3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av sitrus:

Pratade med supporten och tydligen har de 2 leveranser. En nu i oktober och sen kommer nästa i Januari. Om det bara gäller Eagle eller alla modeller låter jag vara osagt.

Okej då är de bara att vänta och hoppas..

Permalänk
Medlem

Har inte fått något nytt sms från Elgiganten om att min leverans har blivit flyttad från den 30:e September. ( 3080 tuf oc )

Vet ej om det är ett bra eller dåligt tecken

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av Ceogar:

Har inte fått något nytt sms från Elgiganten om att min leverans har blivit flyttad från den 30:e September. ( 3080 tuf oc )

Vet ej om det är ett bra eller dåligt tecken

Jag har ej fått något meddelande från Elgiganten än heller. (3080 tuf icke OC)

Permalänk
Skrivet av Gaius Julius Caesar:

Jag har ej fått något meddelande från Elgiganten än heller. (3080 tuf icke OC)

isåfall borde du få ett kolli id tänker man? De är ju imon den ska komma isf?

Permalänk
Skrivet av DjBeowolf:

isåfall borde du få ett kolli id tänker man? De är ju imon den ska komma isf?

Vi får se om jag får ett kolli id senare idag eller imorgon 🤞

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebben:

Som alla andra fick jag uppdatering från Elgiganten idag, 6/10 nytt datum (bor en bit norröver så säkert därav 6:e och inte 5:e) TUF ej OC

Intresant
kanske är det så att dom kommer till dom den 30 och sen skickas vidare
dock känns det oseriöst att sätta samma datum på all leverantörer
så kanske inte

Permalänk
Medlem

ni som inte har fått sms
kolla här vad det står

https://esc.elkjop.com/voucher?locale=sv_SE_elgiganten&close=...
det unika idet hittar ni på PDF kvittot

Permalänk
Skrivet av MrB123:

ni som inte har fått sms
kolla här vad det står

https://esc.elkjop.com/voucher?locale=sv_SE_elgiganten&close=...
det unika idet hittar ni på PDF kvittot

"1 215364 ASUS GeForce RTX 3080 10GB GDDR6X TUF GA Postal Services : 20.09.30"
"1 POSTALPICKUP Paket Postal Services : 20.09.30"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrB123:

ni som inte har fått sms
kolla här vad det står

https://esc.elkjop.com/voucher?locale=sv_SE_elgiganten&close=...
det unika idet hittar ni på PDF kvittot

Skrivet av Gaius Julius Caesar:

"1 215364 ASUS GeForce RTX 3080 10GB GDDR6X TUF GA Postal Services : 20.09.30"
"1 POSTALPICKUP Paket Postal Services : 20.09.30"

samma för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaius Julius Caesar:

"1 215364 ASUS GeForce RTX 3080 10GB GDDR6X TUF GA Postal Services : 20.09.30"
"1 POSTALPICKUP Paket Postal Services : 20.09.30"

Skrivet av Omega5509:

samma för mig

Nice
när beställde ni och vilket kort ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrB123:

Nice
när beställde ni och vilket kort ?

ett asus tuf på releasedagen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omega5509:

ett asus tuf på releasedagen

låter som du kommer få den

Permalänk
Medlem

Gaius & Meepxxx har ni post nords app i era telefoner? Har samma info som er när jag slår in mitt (Beställde ett Strix O.C) och fick sms förra veckan om leverans den 30e.

I morse ploppade det upp ett paket i min postnord app som skickas från Nederländerna (vet ej om det är elgigantens lager, står inte heller specifikt att det är Elgiganten, men har inga andra beställningar på gång) på 2.1kg (asus kortets vikt är ~1.7kg enligt hemsidan). Dock endast electronic shipping instructions so far. Antar att paketet kommer in där idag

Permalänk
Medlem

"1 215371 ASUS ROG STRIX RTX3080 10G GAMING Postal Services : 20.10.05
1 POSTALPICKUP Paket Postal Services : 20.10.05 "

Beställning gjordes på releasedagen. Blev flyttat från 09/30. Osannolikt att man får se ett kort innan November.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fanzer:

Gaius & Meepxxx har ni post nords app i era telefoner? Har samma info som er när jag slår in mitt (Beställde ett Strix O.C) och fick sms förra veckan om leverans den 30e.

