut iaf även här i Sverige.

Permalänk
Medlem

Tydligen kan man modda G2 med VR cover från Samsung Odyssey för bättre FOV:
https://www.youtube.com/watch?v=07QUO03YWuo

Nog inte så relevant för min del då jag lär köra glasögon eller VR-linser så jag vill inte komma för nära.. Men bra att möjligheten finns

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebMaximus:

Har en kompis som fick meddelande att hans brillor är skickade idag. Han hade en order lagd hos Komplett i september. Så kul att se att några skickas ut iaf även här i Sverige.

Härligt! Själv hade man också valt komplett för förbokningen men avbokade som så många andra till förmån för HP's erbjudande

Men men, har inte tid för VR nu ändå med Castle Nathria släppt så kan gott vänta några veckor för att få glajjorna billigare.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

Nytt leveransdatum HP store 28/12 kanske hinner få ett innan året är slut

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk
Medlem

En representant från HP försökte precis läxa upp mig på telefon???
"Som du kanske minns när du ringde angående din order så sa jag 'we will believe it when we se it', eller hur?"

Helt otroligt att de försöker ändra sin historia i efterhand. Beklagade sig också över att det är brist i fabrikerna osv. Jaja, säg bara som det är att ÅF fick headset på omprioritering innan ni kunde fylla era ordrar.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

En representant från HP försökte precis läxa upp mig på telefon???
"Som du kanske minns när du ringde angående din order så sa jag 'we will believe it when we se it', eller hur?"

Helt otroligt att de försöker ändra sin historia i efterhand. Beklagade sig också över att det är brist i fabrikerna osv. Jaja, säg bara som det är att ÅF fick headset på omprioritering innan ni kunde fylla era ordrar.

De kunde åtminstone ha fördelat leveransen 50-50 HP Store resp ÅF. Men nu blev man svettiga för all kritik som riktats mot deras egen försäljning och kastade alla webstore kunder under bussen istället. Bra där!

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Tydligen kan man modda G2 med VR cover från Samsung Odyssey för bättre FOV:
https://www.youtube.com/watch?v=07QUO03YWuo

Nog inte så relevant för min del då jag lär köra glasögon eller VR-linser så jag vill inte komma för nära.. Men bra att möjligheten finns

Så länge det inte går varmt blir allt bara bättre när man kommer nära. Större sweetspot. Bättre skärpa för en närsynt också

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av flightsim18:

Men nu blev man svettiga för all kritik som riktats mot deras egen försäljning och kastade alla webstore kunder under bussen istället. Bra där!

Hav förtröstan! På fredag vet vi mer =P

Permalänk
Medlem

Hur har det gått för er som hade status "skickad" tidigare i veckan från Komplett exempelvis? Har ni fått era headsets?

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz