Permalänk
Medlem

Koppla bärbar till stationär...

Har tagit hem bärbara från jobbet.. med docka å allt så den kan sättas ihop med min hemskärm. (men då behöver jag två tangentbord och möss) ?

Jag skulle vilja kunna använda samma tangentbord och mus till både min stationära och bärbara pc.
Hur ska jag koppla?

Har hdmi, displayportar och gud vet allt. lika mkt kablar har jag... Så utgå från att jag har alla kablar och utgångar och förklara hur jag ska koppla så börjar vi där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raz0r-X:

Har tagit hem bärbara från jobbet.. med docka å allt så den kan sättas ihop med min hemskärm. (men då behöver jag två tangentbord och möss) ?

Jag skulle vilja kunna använda samma tangentbord och mus till både min stationära och bärbara pc.
Hur ska jag koppla?

Har hdmi, displayportar och gud vet allt. lika mkt kablar har jag... Så utgå från att jag har alla kablar och utgångar och förklara hur jag ska koppla så börjar vi där

Enklaste är att köra allt via dockan så väljer du helt enkelt vilken dator som är kopplad till dockan när det behövs.

Annars behöver du en så kallad KVM-switch (keyboard, video, mouse)

Permalänk
Rekordmedlem

Om båda datorerna är på kan du göra det via mjukvara typ Synergy https://symless.com/synergy
Beroende på vad du gör kan ju också fjärrskrivbord fungera.

Har du Logitechs trådlösa möss och tangentbord så brukar de funka på 3 enheter och de har både hård (para med 3 olika Unifyingmottagare eller blåtandsenheter och växla med en knapptryck) och mjukvarulösningar (Flow) för det.

Och så kan du ju använda en traditionell KVM switch.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Om båda datorerna är på kan du göra det via mjukvara typ Synergy https://symless.com/synergy
Beroende på vad du gör kan ju också fjärrskrivbord fungera.

Har du Logitechs trådlösa möss och tangentbord så brukar de funka på 3 enheter och de har både hård (para med 3 olika Unifyingmottagare eller blåtandsenheter och växla med en knapptryck) och mjukvarulösningar (Flow) för det.

Och så kan du ju använda en traditionell KVM switch.

Okej! Tackar för informationen... Ska testa!