3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Såklart är det Elgiganten som inte inkluderar det.

Dock jäkligt skumt då dom står som partner på nVidias hemsida

Permalänk

Huh, bokade om mitt TUF OC till ett Gigabyte gaming OC på Inet, och istället för att stå som gul orderstatus som det gjorde på TUFen så är den nu grön (Delvis bokad) på Gigabyten

Permalänk
Skrivet av Lofman:

Är det någon dom har koll på om watchdogs och geforce now ingår även i köp från ex. elgiganten?

står såhär på kvittot

Leveranstyp: Postal Services
Geforce kod Error: No Reference found.
Besök: https://bit.ly/3c1rArg
Utgångsdatum: 20.11.30
En värdekod per kund. Gäller endast nya Geforce konton.
WatchDogs kod Error: No Reference found.
Besök: https://bit.ly/3c1rArg
Utgångsdatum: 20.11.30
En värdekod per kund. Gäller endast nya WatchDogs konton.

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem

Kontaktade elgiganten support och frågade angående min pdf kvitto. Det hade strulat och de skickade kvittot nu. När jag checkar akutell leveransstatus står det som er andra;

1 215369 ASUS GeForce RTX 3080 10GB GDDR6X TUF OC Postal Services : 20.09.30
23. sep, kl. 13:29 - Postal Services : 20.09.30
1 POSTALPICKUP Paket Postal Services : 20.09.30
23. sep, kl. 13:29 - Postal Services : 20.09.30

Nu beställde jag 23:e, tror att det är för bra för att vara sant...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flippen00:

Nej det gör det inte (om man ska lita på deras kundtjänst) frågade det när jag beställde mitt TUF OC och fick då svaret att det ej skulle ingå

Jo det gör det, fick mina koder skickade till mailen direkt när jag lade ordern

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Skrivet av Casten83:

Jo det gör det, fick mina koder skickade till mailen direkt när jag lade ordern

Inte jag iallafall, fick inte ett smack, snackade även med supporten som sa att man inte fick det, man vad kul för dig att du fick det iallafall!

Permalänk
Medlem

Ingår Watch Dogs via Webhallen?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flippen00:

Inte jag iallafall, fick inte ett smack, snackade även med supporten som sa att man inte fick det, man vad kul för dig att du fick det iallafall!

Kolla din skräppost, mitt hamnade där

i pdf (kvittot)

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casten83:

Kolla din skräppost, mitt hamnade där

i pdf (kvittot)

Jag har två st mail, en beställningsbekräftelse och en leveransuppdatering.
I beställnnigsbekräftelsen finns bara en ångersrätts pdf.
I leveransuppdateringen finns ett kvitto, men inget om spel/geforce now.
inget i skräppost heller.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Skrivet av Lofman:

Jag har två st mail, en beställningsbekräftelse och en leveransuppdatering.
I beställnnigsbekräftelsen finns bara en ångersrätts pdf.
I leveransuppdateringen finns ett kvitto, men inget om spel/geforce now.
inget i skräppost heller.

Samma för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaius Julius Caesar:

16:28, fick nu sms om 5:e

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Skrivet av Casten83:

16:28, fick nu sms om 5:e

Inget sms här förutom försening till 9/30 från Elgiganten.

Permalänk
Medlem

satt just å deppa att jag inte fick ett kort i 30e batchen
så Pling sa telefonen

"Vi har fått info om ett paket från Netonnet till Instabox Telefonplan ICA Supermarket. Netonnet har begärt att vi verifierar din identitet. Det gör du enkelt med BankID på länken nedan. Frågor? Besvara bara detta sms!"

Permalänk
Skrivet av MrB123:

satt just å deppa att jag inte fick ett kort i 30e batchen
så Pling sa telefonen

"Vi har fått info om ett paket från Netonnet till Instabox Telefonplan ICA Supermarket. Netonnet har begärt att vi verifierar din identitet. Det gör du enkelt med BankID på länken nedan. Frågor? Besvara bara detta sms!"

vilket kort från netonet hade du beställt, och vilket datum?

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Msi ventus
beställt den 17
hade länken sparad så jag gissar att det var en tidigt beställning

nån som vet om kortet är ok ?
hade ju beställt ett TUF idag men då kändes det rätt

Permalänk
Skrivet av MrB123:

satt just å deppa att jag inte fick ett kort i 30e batchen
så Pling sa telefonen

"Vi har fått info om ett paket från Netonnet till Instabox Telefonplan ICA Supermarket. Netonnet har begärt att vi verifierar din identitet. Det gör du enkelt med BankID på länken nedan. Frågor? Besvara bara detta sms!"

Skrivet av Blacksheep:

vilket kort från netonet hade du beställt, och vilket datum?

