Köpa TV: OLED, Nano90/91, Q80T, XH95 eller The One?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prebz:

Enligt säljare på HiFi Klubben är Sonyn en mycket bättre TV när det kommer till bygg-kvalité och bildkvalitet med bättre processor. Enligt säljare på Elgiganten har Samsung Q80 bättre bild. Känns som att båda är bra köp oavsett (och jag litar mer på HiFi-klubbens säljare tror jag), men vill ju ha mest möjligt "bang for the buck" och vara nöjd i det långa loppet!

Tack för hjälpen!

PS: Det är inget alternativ att gå även högre i pris, eller invänta att 2021-modellerna ska falla i pris.

Säljaren från Eleganten har helt enkelt bättre provision på Samsung, det är tyvärr svårt att hitta andra apparater där i närmaste butik. Hur som är Sony XH95 ett till två snäpp högre klass så skulle valt det. Samsung har ordentliga problem med QC på sina skärmar så ytterligare en anledning att välja Sony.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Sonyn är klart bättre om det är en Samsung Q80T. Q80T motsvarar ungefär Q70R från modellåret innan. Q90T och Sonyn är mer jämlika, men skulle vilja säga att Sonyn är även bättre än Q90T. Q90R är dock en bättre TV än Sonyn.

Tack! Ser nu att även Q90 går att få tag i för 20.000, så då kanske den är ett alternativ också. Har inga problem med 2.000kr skillnad för uppgradering från Q80 till Q90 eller Sony! Men ser ju att du tycker Sony'n även är bättre än Q90!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Säljaren från Eleganten har helt enkelt bättre provision på Samsung, det är tyvärr svårt att hitta andra apparater där i närmaste butik. Hur som är Sony XH95 ett till två snäpp högre klass så skulle valt det. Samsung har ordentliga problem med QC på sina skärmar så ytterligare en anledning att välja Sony.

Tack! Har haft två SONY TV's tidigare. Det är en SONY 55" W905 som denna ersätter, så det är ju en rejäl uppgradering oavsett vilken jag väljer!

Permalänk
Medlem

Kan nu informera er om att Samsung Q80T är utbytt med en Sony XH9505, och vilket enormt lyft i både bildkvalitet och användarupplevelse! Även min fru reagerade verkligen på hur mycket bättre bilden är på Sonyn än på Samsungen, så helt klart värt en 2.000kr upgrade!

Enda problemet är att designen på "benen" gör att TV'n kommer alldeles för långt ut från väggen jämfört med Samsungen, vilket leder till att vi förmodligen kommer att hänga TV'n på väggen i stället. Samsung Q80T hade bättre fot och bättre kabel-hantering, men tycker det är viktigare att bilden är bra!

​Tips till bra väggfäste för 75"?

Tack för alla inspel och trevlig helg till er alla!