I morse ploppade det upp ett paket i min postnord app som skickas från Nederländerna (vet ej om det är elgigantens lager, står inte heller specifikt att det är Elgiganten, men har inga andra beställningar på gång) på 2.1kg (asus kortets vikt är ~1.7kg enligt hemsidan). Dock endast electronic shipping instructions so far. Antar att paketet kommer in där idag

Nope har inte deras app tyvärr. så får vänta å se imorrn. spännande, som jul när man va liten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omega5509:

Nope har inte deras app tyvärr. så får vänta å se imorrn. spännande, som jul när man va liten!

Tror inte leveransen kommer vara framme imorrn om inte de har en chaufför som kör hela natten, sen ska paketet även sorteras i Sverige, förväntar mig torsdag/fredag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaius Julius Caesar:

"1 215364 ASUS GeForce RTX 3080 10GB GDDR6X TUF GA Postal Services : 20.09.30"
"1 POSTALPICKUP Paket Postal Services : 20.09.30"

Skrivet av Omega5509:

samma för mig

Vad har ni för klockslag på er beställning? Det står på kvittots rad för ordernr.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Vad har ni för klockslag på er beställning? Det står på kvittots rad för ordernr.

Mvh

16:32
Elgiganten Asus TUF 3080

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Skrivet av Aeig:

Vad har ni för klockslag på er beställning? Det står på kvittots rad för ordernr.

Mvh

16:17

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Då har dom säker fått en leverans idag. Någon som fått kort från Inet denna veckan?

Permalänk
Medlem

Beställde ett gigabyte gaming oc 3080 22:a från inet och fick precis upp den postnord-appen! Grymt förvånad att det gick såpass fort, även om det verkar vara en av de mindre bra modellerna så är det helt klart bättre än inget

Visa signatur

EVGA RTX 3090 FTW3 | i7 12700K | 32GB DDR5
Laptop: Razer Blade 15 RTX2070MQ
VR: Pimax 8KX, Quest2, Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av Astyrna:

Då har dom säker fått en leverans idag. Någon som fått kort från Inet denna veckan?

Varför ska dom vara så satans långa för??

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrB123:

ni som inte har fått sms
kolla här vad det står

https://esc.elkjop.com/voucher?locale=sv_SE_elgiganten&close=...
det unika idet hittar ni på PDF kvittot

SMS? På min orderhistorik står det bara "reserverad" när jag går in till Elgiganten. Ingen PDF kvitto heller. Nu beställde jag sent också 23:e septemnber och får skylla mig själv...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem

Ute galet sent, men om man vill ha ett 3080 snabbast möjligt (vet att det lär ta veckor ändå)

Vilka butiker tror ni det är högst chans på, har inte hunnit följa alla trådar riktigt. Samt gärna en av de mer rimligt prisade modellerna, skippar nog Strix

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeppan:

Ute galet sent, men om man vill ha ett 3080 snabbast möjligt (vet att det lär ta veckor ändå)

Vilka butiker tror ni det är högst chans på, har inte hunnit följa alla trådar riktigt. Samt gärna en av de mer rimligt prisade modellerna, skippar nog Strix

Har tyvärr inget bra svar, men du kan nog snarare vänta dig månader.
Bästa chansen att få ett snabbt är nog att hänga på nvidias sida, men det är ett heltidsjobb.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk

Haha, såg att de låg inne när du skrev men några minuter senare var de borta! Går åt som tusan nu trots rejäla priser

Visa signatur

7950X, X670E Hero, 64 GB 5200MHz
Macbook Pro M3 Max, 64 GB

Permalänk
Medlem

Är det någon dom har koll på om watchdogs och geforce now ingår även i köp från ex. elgiganten?

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Skrivet av Lofman:

Är det någon dom har koll på om watchdogs och geforce now ingår även i köp från ex. elgiganten?

Nej det gör det inte (om man ska lita på deras kundtjänst) frågade det när jag beställde mitt TUF OC och fick då svaret att det ej skulle ingå

Permalänk
Viking
Skrivet av Flippen00:

Nej det gör det inte (om man ska lita på deras kundtjänst) frågade det när jag beställde mitt TUF OC och fick då svaret att det ej skulle ingå

Såklart är det Elgiganten som inte inkluderar det.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz