Kortfilm från Star Wars: Squadrons gör mig taggad!

Permalänk
Medlem

Ge mig en remaster på X-Wing och TIE-fighter. Kanske kompletterade med nya, mer storydrivna kampanjer. Gärna Co-op, men ren mp i den här typen av spel är jag noll intresserad av.

Permalänk
Medlem

Blir taggad sen den dagen jag kan köpa KOMPLETTA spel från EA utan att behöva vänta ett par år för ett game of the year edition.

Permalänk
Medlem

Gillar Rogue Squadron-serien, och tror att det här kan vara riktigt häftigt i VR. Det jag däremot tycker är synd är planeters frånvaro. Jag vill ju återvända till planeter som Hoth och Tatooine och uppleva det i VR.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Alla väntar med köp för att se om dom lägger till mikrotransaktioner, sen köper ingen det eftersom det inte finns någon som spelar online.

Permalänk
Medlem

Vem inte giller star wars?! Men jag har väldigt liten förtroende i EA efter min deluxe version köp av BFV som var skit gjort. Har en spel listar av 5 st måste spelar innan allt annat köp kanske förutom Cyberpunk. Witcher 3, Bioshock series. Mass effect 2.+ 3. Metro 1-3(som jag läst boken redan) MGS5. Kanske I några år då.. 🤣🤣🤣

Visa signatur

>>X3D o sval=yeet^2!

Permalänk
Medlem

I somras såg jag en intervju med folk som gör Squadrons. Det var tydligt att de ville göra en modern version av Tie Fighter, från 1994 eller så. Jag spelade Tie Fighter via GOG för bara ett par år sedan, det var fortfarande bra - alltså på riktigt bra, inte bara nostalgibra. Om det här är bara 75 % så bra som Tie Fighter kommer jag älska det, och det jag sett hittills verkar lovande.

Det är i alla fall så att de försöker få det att framstå som X-Wing och Tie Fighter i modern skrud och det är en mycket bra början.

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Inväntar spänt recensioner. Likt många andra så är jag mycket skeptisk gällande EA, men C&C Remastered har mildrat det lite. Jag vill så gärna köra något likt X-Wing vs Tie Fighter i VR så det nnappt går att beskriva..

Håller tummarna hårt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparkar_boll:

Tänk dig att flyga en skvadron F-302 mot Anubis Deathgliders med uppdraget "Defend the ancient weapons platform in antarctica at all costs"!

Eller att få flyga 302:or mot Wraith Darts där scenariot är att Deadalus precis har kommit ut ur hyperspace och ska hjälpa Atlantis att stoppa de tre Hive-skeppen som attackerar i slutet på säsong 1 av Stargate Atlantis!!

Jag får gåshud bara jag tänker på ett potentiellt sådant spel!

Puddle jumpers och pyramid-skepp, det kan inte släppas snart nog!

För att hålla mig till ämnet lockar inte denna typ av spel nämnvärt, men jag blev desto mer intresserad av Jedi: Fallen Order. Synd att det inte finns på rea.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Så konstigt att jag hejade på tie fightern bara för att det var den man fick följa rent visuellt. Vi människor är så extremt lättpåverkade!

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Skrivet av eas@tetris:

Puddle jumpers och pyramid-skepp, det kan inte släppas snart nog!

För att hålla mig till ämnet lockar inte denna typ av spel nämnvärt, men jag blev desto mer intresserad av Jedi: Fallen Order. Synd att det inte finns på rea.

Puddle Jumpers som bombers!! Och BC-304:orna (Daedalus, Apollo, Odyssey etc.) och pyramid-skepp(Ha´tak-class) som skepp där man startar ifrån.

Och spelet ska börja med att man ser en cut-scene ur första person där man springer inuti respektive "lag:s" skepp (Tauri, Wraith och Goa´uld) och hoppar in i antingen en F-302, Wraith Dart eller Death Glider beroende på lag och sen trycker gubben på några knappar i skeppet under tiden som hangarportarna öppnar och därefter flyger skeppet iväg ut. Sen ute i rymden tar spelaren över och man hör autentisk dialog från respektive Commander (t.ex. Steven Caldwell om man startar från Daedalus eller Apophis om man kör som Goa´uld), så om man ska försvara SG1 när de håller på nere i antarktis så hör man från George Hammond "Defend that scout ship at all costs".

Tror vi kan ha en hel tråd med diverse folk som gillar Stargate som skulle kunna vara med och bidra till idéer kring ett sånt här spel

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av talonmas:

Så konstigt att jag hejade på tie fightern bara för att det var den man fick följa rent visuellt. Vi människor är så extremt lättpåverkade!

Fast Empire var ju den bra sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoad:

Ska bli kul att damma av mitt Oculus för det här.

Inledningsvis kommer bara HP Reverb att stödjas...

EDIT: Fel! HP Reverb stödet gäller bara MS Flight Simulator. PSVR och Rift S stöds fint av Squadrons enligt uppgift!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barsk66:

Inledningsvis kommer bara HP Reverb att stödjas...

Är du säker på att du inte blandar ihop detta med Microsoft flight sim? EA har rekommenderat Rift S eller PSVR. Inte för att det är förtroendeingivande, men då kan det ju inte vara ett Reverb exklusivt.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Jag är inte tillräckligt taggad och övertygad för att köpa det, men jag kommer köra det via EA Access. Varför skulle jag köpa ett spel när jag vet att jag förmodligen kommer känna mig "klar" efter en månads spelande.

