3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av stoffe9301:

Retsamt att Elgiganten listar korten som "i lager" på sin sida och via Prisjakt/Pricerunner, har de verkligen så få bokningar så att de kan bygga lager??
https://i.imgur.com/acqITx0.png
Edit: bättre bild

man vet inte vad man ska tro me elgiganten, dels e man säker på de bluffar om sitt lager men samtidigt tror jag de borde få fram kort innan januari.. väääldigt svävande

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem

Beställde förövrigt ASUS tuf OC 3080 på elgiganten typ 5 timmar efter släpp, fick detta för några dagar sen "Kära kund! Vi har desvärre fått in en försening av din order 27626643264, just nu är beräknad leverans januari 2021. Vi beklagar detta och önskar dig en fin dag!/Mvh Elgiganten"

Så antar jag lär få det före från de andra jag beställt.

Permalänk
Skrivet av Stacks:

Yep, när jag ringde till Elgiganten idag och pratade med supporten så frågade jag om just det, och fick till svar att det är antalet kort dom har beställt... Fick även info att ordern inte kommer att levereras 30e sept som tidigare informerats via SMS, utan jag kan förvänta mig leverans i Januari. Nåväl

Vilket kort beställde du?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av FortuN:

Beställde förövrigt ASUS tuf OC 3080 på elgiganten typ 5 timmar efter släpp, fick detta för några dagar sen "Kära kund! Vi har desvärre fått in en försening av din order 27626643264, just nu är beräknad leverans januari 2021. Vi beklagar detta och önskar dig en fin dag!/Mvh Elgiganten"

Så antar jag lär få det före från de andra jag beställt.

jag beställde morgonen efter lansering ett strix kort men har inte fått detta, bara det vanliga förseningsmailet att de ska skicka den 30e sep.. funderar på lägga nån order på typ dustin då de inte lär ha samma jättekö som typ inet

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

jag beställde morgonen efter lansering ett strix kort men har inte fått detta, bara det vanliga förseningsmailet att de ska skicka den 30e sep.. funderar på lägga nån order på typ dustin då de inte lär ha samma jättekö som typ inet

Asus strix kortet har väl inte ens släppts ännu av Asus?
Iallafall som det nämnts säkert 100 tals gånger tidigare här, lita inte Elgiganten och deras 100+ I lager. Dom har inte dessa utan det är något med deras system.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Beställde förövrigt ASUS tuf OC 3080 på elgiganten typ 5 timmar efter släpp, fick detta för några dagar sen "Kära kund! Vi har desvärre fått in en försening av din order 27626643264, just nu är beräknad leverans januari 2021. Vi beklagar detta och önskar dig en fin dag!/Mvh Elgiganten"

Så antar jag lär få det före från de andra jag beställt.

Undrar varför inte fler fått det mailet? Kanske det bara berör TUF OC?

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Vilket kort beställde du?

Strix OC!

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Undrar varför inte fler fått det mailet? Kanske det bara berör TUF OC?

Fick det på sms. Dem hade försökt ringt innan men hann ej svara.

Permalänk

Fick detta för mindre än en minut sedan. Ett 3080 Ventus OC gäller det.

Citat:

Hej!

Detta är en automatisk information från Elgiganten gällande order ****-*******

En försening har uppstått och vi kommer dessvärre inte att kunna leverera ordern i tid.
Beräknat leveransdatum blir därför ändrat från Onsdag 30. September till Måndag 5. Oktober.
Kontakta kundservice på 0771-115 115 om den nya tiden inte passar, eller om du önskar hjälp med att ändra din order.
Du kan också besöka elgiganten.se/kontakt för information om våra andra kontaktvägar.

Vi beklagar den inträffade förseningen!

Mvh Elgiganten

Nåja...det är i alla fall inte Januari...än.

Visa signatur
Permalänk
Viking
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Fick detta för mindre än en minut sedan. Ett 3080 Ventus OC gäller det.

Nåja...det är i alla fall inte Januari...än.

Fick samma. Mitt gäller ett Gaming X trio.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Fick samma. Mitt gäller ett Gaming X trio.

Samma här

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

Elgiganten, 3080 TUF OC, 5 oktober här också...

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Beställde förövrigt ASUS tuf OC 3080 på elgiganten typ 5 timmar efter släpp, fick detta för några dagar sen "Kära kund! Vi har desvärre fått in en försening av din order 27626643264, just nu är beräknad leverans januari 2021. Vi beklagar detta och önskar dig en fin dag!/Mvh Elgiganten"

Så antar jag lär få det före från de andra jag beställt.

