Permalänk
Medlem

Billiga och bra bas T-shirts?

Tjenix,
Någon som har tips på billiga och bra, enfärgade T-shirts, som är bekväma och håller färgen?

Jag använde tidigare H&Ms baströjor, men H&M har nu bytt ut dessa till någon glansig historia som inte alls sitter eller ser lika bra ut som den gamla modellen.

Är ute efter svarta, om det gör någon skillnad.

Tacksam för tips

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Du har inte råkat köpa H&Ms premium cotton t-shirt? den tyckte jag var "glansig", har både deras gamla bas t-shirts med den blå lappen och de nya utan lapp

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Jag kör på Lager 157:s t-shirts, tycker dom är sköna och har hållit bra. Har dock bara en svart och den har jag inte använt så mycket så kan inte riktigt säga hur bra den håller färgen. Men de är billiga i alla fall 🙂

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Tjenix,
Någon som har tips på billiga och bra, enfärgade T-shirts, som är bekväma och håller färgen?

Jag använde tidigare H&Ms baströjor, men H&M har nu bytt ut dessa till någon glansig historia som inte alls sitter eller ser lika bra ut som den gamla modellen.

Är ute efter svarta, om det gör någon skillnad.

Tacksam för tips

Köper H&Ms finare kollektion från COS. Deras bas-tshirts håller mycket hög kvalité. runt 150-200kr styck.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

@Boozfob: Så kan det nog vara! Vill minnas att de gamla (”bra”) kostade 79kr styck. Menar du att dessa bas-tröjor fortfarande håller måttet alltså?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Kul tråd.

Själv kör jag t-shirts från Cubus. Bra pris, bra kvalitet och sitter bra.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

@Boozfob: Så kan det nog vara! Vill minnas att de gamla (”bra”) kostade 79kr styck. Menar du att dessa bas-tröjor fortfarande håller måttet alltså?

Jag har de gamla med blå lapp i nacken, de kostade 49 tror jag, de byttes ut mot några med ett vitt tryck istället för lapp, kostade också 49 tror jag, sen har jag 1 premium cotton t-shirt med svart lapp i nacken, den kan ha varit något dyrare

edit: de nya utan lapp tycker jag är ungefär samma, dock känns de något kortare i ärmarna

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Mitt förslag är Dickie’s, finns både som rund och v-ringad. Utmärkt passform och livslängd, förstärkta sömmar.

Permalänk
Medlem

Om jag minns rätt brukar jag köpa från Dressman och de fungerar i alla fall bra på mig. Kostar runt hundringen har jag för mig, de verkar dock ha rea på dem lite titt som tätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Tjenix,
Någon som har tips på billiga och bra, enfärgade T-shirts, som är bekväma och håller färgen?

Jag använde tidigare H&Ms baströjor, men H&M har nu bytt ut dessa till någon glansig historia som inte alls sitter eller ser lika bra ut som den gamla modellen.

Är ute efter svarta, om det gör någon skillnad.

Tacksam för tips

Brukar köra på https://www.tingstad.com/se-sv/klader-skor-accessoarer/arbets... de brukar hålla ett år.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera Engelsons T-shirts.
Har ett par i rotationen som nog är runt 10 år gamla och fortfarande är schyssta. Färgen antracitgrå börjar dock knoppa av sig efter ett tag så jag skulle undvika den.

Visa signatur

5900X and RTX3090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mylly:

Jag kan rekommendera Engelsons T-shirts.
Har ett par i rotationen som nog är runt 10 år gamla och fortfarande är schyssta. Färgen antracitgrå börjar dock knoppa av sig efter ett tag så jag skulle undvika den.

Kan slå en pinne för dessa också. Finns en hel del ok prylar i deras kataloger.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Tjenix,
Någon som har tips på billiga och bra, enfärgade T-shirts, som är bekväma och håller färgen?

Jag använde tidigare H&Ms baströjor, men H&M har nu bytt ut dessa till någon glansig historia som inte alls sitter eller ser lika bra ut som den gamla modellen.

Är ute efter svarta, om det gör någon skillnad.

Tacksam för tips

Jag köpte nike t-tröja, dry fit, från xxl när de öppnade i bromma blocks (vet ej årtal) och de håller än idag. Använder den väldigt flitigt.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

@Gorian: Jag köper ofta utfyllands basplagg på Lager 157 !
Väldigt billiga och håller en helt okej kvalité!

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Medlem

New Yorker har billiga t-shirts samt hyfsad kvalitet.

Permalänk
Medlem

Hej

Dressmans svarta t-shirt underwear
jag köpte ett gäng för ca fem år sen utan större förhoppningar på kvalitet men dom är grymma. klart bättre än alla märkeströjor jag köpt i USA under åren.
Dom tvättas minst en gång var fjortonde dag vintertid och oftare på sommaren.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 3800X
RAM: Corsair Vengeance LED 16GB DDR4 3200 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Lager 157. 30kr styck finns både vit och svart. Håller lika bra som vilken vanlig t-shirt som hellst, varken bättre eller sämre.

