För oss som söker Nvidias RTX 3080/3090 Founders Edition

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Teddis:

@Webhallen Har nvidia varit i kontakt med er ang att sälja Founders Edition ännu?

(Worth a shot)

Det hade ju vart riktigt najs, snarare jag som jagar dom 😅

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Det är märkligt att de inte har annonserat en partner för Sverige än. Snart släpps 3070 och utöver Storbritannien och Frankrike så saknar större delen av Europa någon retailer för FE korten...

Visa signatur

Ghost S1 ••• EVGA XC3 ULTRA RTX 3080 ••• AMD 5800X3D ••• X570 I AORUS PRO WIFI ••• Corsair SF750 ••• Samsung 970 EVO Plus NVME ••• Corsair Vengeance LPX Black 32GB

Permalänk
Medlem

Komplett låter väl mest vettigaste för Norden?

Eller varför inte Elgiganten! Då kommer det ju finnas 100+ kort i lager konstant

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Komplett låter väl mest vettigaste för Norden?

Eller varför inte Elgiganten! Då kommer det ju finnas 100+ kort i lager konstant

Nu droppa ett gäng 3080 FE-kort på notebooksbilliger via den tyska Nvidia-shopen. Så de händer iaf grejer ute på kontinenten...

Visa signatur

Ghost S1 ••• EVGA XC3 ULTRA RTX 3080 ••• AMD 5800X3D ••• X570 I AORUS PRO WIFI ••• Corsair SF750 ••• Samsung 970 EVO Plus NVME ••• Corsair Vengeance LPX Black 32GB

Permalänk
Permalänk
Medlem

Detta var mellan 1408-1428 ca.

https://www.notebooksbilliger.de/nvidia+geforce+rtx+3080+foun...

De levererar bara till Tyskland, Nederländerna och Österrike så mitt köp gick aldrig igenom.

Visa signatur

Ghost S1 ••• EVGA XC3 ULTRA RTX 3080 ••• AMD 5800X3D ••• X570 I AORUS PRO WIFI ••• Corsair SF750 ••• Samsung 970 EVO Plus NVME ••• Corsair Vengeance LPX Black 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av samvetet:

Detta var mellan 1408-1428 ca.

https://www.notebooksbilliger.de/nvidia+geforce+rtx+3080+foun...

De levererar bara till Tyskland, Nederländerna och Österrike så mitt köp gick aldrig igenom.

Just fan ja, glömde att de köps upp direkt.

Permalänk
Medlem

Suck !........ När jag läser denna tråd blir jag bara så trött. Hoppas verkligen AMD har något riktigt bra att visa på Onsdag. Allt som har med Nvidia och 30xx är helt efterblivet. Hade till och med köpt kontakter och verktyg och tillverkat en specialkabel för att passa deras FE kort. (Sämsta köpet på länge) Så säker på att köpa Nvidia var jag för en månad sedan. Jag har blivit anti Nvidia efter detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus112233:

Suck !........ När jag läser denna tråd blir jag bara så trött. Hoppas verkligen AMD har något riktigt bra att visa på Onsdag. Allt som har med Nvidia och 30xx är helt efterblivet. Hade till och med köpt kontakter och verktyg och tillverkat en specialkabel för att passa deras FE kort. (Sämsta köpet på länge) Så säker på att köpa Nvidia var jag för en månad sedan. Jag har blivit anti Nvidia efter detta.

Förstår ju att det är trist att bli utan en produkt man hypat över men ser inte hur AMD Ska kunna vara immuna mot det nya normala hur de nu själva väljer att göra?

Permalänk
Medlem

Har justerats en hel del på nvidia.com, även svenska sidan, så ska bli intressant att se vad som händer kl 14. 3070 FE hos Digitalriver eller en svensk ÅF förhoppningsvis

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Verkar som Nvidia shat the bed ännu en gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Har justerats en hel del på nvidia.com, även svenska sidan, så ska bli intressant att se vad som händer kl 14. 3070 FE hos Digitalriver eller en svensk ÅF förhoppningsvis

Verkar som inga FE såldes via Nvidias hemsida, inga FEs i Sverige öht idag verkar det som?

Visa signatur

Ghost S1 ••• EVGA XC3 ULTRA RTX 3080 ••• AMD 5800X3D ••• X570 I AORUS PRO WIFI ••• Corsair SF750 ••• Samsung 970 EVO Plus NVME ••• Corsair Vengeance LPX Black 32GB

Permalänk
Medlem

Jag ser inte en enda beställningsmöjlighet på FE kort på Nvidias svenska hemsida. Gissar att det är kört då för både 3070/3080..?

Visa signatur

Cooler Master MasterBox NR200P | Asus ROG Strix Z490-I Gaming | Intel Core i7 10700K | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro DDR4 3200MHz 32GB | Samsung 970 EVO Plus Series 1TB | Be Quiet! Pure Rock 2 Black | Corsair SF750 Platinum | LG UltraGear 34GN850 | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av samvetet:

Verkar som inga FE såldes via Nvidias hemsida, inga FEs i Sverige öht idag verkar det som?

Skrivet av Peak0001:

Jag ser inte en enda beställningsmöjlighet på FE kort på Nvidias svenska hemsida. Gissar att det är kört då för både 3070/3080..?

