Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Medlem

Det spelar nog ingen stor roll när exakt man bokade på releasedagen. Det är vilken tid som står i ens order som spelar roll för vilken köplats man har och den verkar ju vara lite slumpmässig. Det står 15:15 i min och jag beställde innan 15.

Nu är mitt datum 12:e istället för 17:e. Trollolololol!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Hoppas inte min bank är så seg som de brukar vara... tog tre dagar att kunna verifiera med PayPal (som såklart inte gick att använda här ändå).

Jag tror inte det går att registrera konto utan att göra ett köp. Jag körde på att checka ut som gäst. Ett tips är att ha kortuppgifterna sparade på nåt sätt så du kan köra auto-fill (genom webbläsaren exempelvis - ta bort det sen om det känns som en säkerhetsrisk). Då behöver du vara fylla i CVV-nummer sen.

Auto-fill på Nvidias sida är för övrigt lite knas. När jag fyllde i kortnummer ville den även ha det som lägenhetsnummer...

Jag hoppas också att banken registrerar överföringen snarast. Har på mitt konto beloppet som reserverat men inte draget så jag håller tummarna att det går fort. Hoppas att kortet också är reserverat så man inte blir utan och bara får en refund från banken.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimmuxx:

Det spelar nog ingen stor roll när exakt man bokade på releasedagen. Det är vilken tid som står i ens order som spelar roll för vilken köplats man har och den verkar ju vara lite slumpmässig. Det står 15:15 i min och jag beställde innan 15.

Yes det tror jag de flesta här är medvetna om, men nu har ju @quattromaniac skrivit at hans TUF OC håller på att packas trots att han beställt dagen efter vilket tyder på att Komplett inte har någon kö utan skickar ut beställningar på måfå.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Alltså, först är man i elände för att man fått leva på att F5:a nvidias hemsida i en vecka.

Nu har man "fått igenom" en beställning men med en del varningsklockor. så det känns fortfarande eländigt

Beställde sent ca 07:20, inget problem i varukorgen eller kassan, loggade in på mitt nvidiakonto som hade kvar kunduppgifterna från när jag köpte mitt 1080Ti back in the day.

Jag såg till att öppna kortet för alla internetköp innan jag tryckte beställ. Sagt och gjort pengarna reserverades efter bara någon minut.

Inget mejl eller skräppost har ännu anlänt. Det här verkar mest misstänkt då alla andra här verkar fått ett eller två mejl. Men statusen på ordern på hemsidan gick som sagt från "mottagen" till "väntar" och sen "bearbetning".

edit: har hittat mejlen och fick mejl nr 2 att köpet gått igenom kl 08:09

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Alltså, först är man i elände för att man fått leva på att F5:a nvidias hemsida i en vecka.

Nu har man "fått igenom" en beställning men med en del varningsklockor. så det känns fortfarande eländigt

Beställde sent ca 07:20, inget problem i varukorgen eller kassan, loggade in på mitt nvidiakonto som hade kvar kunduppgifterna från när jag köpte mitt 1080Ti back in the day.

Jag såg till att öppna kortet för alla internetköp innan jag tryckte beställ. Sagt och gjort pengarna reserverades efter bara någon minut.

Inget mejl eller skräppost har ännu anlänt. Det här verkar mest misstänkt då alla andra här verkar fått ett eller två mejl. Men statusen på ordern på hemsidan gick som sagt från "mottagen" till "väntar" och sen "bearbetning".

Fyllde du i rätt e-mail address?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Yes det tror jag de flesta här är medvetna om, men nu har ju @quattromaniac skrivit at hans TUF OC håller på att packas trots att han beställt dagen efter vilket tyder på att Komplett inte har någon kö utan skickar ut beställningar på måfå.

Jag har beställt vanliga TUF och inte TUF OC så tänkte bara att de fått in fler OC än vanliga eller att färre beställt OC men har du beställt OC så verkar det ju illavarslande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Alltså, först är man i elände för att man fått leva på att F5:a nvidias hemsida i en vecka.