Permalänk
Proffsmoddare

Jag skulle vilja hitta bra t-shirts anpassade för de som är längre (jag är runt 2m). De flesta blir bara bredare och bredare, men inte nämnvärt längre när man går över Medium i storlek.

Magtröja är så 90-tal

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

mitt tips är inte enkla t-shirts, men t-shirts med tryck.

Brukar handla från https://www.qwertee.com/
dem brukar oftast ha någon form av lager rensning typ 1 gång i månaden eller liknande.
Då brukar jag hitta t-shirts med priser mellan 4-6 € vilket är ett bra pris.
frakten går på antalet t-shirts, och skickas från irland, brukar ta 3-6 dagar.

jag har 2 xl i t-shirt och deras 2xl och 3xl passar bra för mig.
deras storlekar brukar annars var lite mindre så skulle ta en större storlek, om du har L ta xl.

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem, svårt att hitta T-shirts som passade bra, och som höll sig genom dagliga tvättar, gick upp till löjliga priser men blev besviken hela tiden.

Dessa är kanske inte de billigaste, men jag rekommenderar dem verkligen.

https://www.asket.com/shop/t-shirts/t-shirt-white

Asket har "the essentials" för en garderob, och håller mycket bra kvalitet, man kan även se deras prismodell vad det kostar att tillverka tröjan vs vad de tar osv.

Men jag förstår om det inte är det du söker om du vill ha riktigt billiga T-shirts

Permalänk
Medlem

Jag kör mest med HM's v-ringade slim-fit T-shirts. Bra passform och lite stretch.
Billiga och bekväma, men sitter ändå snyggt.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mylly:

Jag kan rekommendera Engelsons T-shirts.
Har ett par i rotationen som nog är runt 10 år gamla och fortfarande är schyssta. Färgen antracitgrå börjar dock knoppa av sig efter ett tag så jag skulle undvika den.

Kan också rekommendera Engelsons. Billigt och väldigt hållbara samt du kan tvätta dem i 60 grader!

Visa signatur

[Fractal Design Define R5][Asus Prime X370-Pro][AMD Ryzen 7 1700X 3,4GHz+Noctua NH-U12S SE][Samsung 850 Pro 250Gb][Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) 3200MHz][ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC][Corsair RM750X]

Permalänk
Medlem

Karlssons sålde Clique förr i tiden där man fick 3 T-shirts för ca 140 kr
Jula har billiga också bland arbetskläderna, men kolla noga så att det inte finns en Jula logga på dom. Man vill ju inte göra gratis reklam åt företaget

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag vill bara slå ett slag för miljömärkta och rättvisemärkta kläder. Kostar lite mer men en investering för framtida generationer.

Permalänk

Biltema har helt ok t-shirts. Föredrar dom över h&m basic

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Kul tråd.

Själv kör jag t-shirts från Cubus. Bra pris, bra kvalitet och sitter bra.

Jag har haft en hel del cubus jag med, men jag tycker de noppar sig hela tiden och ser inte bra ut efter några tvättar

Lager157 här med för övrigt. Jag äger många märken, men just lager ör prisvärda och håller länge

Permalänk
Medlem

Riktigt billiga kläder blir oftast dyra i längden. Ett bra plagg håller många, många gånger längre än riktigt billiga, och är dessutom snyggare och bättre för miljön.

Vad som är billigt är förstås relativt, men jag tycker att Samsoe & Samsoe gör riktigt prisvärda t-skjortor, speciellt om man hittar dem på rea. De har just nu -50% på en del t-shirts: https://www.samsoe.com/se/man/discover/sale/sale-tops/?pmin=0...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Wexman Cotton t-shirt. De bästa och mest hållbara t-shirtarna jag har haft, oavsett prisklass. Dom är något längre i kroppen, har själv en lång överkropp och den går ner över gylfen om jag sträcker den rak. Samt att dom visar priserna enligt ex. moms.
https://www.wexman.se/arbetsklader/trojor/cotton-t-shirt-bctu...

Visa signatur

Macbook Pro 15'' Early 2013 2.4Ghz Core i7, 8GB RAM, 256GB SSD kopplad till Belkin Thunderbolt express.
Dell U2711, AKG K712 Pro, Beyerdynamic DT-1350, Audiolab M-DAC, ELAC AM-180 Aktiva Högtalare.
Ducky TKL PBT Engraved Cherry Brown, Logitech G700

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Jag skulle vilja hitta bra t-shirts anpassade för de som är längre (jag är runt 2m). De flesta blir bara bredare och bredare, men inte nämnvärt längre när man går över Medium i storlek.

Magtröja är så 90-tal

Lager157 hade förut en modell som hette extra lång, dom var fantastiska! Osäker om de finns kvar dock, sen kostade de över 100kr och var inte tillgängliga i många färger... passformen var/är bra dock. Jag har mina 3 kvar och används ofta

Permalänk
Medlem

Kolla Stadium Outlet i butik. De säljer mina favorit-tshirtar i mestadels dämpade färger för 40 SEK styckpris. Märket är Tribute om det betyder något.