Deras besked var ju att dom endast ska säljas via ÅF. Dom har väl inte gått ut med att börja sälja FE via egen sida igen?
Så sjukt värdelöst.

Permalänk
Medlem

Ja var fan är FE 3070? Går det bara till utvalda länder? Nu skiter jag snart i Nvidia och går AMD. Känner inte för att lägga pengar på ett företag som sköter saker på det här sättet (lite mer info hade varit önskvärt så man slipper sitta och gissa och sen stå utan kort för man tror man kan få tag på ett FE)

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Deras besked var ju att dom endast ska säljas via ÅF. Dom har väl inte gått ut med att börja sälja FE via egen sida igen?
Så sjukt värdelöst.

Nä men om man ville ha FE varianterna i andra europeiska länder så skickades man vidare via Nvidia-shoppen. Så tippade på att det skulle vara något liknande i Sverige. Tror inte Scan, LDLC eller Notebooksbilliger meddelade i förväg heller.

Visa signatur

Ghost S1 ••• EVGA XC3 ULTRA RTX 3080 ••• AMD 5800X3D ••• X570 I AORUS PRO WIFI ••• Corsair SF750 ••• Samsung 970 EVO Plus NVME ••• Corsair Vengeance LPX Black 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Deras besked var ju att dom endast ska säljas via ÅF. Dom har väl inte gått ut med att börja sälja FE via egen sida igen?
Så sjukt värdelöst.

Men problemet är väl att inga ÅF säljer FE utan bara partnerkort? Är ju trots allt FE-tråden.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox NR200P | Asus ROG Strix Z490-I Gaming | Intel Core i7 10700K | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro DDR4 3200MHz 32GB | Samsung 970 EVO Plus Series 1TB | Be Quiet! Pure Rock 2 Black | Corsair SF750 Platinum | LG UltraGear 34GN850 | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av samvetet:

Nä men om man ville ha FE varianterna i andra europeiska länder så skickades man vidare via Nvidia-shoppen. Så tippade på att det skulle vara något liknande i Sverige. Tror inte Scan, LDLC eller Notebooksbilliger meddelade i förväg heller.

Skrivet av Peak0001:

Men problemet är väl att inga ÅF säljer FE utan bara partnerkort? Är ju trots allt FE-tråden.

Ja alltså precis det jag menar, Nvidia har väl inte gått ut och annonserat någon Svensk partner för FE?
Visst kunde man spekulera i att det skulle bli så nu till 3070-launchen, men uppenbarligen inte...

Permalänk
Medlem

Fe-korten har ingen återförsäljare i Sverige

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*uppmaning*

Påhopp och otrevlig attityd är inte välkommet!

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Jag beställt ett 3070 gigabyte kort men vill verkligen ha FE kortet. Kommer låta det ligga i lådan till öppet köp går ut och hoppas på att FE kommer till Sverige.

Permalänk
Medlem

Om inte NVIDIA säljer 3090 FE (alt. ett billigare 3080Ti) inom överskådlig framtid igen kommer jag köpa 6900XT.
16800 kr mot förmodat 11500 kr.
Det är förvånande att det är så tyst från NVIDIA om FE-korten i Europa.

Partnerkorten går helt bort för mig på 3090-serien, det finns ingen anledning att köpa när FE är så bra som det är, plus att de är dyrare än FE.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D - ASUS STRIX B650E-F Gaming - EKWB full custom loop - ASUS STRIX RTX 3090 - Kingston CL36 32GB 6000 MHz DDR5 - Corsair RM850X - Alienware AW3418DW - Lian Li V3000+

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Någon som sett något sen sist? Är fortfarande väldigt sugen på ett 3080 FE men asså 6800 XT börjar bli mer och mer lukrativt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erkkkken:

Någon som sett något sen sist? Är fortfarande väldigt sugen på ett 3080 FE men asså 6800 XT börjar bli mer och mer lukrativt.

Inte ett ord. Sorry

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det hade ju vart riktigt najs, snarare jag som jagar dom 😅

Hur går det med jagandet?

Ska man försöka på England eller kanske Tyskland då Sveriges verkar kört.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av mattemaz:

Hur går det med jagandet?

Ska man försöka på England eller kanske Tyskland då Sveriges verkar kört.

Ingen lycka där alls tyvärr!

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Blir AMD istället ✌️

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

Verkar vara relativt regelbundna (men små) drops på LDLC, NBB och SCAN var o varannan vecka. Denna vecka släppte LDLC i Frankrike och Spanien och SCAN i UK & Ireland.

Ska nog försöka sätta upp en forwarderadress i Tyskland. Vem vet när de lyckas fixa någon fulfilment partner i skandinavien...

Visa signatur

Ghost S1 ••• EVGA XC3 ULTRA RTX 3080 ••• AMD 5800X3D ••• X570 I AORUS PRO WIFI ••• Corsair SF750 ••• Samsung 970 EVO Plus NVME ••• Corsair Vengeance LPX Black 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Blir AMD istället ✌️

Lycka till. Exakt samma skrot och korn som nvidia. Processorn var en paperlaunch. Återstår väl att se om de kan sätta sina pengar där deras mun är när det blir Radeon launch men jag tror det när jag ser det.