Nu har man "fått igenom" en beställning men med en del varningsklockor. så det känns fortfarande eländigt

Beställde sent ca 07:20, inget problem i varukorgen eller kassan, loggade in på mitt nvidiakonto som hade kvar kunduppgifterna från när jag köpte mitt 1080Ti back in the day.

Jag såg till att öppna kortet för alla internetköp innan jag tryckte beställ. Sagt och gjort pengarna reserverades efter bara någon minut.

Inget mejl eller skräppost har ännu anlänt. Det här verkar mest misstänkt då alla andra här verkar fått ett eller två mejl. Men statusen på ordern på hemsidan gick som sagt från "mottagen" till "väntar" och sen "bearbetning".

Jag har ju fått första mailet och inget mer, står som väntar, reserverat belopp. Vet inte om det är så mkt bättre

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Skrivet av Toss3:

Yes det tror jag de flesta här är medvetna om, men nu har ju @quattromaniac skrivit at hans TUF OC håller på att packas trots att han beställt dagen efter vilket tyder på att Komplett inte har någon kö utan skickar ut beställningar på måfå.

Jo, det verkar lite skumt.... Ordern behandlas och är reserverad i lager. Grön. Får se, kanske ändras igen...

Visa signatur

ASUS ROG Strix z390-F Gaming__Corsair Vengeance 32GB
Intel i9 9900K+NZXT Z73__ASUS TUF GAMING RTX 3080 OC
2xM.2 512GB 1xM.2 1TB + 2,5TB ssd:er_Corsair HX1000i
LIAN LI O11D XL__ASUS ROG PG348Q_ASUS ROG CHAKRAM
Logitechprylar: G25, Z-4, G815 TACTILE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Alltså, först är man i elände för att man fått leva på att F5:a nvidias hemsida i en vecka.

Nu har man "fått igenom" en beställning men med en del varningsklockor. så det känns fortfarande eländigt

Beställde sent ca 07:20, inget problem i varukorgen eller kassan, loggade in på mitt nvidiakonto som hade kvar kunduppgifterna från när jag köpte mitt 1080Ti back in the day.

Jag såg till att öppna kortet för alla internetköp innan jag tryckte beställ. Sagt och gjort pengarna reserverades efter bara någon minut.

Inget mejl eller skräppost har ännu anlänt. Det här verkar mest misstänkt då alla andra här verkar fått ett eller två mejl. Men statusen på ordern på hemsidan gick som sagt från "mottagen" till "väntar" och sen "bearbetning".

Kan det vara så att mailet skickades till en epost som kanske inte använts sen back in the day?

Bäst för pulsen och mentala hälsan är nog att gå på order status på hemsidan, min ligger också på bearbetning.... Sen uppdaterar jag nu den sidan lite löjligt ofta....

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielwerner:

När lade du dina beställningar? Jag lade 19:e, vet inte om det är på tok för sent.

La beställningar
enl
15.09 på Webhallen
Komplett typ 14:56
Elgiganten typ 16:40

allt på release dagen

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av McFluffy:

Kan det vara så att mailet skickades till en epost som kanske inte använts sen back in the day?

Bäst för pulsen och mentala hälsan är nog att gå på order status på hemsidan, min ligger också på bearbetning.... Sen uppdaterar jag nu den sidan lite löjligt ofta....

Det gör vi alla Jag är fortfarande på väntar och med ett mail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

När beställde du, dag och tid?

Se tidigare svar

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattromaniac:

Jo, det verkar lite skumt.... Ordern behandlas och är reserverad i lager. Grön. Får se, kanske ändras igen...

Fast så kan det ju heller inte vara: Står det grönt ska det vara grönt. Kan ju vara att resten också ändrar så fort Komplett hinner bearbeta sig igenom hela kön.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Fyllde du i rätt e-mail address?

