Hela Iphone 12-uppställningen hittar ut på webben

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhN322:

Ja jo det är riktigt skumt att de inte kan fixa nånting som många redan klarat av. Spekulationer är att de vill implementera nån form av teknik för att dra ner på hz när den inte behövs för att spara på batteriet, likt som de gör med nyare Apple Watch.

Ja, de har ju redan klarat av det på klockan och deras surfplatta. Det borde fungera på telefonerna nu. Men vi får se. Det är bara att hoppas på att de överraskar nu på tisdag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Du har fel.

Ingen 90/120 Hz skärm.
Ingen fingeravtrycksläsare.
Stor ful notch.
Väldigt seg "snabbladdare" samt finns kvar 5W laddare t.o.m
De kommer ta bort laddare o hörlurar i kartong.

Det är bara några saker som jag snabbt kom på som är specifikt iPhone.

Glöm inte usb-c. Gissar på att det är problemet med snabbladdning också, att lightningkontakten inte klarar av hur mycket som helst (jag gissar). Apple går verkligen bara på buzzwordet 5G i år, antar att det säljer bättre än att faktiskt komma med några funktioner som folk har användning av och gör telefonen bättre. 5G kommer vara användbart om 3-5 år (återigen, jag gissar) för vanligt folk!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Herregud vad trötta iPhone 12 lineupen verkar.

"Innovation" var det?

Gäsp...

Så liten mobil som 5.4 tum är de i alla fall ensamma om. Bakåtinnovasion men en bra sådan för oss som inte gilla "Big is better". Jag har nu räknat på priset med hjälp av rykten och prisbilden på iPhone 11 och 9 000 kr för en 128 GB Mini i Sverige ($699 i USA + taxes) känns lite Nej Tack, men vill man nedgradera storleken från OnePlus har man inte mycket val. Beställde en Pixel 4a från Tyskland men fick avslag av Google och DHL när den skulle skickas. Fuck Google!

Kan någon tala om varför en Apple mobil som med Svensk Moms och valutaväxling spekulativt skulle kosta 7 775 kr spekulativt kostar 9 000 kr i Sverige? Inte tar väll lustigkurrarna Copy Swede 1 225 kr?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhN322:

Ja jo det är riktigt skumt att de inte kan fixa nånting som många redan klarat av. Spekulationer är att de vill implementera nån form av teknik för att dra ner på hz när den inte behövs för att spara på batteriet, likt som de gör med nyare Apple Watch.

Det handlar inte om det och det är inte alls många som klarat av vad Apple försöker göra. Såvitt jag vet har ingen gjort det hittills. Apples kravlista lär se ut ungefär såhär:

Det ska bara funka och alltid vara på - inget ändra till 60Hz för att spara batteri eller att det bara funkar på lägre upplösning, Användaren ska inte behöva göra någonting.

Måste funka med ProMotion. Notera här att ProMotion har ett väldigt brett intervall.

Hög energieffektivitet. Apple lär sikta på samma batteritid utan att skeppa telefoner med större batteri.

Konsekventa färger. Stort problem med OLED och variabel uppdateringsfrekvens.

Konsekvent ljus utan problem i mörka miljöer. Också ett stort problem med OLED och variabel uppdateringsfrekvens.

Apple kommer i vanlig ordning inte rusa efter den senaste tekniken utan lanserar den först när den möter deras krav.