Samma här. Gav upp på alla andra hemsidor på release dagen, men kände på kvällen att jag ändå ville säkra ett kort för 7900kr, så får det komma när det kommer. Så 19:27 la jag beställning på Rtx3080 3x Ventus OC och har nu fått sms om att det är skickat och landar på torsdag. Nu i efterhand verkar det som priset stannar på 7900kr, på dessa. Hade väl egentligen velat ha TUF istället

Permalänk
Medlem

Tack!
Fick ett av dessa, ska vara postat. Hade inte alls tänkt mig ett Gigabyte. Men jag får ett kort iaf

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk
Medlem

Netonnet

Fick precis Mail från Netonnet om att mitt kort är på väg, leverans imorgon till ombud ca 1530 🎉

Beställde därifrån 15.00 den 18:e

Geforce rtx 3080 gaming OC

Vågar inte bli för glad förrän jag har det i handen ....

Permalänk
Medlem

Inet verkar få lager på Gigabyte Gaming OC relativt ofta. La en back-up beställning där d. 25 när jag insåg att Komplett och Elgiganten luras med datum. Skickades idag! Blir alltså spelande för fullt resten av veckan. Perfekt timing också när jag precis fått mejl om att betala för min Valve Index 😄

Permalänk
Medlem

Beställde mitt kort på elgiganten den 23e ~14.58. Får mitt Strix O.C 3080 imorgon. Informationen på reddit verkar som det stämde att de hade fått in 960 asus kort (både tuf och strix). Har infon både i postnords app & elgigantens egna spårning :D!

Edit: Fick ingen watch dogs legion kod eller annat därtill, kvittar för min del. Kanske kommer när jag betalar fakturan? I don't know

Permalänk
Skrivet av Fanzer:

Beställde mitt kort på elgiganten den 23e ~14.58. Får mitt Strix O.C 3080 imorgon. Informationen på reddit verkar som det stämde att de hade fått in 960 asus kort (både tuf och strix). Har infon både i postnords app & elgigantens egna spårning :D!

Edit: Fick ingen watch dogs legion kod eller annat därtill, kvittar för min del. Kanske kommer när jag betalar fakturan? I don't know

Fan nu vart man lite avis! Beställde mitt TUF OC den 22a, hoppas att det snart plingar till i telefonen haha xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fanzer:

Beställde mitt kort på elgiganten den 23e ~14.58. Får mitt Strix O.C 3080 imorgon. Informationen på reddit verkar som det stämde att de hade fått in 960 asus kort (både tuf och strix). Har infon både i postnords app & elgigantens egna spårning :D!

Min beställning har bara flyttats fram igen och igen. Jag var oerhört besviken och avbeställde nu när jag inte kunnat få något tydligt svar från dem om det nya datumet verkligen stämde. Bra att höra att någon iaf haft succé med dem, har aldrig haft annat än positiva upplevelser innan detta. Grattis till kortet helt enkelt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flippen00:

Fan nu vart man lite avis! Beställde mitt TUF OC den 22a, hoppas att det snart plingar till i telefonen haha xD

Jag har beställt TUF kortet också från Elgigaten 17:e dock senare på dagen och väntar fortfarande. Fick sms att datumet är flyttat till 5:e okt så vi får se. Sitter med mitt Intel kort då 1080Ti såldes innan release

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Beställde från Webhallen 15:05 och fick ett (ventus OC) idag (De fick bara in två kort enligt han i butiken).
Dock så fick jag fingrarna på ett bättre kort och sålde detta.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Skrivet av Damir2d:

Jag har beställt TUF kortet också från Elgigaten 17:e dock senare på dagen och väntar fortfarande. Fick sms att datumet är flyttat till 5:e okt så vi får se. Sitter med mitt Intel kort då 1080Ti såldes innan release

Har dock inte fått något sms eller mejl om att min order blivit framflyttad vilket jag tycker är extremt skumt

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrB123:

Intresant
kanske är det så att dom kommer till dom den 30 och sen skickas vidare
dock känns det oseriöst att sätta samma datum på all leverantörer
så kanske inte

Ja högst oklart, då första förseningsmailet kom så hade jag en dag senare även där än va de flesta hade.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebben:

Ja högst oklart, då första förseningsmailet kom så hade jag en dag senare även där än va de flesta hade.

Tror detta kan bero på att deras system kanske räknar in leveranstiden. (som i ditt fall kanske tar en dag extra)

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Tror detta kan bero på att deras system kanske räknar in leveranstiden. (som i ditt fall kanske tar en dag extra)

Ja så tänker jag också att det är

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem

Pratade med elgigantens ktj tidigare idag, enligt henne får elgiganten inga asuskort ALLS på lager utan de skickas direkt från asus. Hon visste absolut ingenting om förväntad leveranstid och satt på 0 info. Beställde 18e, inte hört ett jota efter sms om att det skulle komma 1a okt. Kanske blir uppdaterad jag också imorgon eller övermorgon, ingenting har dykt upp i min postnordapp i alla fall.

Visa signatur

ZOTAC 3080 Trinity OC | 5800x3d | 32GB B-die 3800mhz@CL14 | LG B1 77" OLED

Permalänk
Medlem

Beställde TUF OC den 22a. Har inte fått någon ny leveranstid än
Detta står för mig
22. sep, kl. 20:13 - Postal Services : 20.09.29
23. sep, kl. 08:21 - Postal Services : 20.09.30

Visa signatur

Lian Li O11D | AMD Ryzen 7 3700X | ASUS ROG Strix B550-E Gaming | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC| 32GB DDR4 3200MHz