Visa signatur

"Far and away the best prize life offers, is the chance to work hard at work worth doing"

Permalänk
Lego Master
Skrivet av anon5930:

#triggered!

Alltså hela den där videouppsatsen är ju bara till för att uppvigla folk som gillar Jedi. ^^
Logiken när han kommer fram till att Imperiet använde Alderaan för att "minimera" civila förluster genom att Obi-Wan säger "millions of people" vilket han tolkar som mindre än 2 miljoner. Mmmmmh. That's some A-grade maths, dude.

Askul.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Är du säker på att du inte blandar ihop detta med Microsoft flight sim? EA har rekommenderat Rift S eller PSVR. Inte för att det är förtroendeingivande, men då kan det ju inte vara ett Reverb exklusivt.

Tack för det tillrättasmiskandet!
Du har helt rätt där, blandade ihop just nämnda spel.

Permalänk
Medlem

Som alla redan nämnt så förväntar man sig en skamlös cashgrab.... Det var länge sedan man orkade med EA..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shudnawz:

#triggered!

Alltså hela den där videouppsatsen är ju bara till för att uppvigla folk som gillar Jedi. ^^
Logiken när han kommer fram till att Imperiet använde Alderaan för att "minimera" civila förluster genom att Obi-Wan säger "millions of people" vilket han tolkar som mindre än 2 miljoner. Mmmmmh. That's some A-grade maths, dude.

Askul.

Verkligen! Ett tag sedan jag såg den nu men ett minst sagt kreativt vinklande av fakta för att ge rätt bild av olika händelser. Måste nog se den i helgen faktiskt.

Permalänk
Medlem

Nu står det 12 timmar kvar till release på Steam. Inte för att jag varken har tid eller lust att spela ett nytt spel först av alla. Men jag hoppas verkligen att det blir bra. Så sugen på att flyga runt i VR och döda rebeller.

https://store.steampowered.com/app/1222730/STAR_WARS_Squadron...

Hype!

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Hela prologen i VR släppt på Youtube! https://www.youtube.com/watch?v=MD54rgbn6ZI

Ser helt fantastiskt ut!

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Jag väntar otåligt på att Webhallen ska skicka ut ett meddelande om att jag kan hämta mitt exemplar. Kom igen webbis, få tummen ur nu!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Den som hade tänkt köpa spelet via Epic Games Store ska nog avvakta lite, verkar som att spelet har problem där.
https://www.thesixthaxis.com/2020/10/02/star-wars-squadrons-e...

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Så... tror ni vi kan hoppas på ett snabbtest grafikprestanda här hos Sweclockers? Jag har förstått att det inte är särskilt krävande grafikkortsmässigt, men det är också ett starkt argument (för mig) för att skaffa VR och då lär kraven också höjas.

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Horvendile:

Så... tror ni vi kan hoppas på ett snabbtest grafikprestanda här hos Sweclockers? Jag har förstått att det inte är särskilt krävande grafikkortsmässigt, men det är också ett starkt argument (för mig) för att skaffa VR och då lär kraven också höjas.

Vi håller inte på med ett prestandatest just nu. Visste inte ens att det skulle släppas idag, och kan inte lova att vi gör ett senare heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Vi håller inte på med ett prestandatest just nu. Visste inte ens att det skulle släppas idag, och kan inte lova att vi gör ett senare heller.

Ok lite synd (för just mig), men tack ändå för svar!

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Woohoo, 10 timmars trial i EA Play. Dags att damma av VR ikväll.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Joysticks: Tac-2

Ska du spela igenom hela spelet med den?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Lego Master

Gick faktiskt och köpte det straight up igår.
Jag gillar det, speciellt estetiken i skeppen. Jag tycker många av GUI-elementen är lite väl stora, framförallt sikteskorset ser ut som det kommer från N64-eran. Inte hittat nåt bra sätt att råda bot på det, får prova att stänga av GUI-elementen helt ikväll och bara köra på instrumenteringen (vilket jag till stor del redan gjorde igår kväll). Tycker också att markörerna för target kunde ligga närmare skärmkanten så man har mer varning för när det är dags att sluta svänga. Nu ligger allt väldigt nära centrum på skärmen, och om man gör en riktigt snäv sväng är det lätt att överskjuta målet om man bara litar på markören för att veta var målet är.

Sen är det ju en aning konsolifierat såklart, men med en X52 Pro så tycker jag att jag ändå fick bra känsla i det. Man slipper autostraight i rollen.

En bisarr jävla grej är att de SOM STANDARD har inverterat joystick-pitchen, dvs att dra spaken bakåt gör att skeppet dyker. Vem fan tyckte att det var ett rimligt sätt att göra det på? Antar att det har sin grund i handkontroller och mus, men ändå. Ge det en egen inställning för helvete. Sen tycker jag VR-concorden är lite väl krystad, för alla oss utanför VR ser det bara sjukt konstigt ut. Men det är mindre gnäll, själva flygningen är riktigt nice.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Ska du spela igenom hela spelet med den?

Pfff... man kör med Wico Red Ball till flygspel!

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."