Din fråga fick mig ändå att fundera. Jo, rätt mejladress. MEN jag har liksom två gmail-adresser och är inloggad via den ena medan allt till den andra (min "vuxen människa med vuxen email"-adress som jag använde på butiken) ska vidarebefodras till en och samma inkorg oavsett.

Men skräppost verkar inte alltid göra det Så hittade nu två mejl från nvidia när jag gick in och bökade på det andra emailkontot. Samma som andra fått. Känner mig lite lugnare nu.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Din fråga fick mig ändå att fundera. Jo, rätt mejladress. MEN jag har liksom två gmail-adresser och är inloggad via den ena medan allt till den andra (min "vuxen människa med vuxen email"-adress som jag använde på butiken) ska vidarebefodras till en och samma inkorg oavsett.

Men skräppost verkar inte alltid göra det Så hittade nu två mejl från nvidia när jag gick in och bökade på det andra emailkontot. Samma som andra fått. Känner mig lite lugnare nu.

Attans, jag väntar på mail 2 som säger att betalningen gått igenom och att ordern går till bearbetas. Vilken bank har du? Jag har Mastercard via Swedbank

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Din fråga fick mig ändå att fundera. Jo, rätt mejladress. MEN jag har liksom två gmail-adresser och är inloggad via den ena medan allt till den andra (min "vuxen människa med vuxen email"-adress som jag använde på butiken) ska vidarebefodras till en och samma inkorg oavsett.

Men skräppost verkar inte alltid göra det Så hittade nu två mejl från nvidia när jag gick in och bökade på det andra emailkontot. Samma som andra fått. Känner mig lite lugnare nu.

Där ser man Då är allt som det ska vara

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Attans, jag väntar på mail 2 som säger att betalningen gått igenom och att ordern går till bearbetas. Vilken bank har du? Jag har Mastercard via Swedbank

Nordea och som nämnt, gick in på internetbanken innan jag köpte och flaggade kortet som "öppet för alla internetköp i 60 min"! Tänkte bra att göra i och med att det är Irländsk försäljare.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

@Teddis: Ok, missat det. Jag har inte behövt öppna mitt kort för betalning på nätet förut och köpt en massa med det tidigare utan problem.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falck1N:

Sen får man tänka på att det finns folk som avbryter sin beställning osv så kan finnas kort över.

Precis!

Skrivet av ronz:

Tack för att du förlänger leveranstiden åt oss andra behöver du 3st kort?

Klart jag behöver 3 kort om jag skall sitta och mine:a?
Det var det jag skrev i mitt inlägg eller?
Läser du min text med lite läsförståelse så sitter jag utan ett kort just nu.
Därav beställt från 3 olika sidor. Den leverantören som levererar först kommer jag självklart välja och sedan avbryta mina tidigare beställningar. Sen har jag även två vänner som lade sin beställningar sent så skulle mina kort dyka upp tidigare så kan dem lätt få dem resterande två

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattromaniac:

Komplett verkar ha fått in en hel del kort. Bokade ju ett TUF oc dagen efter släpp å den packas nu 😀

härligt, har en beställning på ett sånt kort, bra att kön rör sig frammåt

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem

Finn 5 fel!

Min telefon plingade precis till att Elgiganten hade RTX 3080 MSI Gaming X - Wohoo tänkte jag och sprang till datorn...
Alltså... vilka nollor elgiganten är, varför i hela världen handlar någon där?

"Sänkt pris".... leverans i Januari... ej bekräftad leverans...100 kort i weblager...lägg i kundvagn...

Sämst.se!

Finn fem fel, Elgiganten

Visa signatur

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

Precis!