Du verkar vara den enda som fått januari 2021. Troligtvis också enda som fått rätt datum?

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Fick detta för mindre än en minut sedan. Ett 3080 Ventus OC gäller det.

Nåja...det är i alla fall inte Januari...än.

Samma här med mitt Asus Tuf. Får väl hoppas att de inte fortsätter skicka sånahär meddelanden ända in i Januari. Börjar bli lite frustrerande detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romuhousu:

Samma här med mitt Asus Tuf. Får väl hoppas att de inte fortsätter skicka sånahär meddelanden ända in i Januari. Börjar bli lite frustrerande detta

Personligen tror jag inte Elgiganten kommer få in kort förrän januari.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

De flesta distributörer fick/får leveranser 24:e - 26:e, idag och imorgon, 2:a Oktober, 5:e Oktober, 9:e Oktober, slutet på Oktober, och osäkert därefter.

Permalänk
Medlem

Fick precis mail från Elgiganten att nytt datum är 5/10. Från 30/9. Strix OC

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk

Fick också meddelande om flyttad leveransdatum på ett gigabyte Eagle, gick in och fråga supporten vad jag kunde förvänta mig, fick detta som svar:

” Jag förstår dig, vi har hög efterfrågan på dessa kort, och utbudet är ej lika stort, vi kan ej garantera om du skulle får det 3-5 dagar efter 30:e eller innan jan. 2021.”

Permalänk
Medlem

Asus har fortfarande inte släppt Strix serien i varken 3080 eller 3090. Så vad ÅF än säger för datum så är det bluff. För korten finns inte på marknaden. När Asus väl går ut med en releese då kan ni börja ifrågasätta ÅF om leverans tid. I nuläget är det bara Asus som vet. Och dem har sagt förhoppningsvis denna veckan.

Permalänk
Skrivet av Toss3:

Personligen tror jag inte Elgiganten kommer få in kort förrän januari.

Oh well. Blir väl tillfälle att se vad AMD kommer med då innan man får hem det här jäkla kortet haha

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Fick samma meddelande, att mitt Eagle kommer den 5'e oktober. Men det verkar ju väldigt oklart när det kommer, om det kommer överhuvudtaget

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Fick detta för mindre än en minut sedan. Ett 3080 Ventus OC gäller det.

Nåja...det är i alla fall inte Januari...än.

Samma här för ett PNY RTX 3080 10GB XLR8 Gaming EPIC-X (super löjligt namn för ett kort som ser typ lika löjligt ut).

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Denna lanseringen alltså. Den är ju under all kritik. Bottar, inga kort, "felaktiga" kort. Känns verkligen som Nvidia stressat ut denna lansering. Inte mycket rätt alls faktiskt. Kul att korten är bra åtminstone (om dom nu kunnat gå att få tag i)!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk

Jag fick meddelande från Inet föra veckan:

"Vi har för närvarande inget preliminärt leveransdatum på när produkten kommer in i lager till oss men vi uppdaterar dig löpande.

Om du önskar att vänta på leverans behöver du inte göra någonting och vill du istället byta till en annan produkt kan du göra det genom att svara på detta mail."

Beställning var 3 timmar efter lanseringen.

Permalänk
Medlem

Som alla andra fick jag uppdatering från Elgiganten idag, 6/10 nytt datum (bor en bit norröver så säkert därav 6:e och inte 5:e) TUF ej OC

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem

Inväntar fortfarande uppdatering från elgiganten.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Inväntar fortfarande uppdatering från elgiganten.

Vilken modell och vilken tid har du beställt?

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Vilken modell och vilken tid har du beställt?

ventus oc, kvällen 18e.
Läste dock på reddit att MSI hållt tillbaka leveranser, så känns som att allt eller inget...

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Skrivet av sitrus:

Fick samma meddelande, att mitt Eagle kommer den 5'e oktober. Men det verkar ju väldigt oklart när det kommer, om det kommer överhuvudtaget

samma... Känns som de kör fulspel bara för att få så mkt leveranser/försäljning som möjligt..

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av DjBeowolf:

samma... Känns som de kör fulspel bara för att få så mkt leveranser/försäljning som möjligt..

Pratade med supporten och tydligen har de 2 leveranser. En nu i oktober och sen kommer nästa i Januari. Om det bara gäller Eagle eller alla modeller låter jag vara osagt.