Klart jag behöver 3 kort om jag skall sitta och mine:a?
Det var det jag skrev i mitt inlägg eller?
Läser du min text med lite läsförståelse så sitter jag utan ett kort just nu.
Därav beställt från 3 olika sidor. Den leverantören som levererar först kommer jag självklart välja och sedan avbryta mina tidigare beställningar. Sen har jag även två vänner som lade sin beställningar sent så skulle mina kort dyka upp tidigare så kan dem lätt få dem resterande två

Sure

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

@Teddis: Ok, missat det. Jag har inte behövt öppna mitt kort för betalning på nätet förut och köpt en massa med det tidigare utan problem.

Ah nä alla kort är väl lite olika gällande sånt. Har ett kreditkort där de verkligen inte verkar bry sig var när och hur jag köper saker. Men mitt kontokort är jävligt kinkigt. Är det inte en stor svensk butik så måste jag hålla på och preppa kortet inför köp

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heika_:

Någon annans order försvunnit ur netonnets köphistorik?
Mejlade precis dem får se vad dem säger, har alla andra mejl med ordernr kvar osv.

Vart ser du köphistorik hos netonnet?
Hittade
Min finns kvar!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Grim2you:

Min telefon plingade precis till att Elgiganten hade RTX 3080 MSI Gaming X - Wohoo tänkte jag och sprang till datorn...
Alltså... vilka nollor elgiganten är, varför i hela världen handlar någon där?

"Sänkt pris".... leverans i Januari... ej bekräftad leverans...100 kort i weblager...lägg i kundvagn...

Sämst.se!

Finn fem fel, Elgiganten

Felgiganten har fulat sig med saldon hela tiden tyvärr. Enda butiken så här långt som verkar ha gjort ett bra jobb är Netonnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Härligt att du förstod!

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Ah nä alla kort är väl lite olika gällande sånt. Har ett kreditkort där de verkligen inte verkar bry sig var när och hur jag köper saker. Men mitt kontokort är jävligt kinkigt. Är det inte en stor svensk butik så måste jag hålla på och preppa kortet inför köp

Kollade upp mina 2 kort för säkerhets skull och båda är öppna mot nätet. Dock ska man få en uppmaning om att godkänna via BankID, om sidan är Verified by Visa eller Mastercard securecode, detta hände inte så jag hoppas, om man får säga så, att Nvidia store inte är anslutna mot dessa. Annars har vi en förklaring varför min betalning inte går igenom men ingen lösning på hur man ska få igenom den.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grim2you:

Min telefon plingade precis till att Elgiganten hade RTX 3080 MSI Gaming X - Wohoo tänkte jag och sprang till datorn...
Alltså... vilka nollor elgiganten är, varför i hela världen handlar någon där?

"Sänkt pris".... leverans i Januari... ej bekräftad leverans...100 kort i weblager...lägg i kundvagn...

Sämst.se!

Finn fem fel, Elgiganten

Tjao elgiganten precis som många andra verkar ju ha problem att avgöra när korten kommer och hur många de får, jag har en order därifrån som blev flyttad från 25e till 30e september så de lär ju definitivt ha kort på väg in men de vet säkert inte hur många. Många andra hemsidor är ännu värre, tex proshop kunde inte ens säga vilken plats i orderkön jag har eller om de ens KAN leverera så många kort de mottagit beställningar på, utan svara bara att flera tusen beställt rtx 3080 och de skickar ut om de får in kort utan att nämna något om specifika modeller.

Permalänk

Enligt Kompletts support så ska jag räkna med att min köplats gäller från det klockslag min beställning gick igenom (15:01, som det först stod på min order) och inte det som står nu (15:19, då fick jag min bekräftelse och min order ändrades senare till det). Vet inte riktigt om eller hur jag ska tro på det, haha. Men så det är ju att ha i åtanke, till er andra.

Permalänk
Medlem

Är det någon här som överhuvudtaget fått ett 3080 från Elgiganten? Jag lade in en beställning i princip så fort som de öppnade upp kl. 16.32 (AUSS TUF, icke-OC) men har endast fått ett "Beräknat leveransdatum blir därför ändrat från Torsdag 24. September till Onsdag 30. September." mejl...

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2